חדר הכושר הראשון בארה"ב נבנה בשנת 1820 באוניברסיטת הרוורד. הוא כלל מכשירים, פעל בהנהלה פרטית ויועד למבוגרים, לצעירים, ולסטודנטים שזכו בכניסה חופשית. מאז ועד היום ניבנו בארה"ב חדרי כושר רבים. תחילה בעיקר במוסדות אוניברסיטאיות וצבאיות. כיום, כמעט בכל מוסד השכלה בארה"ב, כולל בתי ספר יסודיים, יש חדר כושר. כמו כן הוקמו מכוני כושר או מרכזי ספורט לקהילה.

אז איך כל זה התחיל?   חשבתם שחדר כושר זה טרנד חדש? מסתבר כי מקורו ביוון בעתיקה. למעשה המילה Gym בלעז לקוחה מהמילה גימנסיה שמשמעה "מקום להיות עירום בו"…  הגימנסיה ביוון העתיקה היוותה מקום שבו למדו לימודים עיוניים, עסקו בפעילות ספורטיבית, רחצו במרחצאות ונחו בפינות מרגוע! ומכאן, שביוון העתיקה חשיבותה של הפעילות הגופנית לא נפלה מחשיבות ההשכלה העיונית, "גוף בריא בנפש בריאה'.  היה מדובר במוסד לימודי ציבורי בניגוד ל- פאלאסטרה שהיה מוסד פרטי. לעתים לכבוד פסטיבל עונתי, בתחרויות שהתקיימו המנצחים היו זוכים לכבוד רב אך לא לפרס כספי. עם הזמן וההכרה שפעילות גופנית טובה לכלל, הפכו בתי האימונים לפחות ממוקדי תחרויות ויותר לחלק מהכשרת צעירים וחינוכם, כשהספורט מהוה אמצעי חינוך כמו גם אימון.  חדר הכושר הראשון בארה"ב נבנה בשנת 1820 באוניברסיטת הרוורד. הוא כלל מכשירים, פעל בהנהלה פרטית ויועד למבוגרים, לצעירים, ולסטודנטים שזכו בכניסה חופשית. מאז ועד היום ניבנו בארה"ב חדרי כושר רבים. תחילה בעיקר במוסדות אוניברסיטאיות וצבאיות. כיום, כמעט בכל מוסד השכלה בארה"ב, כולל בתי ספר יסודיים, יש חדר כושר. כמו כן הוקמו מכוני כושר או מרכזי ספורט לקהילה. אצלנו בישראל החלו כבר בשנות השלושים בבניית אולמות ומתקני ספורט.     בוא נקרא ל'מכשיר בשמו'…   מעט משמותיהם של התרגילים בחדר הכושר מרמזים על התנועה או הכלי המקורי שאותו המכשיר מדמה:   1.  Military press  הבסיס לכינוי זה אסוציאטיבי, המושג נלקח מהצבא       שבו נהוג היה להרים נשק עם ידיים למעלה ( בשפתנו הצבאית: 'נשק בטול').   2.  Precher chair  תנוחה שבה הכמרים היו משתמשים. במקור הייתה לכמרים רק משענת ועליה היה מתפלל. ומכאן עשו את ההמרה לכסא כומר.   3.  Fly's   –  חרק/זבוב (התרגום של התרגיל מכונה בעברית: פרפר) בעבר הרחוק היו מבצעים תרגיל זה בידיים ישרות ואז התנועה דמתה לפרפר. בהמשך שיפרו את הביצוע בכך שמבצעים את התרגיל עם  מרפקים  כפופים קמעה.   4.  French press:   במקור התרגיל הנו פשיטת מרפק בישיבה עם משקולת  יד מעבר לראש. בעבר היה נהוג להשתמש בחרב הנשלפת מאחורי העורף (בתקופה של ז'אן דארק, במאה ה- 14). עוד מקובל לבצע תרגיל זה בשכיבה כנגד מוט.   5.  