נשים במעגלי החיים עוברות שינוים לא מעטים, החל מגיל הופעת המחזור החודשי ועד גיל הופעת גיל הבלות (גיל המעבר) ועוד. מדובר בתהליכים להם השפעה רבה על המצב הגופני, בריאותי, לעיתים, אסתטי ועוד. ברם, נשים במהלך החיים עוברות גם היריון ולידה שגם הוא מהווה תהליך ייחודי שלו השלכות על הגוף בכלל ועל רצפת האגן – בפרט. נאיר הנקודה שאימון גופני בכל מעגלי החיים לנשים הנו חשוב ומבורך, אך יש צורך לעשות התאמה לכל אישה לפי בעיות רפואיות שונות (אם ישנן), גיל, מבנה גוף, ותק באימון, מספר האימונים השבועי ועוד. אם כך, לכל אישה ובעיקר בטווח הגילאים השונים, תיבנה תוכנית אימונים ייחודית המתאימה לה באופן אישי.
פעילות גופנית בכלל ולנשים – בפרט חשוב שתתבצע על בסיס קבוע בכל שנות החיים מכיוון שהוכח מעל לכל ספק שהיא תורמת לשיפור תפקוד הגוף, הפחתת הגיל הפיזיולוגי – תפקודי, המצב הבריאותי וההופעה האסתטית משתפרים ועוד. ברם, מבחינת שמירה על משקל הגוף או הפחתת אחוז השומן התת עורי  יש צורך בביצוע אימונים על בסיס קבוע על מנת להשיג תוצאות טובות.
אימון גופני מומלץ לנשים יכול ורצוי שיהיה מגוון. לעצימות האימון משקל רב וזאת על מנת לגרום לשינויים הגופניים הנחוצים. חשוב לבצע אימון אירובי על בסיס קבוע (כמו הליכה, ריצה, רכיבה  על אופניים, שחייה, שיעורים שונים בסטודיו ועוד) וכן, במקביל, אימוני התנגדות לרבות: אימון משקולות, אימון עם אביזרי עזר, תרגילים כנגד משקל גוף וכדומה. שני מרכיבי כושר גופני נוספים חשובים הן גמישות (באמצעות ביצוע תרגילים מסוימים) וכן – קואורדינציה. או אז, יבוצעו תרגילים המשלבים תיאום בין שרירים שונים. חשוב לציין שלשיפור הקואורדינציה חשיבות רבה בעיקר בגיל המבוגר או אז עולה הסיכון למעידות ונפילות שונות.
בהתייחס לנשים חשוב לציין את רצפת האגן הבנויה משרירים ורקמת חיבור התומכת מלמטה באיברי האגן. בעיות ברצפת האגן שכיחות בעקבות הריון ולידה, נמשכות לאורך השנים ואף מחריפות בגיל המעבר. אזי, עולה השכיחות לצניחת איברי האגן, אי שליטה על הצרכים ועוד. לתפקוד תקין של שרירי הגוף השונים במעגלי החיים ובד בבד של רצפת האגן, נודעת חשיבות רבה. רצפת אגן חלשה קשורה בדליפות שתן ואף צואה וכמובן שמדובר בארוע לא סימפטי לחלוטין.
הבסיס של האגן הוא הרצפה שהנו אזור העוטף את פתח השופכה, הנרתיק ופי הטבעת, החלק התומך באגן ובאיברים הפנימיים. חשוב לדעת שמדובר בשרירים חזקים, מחד, וגמישים, מאידך וקשורים לתפקוד האיברים הפנימיים ותורמים להחזקתם במקומם. אילולא כן, ישנו חשש שהם יצנחו ולא יחזיקו את רצפת האגן.
