ציין מחקר שנערך באוניברסיטת פליימוט שבאנגלייה. ובדק האם חולצה אדומה מקושרת להצלחה ארוכת טווח בפוטבול הבריטי. נמצא כי צבע מדי הספורט משפיע על ההצלחה במשחק בסוגי ספורט שונים. לא ברור עדיין עד כמה ההשפעה של צבע המדים היא גורפת והאם יש לו  השפעה גם על ספורט קבוצתי. מאז 1947, קבוצות פוטבול בריטיות שלבשו חולצות אדומות זכו באליפויות פעמים רבות יותר מהמצופה. המחקר הנוכחי בדק האם לצבע מדים אדום יש השפעה ארוכת טווח על ניצחון במשחקי ספורט על ידי בדיקת מיקומן של קבוצות הלובשות מדים בצבעים שונים בליגה. בכל הליגות – לקבוצות לבושות אדום היו תוצאות טובות ביותר במשחקי בית. לאורך 55 שנות משחק שנבדקו ברשומות נמצא כי קבוצות שלבשו מדים אדומים נהנו מיותר ניצחונות לעומת קבוצות אחרות הלבוש בחדר הכושר – סקירת התופעה וההשלכות מאת: ד"ר איתי זיו הלבוש באימון בחדר כושר כבר מזמן לא מה שהיינו רגילים לראות בשנים עברו. בחדרי כושר נחשבים ויקרים ניתן להבחין בצו האופנה האחרונה לעומת חדרי כושר פשוטים בהם עלות דמי המנוי עשויים להסתכם גם ב100-150 ש״ח לחודש לכל היותר.

באופן כללי, נציין, שנושא הלבוש בחדרי הכושר מהווה תופעה אנתרופולוגית של ממש. חלק מהמתאמנים ( ובעיקר מתאמנות) מתלבשים בבגדי ספורט לפי צו האופנה האחרונה ואילו רבים אחרים מתלבשים בלא פחות מאשר בבגדים מתקופת הצבא, חולצות בנות 10-15 שנה ואף יותר. בחלק מהחולצות מופיעות כתוביות שונות שניתן להסיק מהן בנקל מה היה התפקיד האחרון (של המתאמן/ת) בצה"ל, מה היה תאריך השחרור, או לחילופין לאיזה שבט וקבוצה השתייך המנוי בצופים ומה לא… בנוסף, ניתן לציין את הנעליים עמם מתאמנים.  גם הן, במקרים רבים, בלויות ממש ועם ותק של חודשים ארוכים או אף – שנים. חשוב לזכור בנוגע לנעליים שבמידה ומדובר בפעילות ספורטיבית המאופיינת  באימפקט (בה הרגל מתנתקת מהקרקע על בסיס קבוע – כמו בריצה, שיעורים שונים בסטודיו וכדומה)   יש צורך להחליף את הנעליים מדי כ- 700 ק"מ.

בשנים האחרונות פורסמו מחקרים בנושא של לבוש ספורט ומוטיבציה לאימון,, לבוש ופציעות ספורט ועוד. אי לכך, חשוב להביא זאת בחשבון ולהצטייד בביגוד נוח,  מתאים לסוג האימון ועוד. למותר לציין ששימוש בביגוד לא מתאים פוגע באיכות האימון, עלול  לגרום להזעה מוגברת ועוד. בנוסף, לגבי ההנעלה נציין, שקצרה היריעה מלפרט הבעיות בשימוש בנעליים לא מתאימות או עם בולמי זעזועים שחוקים. נקודה נוספת הנה הקשר בין סוג הלבוש וההשפעה על האסתטיקה הגופנית הכוללת.  במקרים רבים שימוש בביגוד בלוי, ישן,  וכדומה עשוי בנקל להציג אישה בת40  אך נראית כמו בת 60  לפחות. עצוב. בנוסף, ניתן להבחין באותם מתאמנים  (גברים ונשים כאחד) הפוקדים את מועדון הכושר עם אותם חולצה ומכנסיים וזאת במשך חודשים או אף –  שנים  נציין שישנם מספר מועדוני כושר (בדרך כלל היקרים שבהם)  המאופיינים בכך שהמתאמנים ובעיקר המתאמנות מתלבשים לפי צו האופנה האחרונה. נקודה מעניינת הנה גם הצבעים של בגדי הספורט. יש להם שמעות וחשיבות. צבע אדום לא ממש זהה מבחינות רבות לצבע שחור, למשל. בצבע אדום, אגב, נעשה שימוש על בסיס קבוע בכוחות ההצלה, במשחקי ספורט (כרטיס אדום המוצא לשחקן, מדי ספורט אדומים ועוד). אגב, ספורט, מסתבר שגם לצבע החולצות ששחקני כדורגל לובשים ישנה השפעה על התוצאה.

נציין מחקר שנערך באוניברסיטת פליימוט שבאנגלייה (School of Biological Sciences, University of Plymouth, Plymouth, UK. ) ובדק האם חולצה אדומה מקושרת להצלחה ארוכת טווח בפוטבול הבריטי. נמצא כי צבע מדי הספורט משפיע על ההצלחה במשחק בסוגי ספורט שונים. לא ברור עדיין עד כמה ההשפעה של צבע המדים היא גורפת והאם יש לו  השפעה גם על ספורט קבוצתי. מאז 1947, קבוצות פוטבול בריטיות שלבשו חולצות אדומות זכו באליפויות פעמים רבות יותר מהמצופה. המחקר הנוכחי בדק האם לצבע מדים אדום יש השפעה ארוכת טווח על ניצחון במשחקי ספורט על ידי בדיקת מיקומן של קבוצות הלובשות מדים בצבעים שונים בליגה. בכל הליגות – לקבוצות לבושות אדום היו תוצאות טובות ביותר במשחקי בית. לאורך 55 שנות משחק שנבדקו ברשומות נמצא כי קבוצות שלבשו מדים אדומים נהנו מיותר ניצחונות לעומת קבוצות אחרות. אם כן, לצבע אדום יש השפעה ארוכת טווח על משחקי ספורט תחרותיים.