דרכים לשיפור המוטיבציה של המתאמנים בעת ביצוע תרגילי התנגדות עשוי להיות באופנים כגון: אימון עם בן זוג, הקשבה למוסיקה קצבית בעוצמה מתאימה, בניית תוכנית אימונים ומעקב אחרי עמידה ביעדים ידועים מראש של המתאמן, תחרויות מסוגים שונים הנעשות בין המתאמנים במועדון הכושר ועוד המוטיבציה של מתאמני מכון כושר לבצע אימוני התנגדות מאת: ד"ר איתי זיו
הגברת חילוף החומרים הבסיסי, תרומה לתהליך ההרזיה, שיפור ההופעה החיצונית, העלאת מסת שריר, שיפור יכולת ספורטיבית מהווים רק רשימה חלקית של יתרונות אימוני התנגדות. אימונים אלה מאופיינים בביצוע תרגילים שונים באינטנסיביות גבוהה יחסית ונהוג לבצעם בעיקר באמצעות משקולות, מכונות כוח ייעודיות, תרגילים כנגד משקל גוף ועוד במועדון הכושר או מחוצה לו. ניתן כמובן לבצע חלק מהתרגילים גם באימונים מסוג פילאטיס או יוגה וסוגי אימון אחרים אך בדרך כלל מטרת המתאמנים בסוגי אימון אלה שונים.
על מנת לשפר יכולת גופנית באמצעות אימון חשובה במיוחד האינטנסיביות של האימון. כלומר, אימון שמתבצע בדרגת קושי קלה יחסית לא ממש יתרום לשיפור בתוצאות. אם כך, גם אימון על בסיס יומיומי בחדר הכושר למשך זמן לא בטוח שיוביל להשגת מטרות המתאמן. הרי שכיח לראות במועדוני הכושר הרבים בישראל ובעולם בכלל מתאמנים הפוקדים את חדר הכושר על בסיס קבוע, לעיתים אף בתדירות רבה (6-4 פעמים בשבוע) ולא ניכר שהם משיגים את מטרת האימון. אחת הסיבות העיקריות לכך הנה אינטנסיביות אימון ירודה.
אינטנסיביות האימון קשורה רבות למוטיבציה של המתאמן. לפיכך, מוטיבציה ירודה של מתאמן מסוים באימון משקולות תביא לתוצאות שונות לחלוטין לעומת מתאמן אחר המאופיין  במוטיבציה גבוהה במיוחד. הבידול במקרה זה הנו במשתנים כמו: אינטנסיביות האימון, מספר האימונים השבועי, מידת העניין באימון והצורך לדעת יותר ולהתקדם ועוד.
נוסיף ונאמר שכשמדובר במטרות אימון כמו היפרטרופיה (העלאת מסת השריר), שיפור יכולת ספורטיבית, או אף חיזוק של מערכת השלד, יש צורך ממשי באימון התנגדות המתבצע בעצימות גבוהה דיה.
דרכים לשיפור המוטיבציה של המתאמנים בעת ביצוע תרגילי התנגדות עשוי להיות באופנים כגון: אימון עם בן זוג, הקשבה למוסיקה קצבית בעוצמה מתאימה, בניית תוכנית אימונים ומעקב אחרי עמידה ביעדים ידועים מראש של המתאמן, תחרויות מסוגים שונים הנעשות בין המתאמנים במועדון הכושר ועוד.
שכשמדובר במוטיבציה מכירים שני סוגים: מוטיבציה חיצונית המושפעת מגירויים חיצוניים שונים ומוטיבציה פנימית של המתאמן.
במחקר שנערך על ידי התכנית לתרפיה פיזית, הקולג' ע"ש ריצ'רד סטוקטון, נפמונה בניו-ג'רזי שבארה"ב נבדקה המוטיבציה של מתאמני מכון כושר לבצע תרגילי התנגדות.
המחקר נועד להעריך האם תכונות דמוגרפיות ומוטיבציה חיצונית או פנימית משפיעים על רמת אימוני ההתנגדות של מתעמלים במכון כושר.
185 משתתפים בני 40 בממוצע השלימו שאלון דרך האינטרנט, ועל פי רוב התשובות נמצא כי אנשים נוטים לבצע אימוני התנגדות התואמים להמלצות משרד הבריאות. ניתוח של השאלונים מצא כי כמות אימוני הכוח מושפעת ממוטיבציה חיצונית ופנימית של המשתתף אך לא מדמוגרפיה: אנשים שהיו בעלי מוטיבציה פנימית להתאמן ביצעו אימוני התנגדות כפי שהומלץ על ידי משרד הבריאות. האנשים שקיבלו מוטיבציה ממקורות חיצוניים, ביצעו אימוני התנגדות בעצימות נמוכה מההמלצות.

לסיכום, מוטיבציה הנה משתנה חשוב במיוחד שקשור להשגה או אי השגה של מטרת האימון. לפיכך חשוב לבדוק על בסיס קבוע מידת ההתקדמות באימון ועצימות במקביל ובמידת הצורך אולי יש צורך לנסות באמצעים הידועים הקיימים להגביר המוטיבציה של המתאמן. כל זאת על מנת שההתמדה באימון לא תיפסק והדרך להשגת מטרת האימון תהיה נכונה, מושכלת וקצרה ככל שניתן.