סוגי אימונים מתאימים לחיזוק רצפת האגן עשויים להיות במגוון רב ובעיקר מתחום הפילאטיס, יוגה, תרגילים שונים המאופיינים על התנגדות של משקל הגוף, תרגילי המיועדים לשיפור היציבה ועוד. כמו כן, אימון בחדר הכושר גם עשוי לתרום לחיזוק שרירי רצפת האגן כל עוד שומרים על מנח גוף תקין (ראה תמונות בפרק הבא). ברם, חשוב לדעת שעומס גבוה מדי באימון המשקולות, במיוחד, שישנה בעיה ברצפת האגן, עשוי להיות בעייתי ולא מומלץ. לכן, אם מדובר על אימון משקולות ברמה גבוהה ממש לנשים בגילאים מתקדמים ו/או עם חשש לדליפת שתן, מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בנושא על מנת לבנות תוכנית אימונים מתאימה על מנת שהשכר לא יצא בהפסד.
נקודה נוספת לציון הנה היארעות מחלת האוסטיאופורוזיס השכיחה יותר אצל נשים לעומת גברים.היא מאופיינת בירידה בצפיפות ובמסת העצם. צורתה החיצונית של העצם ונפחה אינם מושפעים מהמחלה, אך המבנה הפנימי שלה נעשה חלש ופגיע לשברים.
הירידה בצפיפות העצם הנו תהליך שלא נראה לעין. אין סימפטומים של כאבים בשלבים המוקדמים,  עד אשר באופן פתאומי עצם עלולה להישבר אף מעמידה. השלד יכול להסתגל להעמסה מכאנית גדולה יותר לפני גיל ההתבגרות. אי לכך, כבר בתקופת הילדות חשוב להמליץ על פעולות גופניות ותזונה מתאימה למניעת מחלה זו בעתיד.
מסתבר ששיא מסת העצם נקבע ברובו על ידי גנטיקה, אורח חיים, פעילות גופנית ותזונה. לכל אלה משקל רב בשונות שבין האנשים.
פעילות גופנית מתאימה המתבצעת על בסיס קבוע תתרום להפחתת גורמי הסיכון למחלת האוסטיאופורוזיס ושיפור מהותי במצבן של החולים (בעיקר נשים) הלוקים בה. פעילות גופנית מאוד תורמת לשיפור מצבן של חולות במחלה או עם גורמי סיכון ללקות במחלה בעתיד. מדובר על סוגי פעילויות בהן יש ניתוק של כף הרגל מהקרקע ונשיאה של משקל הגוף (שחייה לצורך העניין – הרבה פחות אפקטיבית). כמו כן, יש להימנע אימוני התנגדות מאוד יסייעו אך יש להימנע מתנועות המשלבות כפיפת עמוד שדרה ורוטציות של הגב, בעיקר אם הן נעשות בשילוב כפיפה לפנים (למשל, כמו במשחק הטניס). מומלצים אימוני התנגדות שונים כגון: תרגילים כנגד משקל גוף, משקולות, גומיות, בן זוג, או נשיאת משקל וכך מפעילים עומס רב דיו על מערכות שלד-שריר.
מבחינת כימות העומס נציין שיש לבצע התרגילים השונים בעומס רב דיו ועם לא הרבה חזרות בכל סט באימון. ההמלצה הנה ביצוע התרגילים השונים, 3 סטים לתרגיל במספר חזרות של – 10-15 חזרות, אך במידה ומדובר כבר באישה (או גבר) הסובלים מהמחלה באופן חמור נמליץ על מינונים אחרים שהנם 3 סטים פר תרגיל אך עם מספר חזרות של 15-20 חזרות. מדד לעומס אפקטיבי באימון ההתנגדות מבתטא בכך שבכל סט חל קושי לסיים את החזרות האחרונות. בנוסף, חשוב לבדוק מצב העצם מפעם לפעם ותוך חצי שנה, נציין, שניתן להבחין במידת השיפור כתוצאה מאימוץ מסגרת של אורח חיים בריא הכולל ביצוע אימונים מתאימים, תזונה וכדומה.