מומחים לונדונים החוקרים את סוגיית השמנת היתר, טוענים כי היא אינה נובעת רק מאכילה מופרזת ומהעדר פעילות גופנית, כפי שנהוג היה לחשוב בעבר, אלא מהווה תוצר של מערכת מורכבת המושפעת מהאופן בו החברה מתארגנת ומתפקדת: המעבר מחנויות מכולת קטנות ומשפחתיות לרשתות סופר גדולות מעודד קניה מאסיבית של אוכל מוכן ובמנות גדולות, הפרסום משפיע על תאוותם של ילדים, בעיקר, למזון עשיר במלח, סוכר ושומן ולבסוף – התכנון העירוני מאלץ רבים להיעזר בכלי רכב במקום לצעוד ברגל השפעת מבחר המזון על מדדי ההשמנה מאת: ד"ר איתי זיו ופז שוסטר
השמנת יתר בשנים האחרונות כבר הוכרזה כמגיפה והנה אחת המחלות השכיחות ביותר הקיימות ומלווה רבבות מאוכלוסיית העולם במעגלי החיים. סיבות רבות שי להשמנת היתר הקיימת באוכלוסיית העולם בכלל ובאוכלוסיית העולם המערבי בפרט לרבות: אורח חיים סטנדרטי (יושבני), אכילה מופרזת, עיסוק מועט מדי בפעילות גופנית יומיומית וספורטיבית, צריכה רבה מדי של אלכוהול, מתח נפשי וחשיפה רבה מאוד למוצרי מזון המעודדת אכילה לא מבוקרת היא רק רשימה חלקית של הסיבות להשמנת יתר.
מומחים לונדונים החוקרים את סוגיית השמנת היתר, טוענים כי היא אינה נובעת רק מאכילה מופרזת ומהעדר פעילות גופנית, כפי שנהוג היה לחשוב בעבר, אלא מהווה תוצר של מערכת מורכבת המושפעת מהאופן בו החברה מתארגנת ומתפקדת: המעבר מחנויות מכולת קטנות ומשפחתיות לרשתות סופר גדולות מעודד קניה מאסיבית של אוכל מוכן ובמנות גדולות, הפרסום משפיע על תאוותם של ילדים, בעיקר, למזון עשיר במלח, סוכר ושומן ולבסוף – התכנון העירוני מאלץ רבים להיעזר בכלי רכב במקום לצעוד ברגל.
נקיטה בגישה דינמית יכולה להביא לשינוי, כפי שנראה בנורבגיה – סבסוד מזונות בסיס, תמחור הוגן ותיוג ברור של הערכים התזונתיים, הרחיקו את הצרכנים ממזון לא בריא.
עפ"י המומחים הלונדונים, מאחר ולא הייתה תמימות דעים בנושא ההשפעות על השמנת היתר עד היום, הניסיון למגר את התופעה לא עלה יפה, אך עתה דברים יחלו להשתנות.
למותר לציין שבעולם הולכת ועולה המודעות לאימוץ הגישה הדינאמית לטיפול בהשמנה (כפי שנעשה בנורבגיה). אוסטרליה הנה דוגמה טובה לכך גם. שם מונהג מיזם מיוחד במינו המכונה בשם "האוטובוס הצועד" . במסגרת מיזם זה תלמידי בית הספר במהלך כל שנת הלימודים צועדים עם מלווים לבית הספר (מדובר בילדים הגרים במרחק של עד כ- 3 ק"מ מבית הספר). עקב כך מספר השעות המוקדשות לפעילות יומיומית וספורטיבית עולה באופן ממשי ועימו גם הסיכוי להתמודד כהלכה עם בעיית ההשמנה.
עפ"י המומחים הלונדונים, מאחר ולא הייתה תמימות דעים בנושא ההשפעות על השמנת היתר עד היום, הניסיון למגר את התופעה לא עלה יפה, אך עתה דברים יחלו להשתנות.
למותר לציין שבעולם הולכת ועולה המודעות לאימוץ הגישה הדינאמית לטיפול בהשמנה (כפי שנעשה בנורבגיה). אזי ישנו סיכוי שבאמצעות גישה זו בעשורים הבאים ניתן יהיה להפחית מידת ההשמנה בקרב האוכלוסייה ולאמץ אורח חיים בריא ופעיל.