ילדים, מבוגרים, קשישים, ולעיתים אף נשים בהריון וספורטאים חובבנים מהווים רק רשימה חלקית של אוכלוסיות הסובלות מהשמנה. פוקוס רב ניתן בשנים האחרונות על הגיל הרך מכיוון שכיום ברור ממחקרים רבים בנושא הוכיחו מעל לכל ספק שילד שמן יהיה במרבית המקרים גם מבוגר שמן.
ההשלכות כתוצאה מהשמנה בכל גיל מתייחסות לתחומים רבים כגון:
1. אסתטיקה – ההופעה החיצונית משתנה לרעה עקב ההשמנה. הדבר תלוי רבות באופן פיזור השומן. לאחד השומן העודף מרוכז בעיקר באזור הבטן ואילו לאחר – באזור המותניים, העכוז או הירכיים.
2. פסיכולוגיה – כבדי משקל סובלים במקרים רבים מדימוי עצמי נמוך,דיכאון, תסכולים ועוד.
3. סוציולוגיה – קושי ביצירת קשרים חברתיים, סיכוי נמוך יותר בראיונות קבלה לעבודה וכד'.
4. בריאות – אנשים כבדי משקל, במרבית המקרים, סובלים מבעיות בריאות שונות. למותר לציין, שלא רק עודף משקל קשור למחלות רבות, אלא גם הרכב גוף לא תקין. לדוגמה, אחוזי שומן גבוהים אצל אדם עם משקל תקין יחסית עשויים לגרום לסיכון מוגבר ללקות במחלות שונות. אם כך, לא רק למשקל הגוף השפעה על המצב הבריאותי אלא גם (ולעיתים – בעיקר) להרכב הגוף. ניתן במקרים רבים להבחין באנשים שנראים מבחינת משקל הגוף ממוצעים אך בפועל הנם פצצת זמן מתקתקת מבחינת מצבם הבריאותי בשל אחוזי שומן רבים במיוחד.

ההשמנה, מסתבר, כרוכה גם בכאבים. עודף המשקל יוצר עומס משמעותי על מפרקי הגוף בכלל ועל מפרקי עמוד השדרה – בפרט. ולכן אם מפחיתים את המשקל, העומס על המפרקים יורד ולכן גם הכאבים. בנוסף, חשוב לציין שעודף משקל משפיע באופן משמעותי על היציבה ועל אופן הביצוע של תנועות יומיומיות  או ספורטיביות. לדוגמה, אישה הסובלת מעודף משקל של 40 ק"ג סביר להניח שפעילויות אירוביות כמו הליכה ורכיבה על אופניים יתבצעו באופן שגוי וזאת בשל ריכוז רב של שומן הממוקם באזור הירכיים. בנוסף, צפויות גם בעיות נוספות עקב ההשמנה לרבות:מחלות עור (כגון: שפשפות, גירודים ודלקות) , לחץ על האגן (במיוחד כשמדובר ברכיבה על אופניים), בעיות במפרקים השונים ועוד.

במחקר שנערך במחלקה להרדמה ורפואה מכינה באוניברסיטת אורגון לבריאות ומדע, פורטלנד, ארה"ב (Department of Anesthesiology and Perioperative Medicine, Oregon Health & Science University, Portland, USA. ) נבדקה השמנת יתר בקרב ילדים ומתבגרים הסובלים מכאבים כרוניים. נבדק הקשר בין כאב לבין מגבלות בפעילות הגופנית.
על פי המחקר:

השמנת יתר מקושרת לאי תפקוד גופני בקרב מבוגרים הסובלים מכאבים כרוניים, אך פחות ידוע על השמנת יתר בקרב צעירים הסובלים מכאבים כרוניים. מטרת המחקר הייתה:
1. לאבחן השמנת יתר אצל ילדים ונוער המקבלים טיפולים נגד כאב כרוני.
2. לבחון את הקשר בין BMI, לעצימות הכאב ולמגבלות בפעילות הגופנית באוכלוסיה זו.
הנתונים נלקחו מתיקיהם של 118 חולים, בני 8-18 המטופלים במרפאת כאב. מידע אודות מין, גיל, מקור הכאב, משך הכאב וחומרתו, אבחון רפואי, תרופות, גובה ומשקל נאספו מתוך נתונים רפואיים ומשאלונים שהחולים מלאו. החוקרים השתמשו בנוסחה לחישוב BMI בקרב ילדים כדי לחלקם לקטגוריות ולאחוזונים על פי תת-משקל, משקל בריא, השמנת יתר והשמנה מורבידית. הילדים והוריהם ענו יחד על שאלון עצמי לגבי מידת הפעילות הגופנית של הילד ומגבלותיו הפיזיות.
נמצא כי ילדים ונוער הסובלים מכאבים אופיינו כבעלי משקל עודף והשמנה מורבידית לעומת ילדים אחרים.