עמוד השדרה בכלל צריך להיות במנח ניטרלי ותקין. כל שינוי במנח זה יביא להרעה מצטברת במצב הגופני גם אם לא חשים בכאב. למשל, ייתכן שלאדם מסוים יש יציבה לקויה המאופיינת בהיפרלורדוזיס צווארי (קער צווארי מוגדל) אך אינו חש בכאבים ביום יום אך הנו מוגבל מבחינה תנועתית באופן ממשי. אי לכך, נציין שהן קער או קמר בעמוד השדרה על כל חלקיו צריך להיות בגבולות הנורמה – לא יותר ולא פחות. דוגמה טובה לכך הינה בעיית יציבה ושמה גב שטוח ( flat back ). או אז מדובר על מנח לא תקין ולא מדויק של עמוד השדרה. קרי, הוא אינו אמור להיות שטוח.. חוסר יציבות של עמוד השדרה בעקבות גנטיקה או פגיעה, לרבות עמוד השדרה הצווארי יביא להעלאת העומס המופעל עליו, רגישות, אי נוחות, מוגבלות תנועתית, כאב ועוד מנח הצוואר, חוזק וגמישות בקרב אנשים בסוגי עבודות שונות וטייסים מאת: ד"ר איתי זיו כאבים במערכת שלד-שריר שכיחים במיוחד בקרב בני האדם וקצרה היריעה מלפרט את כולם. השנים האחרונות מאופיינות בעלייה רבה במודעות לכאבים הללו כולל התייחסות רחבה במרפאות כאב אשר מצויות במרבית בתי החולים הקיימים בישראל.
כאבים מסוג זה פוגעים באיכות חייו של האדם, במידת תפקודו, ביכולת הספורטיבית שלו ועוד. בהתאם לכך האבחנה והטיפול חייבים להיות בהקדם על ידי מומחה על מנת שהפציעה, אם קיימת, לא תהייה כרונית ותלווה את האדם חודשים רבים ואף – שנים.
מבנה עמוד השדרה כולל 33 חוליות עמוד שדרה (צוואר, חזה ומותן) אשר בינהן דיסקים בין חולייתיים אשר תפקידם בלימת זעזועים ושיפור תנועתיות בין החוליות. מבנה עמוד השדרה כולל עקומות המאפשרות בלימת זעזועים וחלוקת עומסים המפחיתה לחצים על כל אחד מהגבהים.
שימוש לא מושכל בגופנו במהלך החיים בהחלט קשור להיארעות כאבי גב מסוגים שונים.  כאבים יכולים להופיע באזור הגב התחתון, העליון או ייתכן שניהם יחד. בנוסף, נציין, שגם ישיבה ממושכת עם ארגונומיה לקויה  (סביבת העבודה) גם היא קשורה לבעיות מסוגים שונים, לרבות כאבי גב. ישיבה ממושכת וחוסר פעילות היא בעיה גדולה של המאה הנוכחית וזאת גם בשל התפתחות הטכנולוגיה אשר מפחיתה את  הצורך מלבצע פעילות פיזית מכל סוג. בד בבד מספר העבודות שיש צורך בהן בפעילות פיזית הולך וקטן בהדרגה ולכך השלכות שליליות על משתנים רבים, לרבות – מצב בריאותי.
כאבים בעמוד השדרה על כל חלקיו, על פי הסטטיסטיקה יחוו לפחות 80% מבני האדם. חלק מכאבים הללו יעברו כמות שהם אך חלק האחר ככל הנראה יצריכו טיפול מתאים. חשוב לדעת שעמוד השדרה בכלל ועמוד השדרה הצווארי – בפרט כולל מבנים רבים כגון: חוליות, גידים, רצועות, דיסקים ועוד ולכן ייתכן שתהיה בעיה מסויימת שתשפיע על כל תפקוד המערכת הסבוכה המצריכה תיאום מיוחד במינו על מנת לפעול בצורה יעילה.