Kick Back:  תנועה אסוציאטיבית לבעיטה אחורית. על מנת שהמתאמן הממוצע יבין בצורה טובה יותר מה התרגיל. למותר לציין שמינוח זה עשוי להתאים גם לתרגילים אחרים המיועדים לחיזוק שרירי העכוז ו/או שרירי פושטי המרפק והתבנית התנועתית זהה.   6.    Dead lift: במקור הגיע מהקברנים! היה נהוג בעבר להוריד את ארון המתים מטה ללא חבלים עם רגליים ישרות כדי לקבע את הגוף ככל שניתן ובכך לא ליפול. 7.Romanian Dead lift    : הרומנים שיכללו את השיטה של הורדת ארונות הקבורה בעזרת חבלים. כאן נכנס מרכיב כיפוף הברכיים לטובת תמיכה טובה יותר.  8.  Sumo Dead lift  :  לקוח מעולם הסומו. תאור התנועה הוא כמו Dead lift בעמידת המוצא של לוחמי סומו: הרגליים בפיסוק, הגו מוטה לפנים, הברכיים כפופות ובמצב זה מבצעים את Sumo Dead lift.   9.  Arnold press: תרגיל שארנולד שוורצינגר נהג לבצע בקביעות על מנת לחזק את שרירי הכתפיים. בתרגיל אחד היה משלב את כל שרירי ה- Deltoid (שלושה במספר). כיום מקובל לבצע תרגיל זה כשכל תנועה מתבצעת בנפרד –  בשלבים – 3 סך הכול.   Good morn  .10. לקוח מהתקופה של העבדים הכושים (במאה ה-17 )        כאשר העבדים סחבו את דליי המים עם העסל (קורה המגשרת בין דליי המים) המונח על חגורת הכתפיים מאחורי העורף. הכושים היו חייבים לקוד קידה מול האדון הלבן עם העסל או בלעדיו.   11.  "וינץ'" או בשפתו המקצועית פולי. מדמה מנוף שנראה במקור דומה למנופים התעשייתיים ומכאן השם הגיע.   13.  Hack squat : בתקופת האינקוויזיציה הספרדית במאה ה-15 היה נהוג לענות אנשים בגלגל העינויים: העור היה נמתח על מסמרי מתכת. לאחר שחרור הגוף היה הקורבן נוחת על הרגליים בהטייה של הגוף לאחור..    14.  Rogby squat : לקוח ממשחקי הרוגבי. בשנות השבעים המאוחרות אומצה התנועה. בסקווט הגוו מוטה לפנים. כיום ישנם גם מתקנים המתאימים לסוג סקווט זה, דבר שאומץ גם בפוט בול האמריקאי.   15.  Dips (בתרגום ישיר – טבילה): מושג זה מגיע מהטבילה בברכות של הכמורה. בירידה אל המים היו נתמכים במעקים ונכנסים למים, וכך גם בעלייה בכדי לעלות במדרגות.   16.  Chin : אסוציאטיבית לתרגיל עליית און. בשמו הוא מתאר את מה שנדרש. Chin up . הסנטר (Chin ) מגיע לקו המתח (בר). במקור השם המלא הנו:  Chin up to the bar..   17.  Sit up:  התרגום הישיר – שב למעלה. בעבר היה נהוג לעשות זאת באופן מלא משכיבה לישיבה. כיום מבצעים זאת עד כ- 30 מעלות מהקרקע על מנת להעלות את האפקטיביות של התרגיל.   18. Cage: בגלל מבנה המכשיר שתוחם את המתאמן כבכלוב. האסוציאציה נלקחה לתחום חדר הכושר.   19.  Rowing Machine – נלקח מסירות החתירה, וכך גם תנועת החתירה.   20  T-Barבשל צורתו המבנית כמוט  T. עליו מעמיסים משקל ומבצעים תנועה של משיכה כבחתירה.   21.  Donkey (חמור): מיועד לחיזוק  השוקיים. אסוציאטיבית בשל מראה המתאמן בעת ביצוע התרגיל.