בני נוער, קשישים, נשים בהריון, ספורטאים חובבים (ואף מקצועיים), מהווים רק רשימה חלקית של סוגי מתאמנים בגילאים וסוגים שונים הפוקדים את חדר הכושר על בסיס קבוע על מנת להשיג מטרת אימון אחת או יותר. מתאמנים אלה עשויים, בחלק מן המקרים, להיות מנויים במועדון הכושר (או מסגרת אחרת כמו: מרכז ספורט וכדומה) שנים רבות (לעיתים – עשרות). או אז, נוצרת אינטראקציה על בסיס קבוע בינם לבין מדריכי הכושר העובדים על בסיס קבוע בחדר הכושר (רלוונטי גם במסגרות אחרות). בחדר הכושר ההדרכה הינה אישית, בדרך כלל, בין אם במסגרת אימונים אישיים ובין אם לאו.
לפיכך, ייתכן מצב בו מדריך זה או אחר, מכורח היותו מספר שעות מצומצם בחדר הכושר במהלך השבוע, בא במגע עם מתאמנים לא ממש נעימים וסימפטיים מבחינות רבות שבהחלט עשויים לגרום להפחתת ההנאה מהעבודה ומוכרים אף מקרים בהם מדריכים עזבו את מקום עבודתם או הפחיתו מספר השעות במקום בשל כך.
להלן מספר דוגמאות של מתאמנים שמדריכי כושר, בדרך כלל, לא ממש מסמפתים:
1. המתלונן הקבוע – מתאמן זה מבקר ומקטר על בסיס קבוע כל דבר ופרט במועדון הכושר לרבות: הטמפרטורה, עוצמת המוסיקה, ניקיון (לעיתים באובססיביות), אמפטיות המדריכים ועוד. החיים המקצועיים של מדריך הכושר לא קלים אם יש מספר מתאמנים כאלה. נציין שייתכן שבמועדון מסוים יהיו מספר סוגי טיפוסים שכלל לא נמצאים במועדון אחר וזה מסיבות שונות כמו: דמי המנוי החודשי, נראות המועדון, המכשירים בו ועוד.
2. כבדי משקל  – מדובר במספר לא קטן כלל ועיקר של אנשים בקרב האוכלוסייה הכבדה בכלל וכאלה הפוקדים את חדר הכושר – בפרט. לעיתים, מדובר במתאמנים שלא תמיד מסבירים להם פנים. בחלק מהמקרים – ללא סיבה מוצדקת ולמרות זאת, מתאמנים אלה זוכים לא אחרת ליחס מפלה מצד אוכלוסייה בכלל וכן גם ממדריכי כושר שפונים בדרך כלל למתאמנים/ות האסתטיים למראה.
3. מפתחי גוף ו- Power Lifting – מדובר באוכלוסיית מתאמנים קטנה במיוחד שמתאמנים במרבית המקרים, מדי יום ובדרך כלל מספר שעות. מתאמנים אלה נוכחותם מורגשת בכל מועדון בו הם מנויים. הם מבצעים את האימון עם משקולות ומשקלים עצומים (בתרגילים מסוימים עשויים להיות – מעל 300 ק"ג ויותר). האימון שלהם מלווה, במקרים רבים, בצעקות וגניחות ואף זריקת משקולות על הקרקע. חלקם לא מחזירים המשקולות למקומם וכך עבודת סידור המשקולות (הרבות) 'נופלת על המדריך'.
4. המתאמנים 'המתחילים' – אלה מצריכים התייחסות מיוחדת והדרכה קבועה ואף בניית תכניות אימונים. נציין ונאמר שבשנים האחרונות מתמלאים חדרי הכושר בהם המדריכים בונים למתאמנים אלה תכנית אימונים על בסיס קבוע. במרבית המקרים, יש צורך בשכירות שירותיו של מדריך אימון אישי וכמובן מדובר בעלות כספית לא מבוטלת. לפיכך, משמרת של מדריך פלוני שבמרביתה הוא נדרש לבנות תכניות אימונים או להציג את חדר הכושר הינה לא קלה ומצריכה אנרגיה וסבלנות רבות.
5. מתאמנים בעלי אסתטיקה ירודה – בגדים מלוכלכים או עם כתמים, ריח גוף רע, ריח גרוע מחלל הפה, הזעה מרובה (ולא שגרתית), מהווים רק רשימה חלקית של המאפיינים של המתאמנים בחדר הכושר שאינם אסתטיים. מדובר בתופעה של ממש ובחלק ממועדוני הכושר הנה אקוטית יותר מאשר באחרים.
6. המתאמנים המשתלטים – מדובר באלה שממש 'תופסים בעלות'  על מכשירים מסוימים ולא מאפשרים למתאמנים אחרים, אפילו בשעות הלחץ, לבצע התרגילים. לדוגמה: תרגיל לחיצת חזה בשכיבה עם מוט הנו אחד השכיחים הקיימים בחדר הכושר ונעשה בעיקר על ידי גברים. נציין ונאמר שלפחות 2 מתאמנים יכולים להתאמן בו זמנית אך המתאמנים המשתלטים לא מאפשרים למתאמנים אחרים להתאמן ולבצע את התרגיל. מתאמנים אלה ממש מעיקים ולא נעימים לסובבים אותם ולא רק – מתאמנים שאינם אסרטיביים דיים במקרים מסוימים, לא ממש יוכלו לבצע תרגילים שונים עליהם השתמשו מתאמנים אלה.
7. 'המתאמן המנהל' – מתאמן זה נוהג לנהל את כל האנשים סביבו – מדריכים, מנהלים, עובדי ניקיון ומי לא. לכל איש יש לו מ לומר והתחושה באופן כללי במועדון לא ממש טובה בשל כך.
8. המתאמנים שלא מסדרים ומחזירים משקולות באופן קבוע – בחדרי כושר בהם המשמעת רופפת באופן יחסי ניתן למצוא מתאמנים רבים כאלה. הם מתאמנים עם משקולות חופשיות זורקים אותן ולא מחזירים אותן למקום. מדובר בתופעה שכיחה ולא מקלה על עבודתם של המדריכים כלל ועיקר שצריכים לסדר המשקולות על בסיס קבוע.

לסיכום, יש לא מעט מאפיינים של מתאמנים המקשים על המדריכים בעבודתם בחדר הכושר.