עמוד השדרה בכלל צריך להיות במנח ניטרלי ותקין. כל שינוי במנח זה יביא להרעה מצטברת במצב הגופני גם אם לא חשים בכאב. למשל, ייתכן שלאדם מסוים יש יציבה לקויה המאופיינת בהיפרלורדוזיס צווארי (קער צווארי מוגדל) אך אינו חש בכאבים ביום יום אך הנו מוגבל מבחינה תנועתית באופן ממשי. אי לכך, נציין שהן קער או קמר בעמוד השדרה על כל חלקיו צריך להיות בגבולות הנורמה – לא יותר ולא פחות. דוגמה טובה לכך הינה בעיית יציבה ושמה גב שטוח ( flat back ). או אז מדובר על מנח לא תקין ולא מדויק של עמוד השדרה. קרי, הוא אינו אמור להיות שטוח.. חוסר יציבות של עמוד השדרה בעקבות גנטיקה או פגיעה, לרבות עמוד השדרה הצווארי יביא להעלאת העומס המופעל עליו, רגישות, אי נוחות, מוגבלות תנועתית, כאב ועוד. .עם זאת לא כולם חשופים באותה מידה לבעיות בעמוד השדרה מכיוון שהדבר קשור במצב נפשי, פיזי-גופני, סוג העיסוק בכלל ועיסוק בפעילות גופנית – בפרט, גיל ועוד.
סבל, פועל בניין, פקידה המקלידה שעות רבות על מחשב, צבעי, נגן כינור, גנן, פקח טיסה , מהווים רק רשימה חלקית של אנשי מקצוע שעשויים לסבול מבעיות צוואריות. מדובר, במקרים רבים, על שנים של עבודה במנח גוף מסוים תוך הפעלה חוזרת של מערכת שלד-שריר ובד בבד העומס כמובן עולה בצורה זו באופן משמעותי במיוחד אם לא נעשה תכנון ובנייה נכונה יותר של סביבת העבודה באשר היא.
דוגמא לכך היא טייסים אשר עלולים לסבול מבעיות צוואריות. מנח עמוד השדרה הצווארי אצלם אינו שגרתי ובנוסף ישנו לחץ תמידי בסוג העבודה. מחקר אשר התפרסם ב- 2014 (ראה מקור מספר 2) ובדק את מנח הצוואר, החוזק והגמישות בקרב טייסים עם וללא היסטוריה של כאבי צוואר.
כאבי הצוואר נפוצים בקרב טייסי מסוקים ונראים בעיקר אצל טייסים מבוגרים יותר שצברו שעות טיסה רבות .עם זאת, תכונות של מערכת השריר שלד ושל המערכת הנוירומוסקולריות שניתנות לשינוי, כמו מנת הצוואר, החוזק, הגמישות והיציבה, עשויות להשפיע על הישנות כאבי הצוואר אצל טייסי מסוקי קרב. במחקר השתתפו 27 טייסי מסוקי קרב צבאיים שסבלו מכאבי צוואר בשנה האחרונה וקבוצת ביקורת של 27 טייסים בגיל זהה ללא כאבים. כל הטייסים צברו לפחות 100 שעות טיסה בשנה החולפת והיו כשירים לאימונים ולטיסות סדירות. הטייסים עברו סדרת בדיקות – מנח הצוואר, חוזק הצוואר ועמוד השדרה, טווח התנועה של הצוואר, יציבה של הראש והכתפיים. נמצא כי אצל קבוצת הניסוי, של הטיסיים שחוו כאב, יש הרבה פחות טווח תנועה ברוטציית הצוואר בהשוואה לקבוצת הביקורת. לא נמצאו הבדלים בין הקבוצות בנוגע לשאר המדדים. על פי הממצאים, אנשים שחווים כאבי צוואר נמצאים בסיכון מסויים בעת הפעלת מסוקי הקרב, שכן טווח התנועה הצווארי שלהם קטן יותר מהנורמה.

עם זאת ולסיכום, המעודד הוא ששינוי במקרים רבים של סביבת העבודה או אף שינוי העיסוק עצמו בשילוב פעילות גופנית מתאימה ישנו ויקדמו את מצבנו הגופני.