אינתיפאדה היא למעשה שם שניתן לשתי התקוממויות של הפלסטינים מול ישראל וזהו אחד הפנים החשובים ביותר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני בשנים האחרונות (מתוך ויקיפדיה). מדובר, ללא צל של ספק, בתקופה מתוחה, לא בטוחה, כרוכה בעלייה רבה של המתח הנפשי באזורים מסוימים בארץ וכן השלכות לא מעטות על אורח החיים בכלל ואצל העוסקים בו לפרנסתם – בפרט.
אין ספק אורח החיים משתנה בעת שיש מתיחות בין ערבים ליהודים ו/או אף – אינתיפאדה. הדבר עשוי להתבטא ביציאות מועטות יותר מהבית, פחד להיות במקומות ציבוריים, חשש רב לעשות שימוש בתחבורה ציבורית או אף – פרטית ועוד. בנוסף, חלק מהאנשים חושש לפקוד את מועדון הכושר הנמצא בסמוך למקום מגוריו, אולי להתאמן בחוץ ועוד. בד בבד, יש לכך השלכות לא מעטות על העוסקים בתחום אורח החיים לפרנסתם. למשל, פגיעה משמעותית בהכנסה הכספית באזורים הרגישים בהם ישנה מתיחות וכן גם בהיבטים אחרים שפוגעים גם הם אצל העוסקים בתחום. בנקודות הבאות ננסה מעט להאיר הנושא מבחינת העוסקים בתחום אורח החיים הבריא:

1. ביטולים של שיעורים ואימונים על ידי קליינטים – שכיחים במיוחד וכמובן באזורים הרלבנטיים. במידה שמדובר על תקופה ממושכת, בהחלט ייתכן הפסד הכנסה של אלפי שקלים מדי חודש ומוכרים גם מקרים בהם אנשי מקצוע עשו, בלית ברירה הסבה מקצועית בשל קשיים ביכולת ההשתכרות.
2. קיום אימונים ושיעורים במקומות סגורים ו/או אף בממ"ד – באזורים מתוחים או בתקופת אינתיפאדה כוללת ייתכנו  הוראות מגופי הביטחון לשהות במקומות מוגנים מסוגים שונים. לכך השלכות לא מעטות על השיעורים, אימונים וייעוצים מסוגים שונים. הרי יש צורך להיערך אחרת לאימון הנעשה בממ"ד או בחדר קטן וכדומה. בעייתי יותר לבצע  את הפעילות האירובית, בגלל מצוקת מקום ועוד. בל נשכח שבחלק מאביזרי הכושר בכלל לא ניתן יהיה לעשות בהם שימוש מבחינת בטיחות או מקום פיזי. בעיה.
3. ביטולי שיעורים, אימונים ומפגשים – שכיחים, מן הסתם. בהחלט סביר שיהיו ביטולים אף באותו יום ללא הכנה מוקדמת, מה, שכמובן, יוצר בעיה לא קטנה אצל אנשי המקצוע. מכיוון שמדובר על מצב רגיש ומיוחד, סביר להניח, שלא ממש ניתן יהיה לחייב את הקליינט על ביטול השיעור/מפגש בהתראה כה קצרה.
4. רמת המתח הנפשי או אף דיכאון של הקליינטים – בהחלט שכיחים וצריך להביא נקודה זאת בחשבון גם כשמדובר בתקופה מתוחה ולא רגועה כלל. ברם, חשוב לציין, שישנם לא מעט אנשים שגם ללא מצב בטחוני מתוח ובעייתי הם לחוצים, עם דיכאון נפשי ברמה מסויימת ועוד. או אז, ההתייחסות והטיפול של איש המקצוע באותו קליינט 'מן השורה' בעייתי יותר ומצריך הכנה והתנהלות נכונה.
5. התנהלות והתנהגות לא סבירים של אנשי מקצוע בתקופה בה ישנה אינתיפאדה או מתיחות – לא אחת, אנשי מקצוע בתחום אורח החיים בריא, ייתכן ששוגים באופן התנהלותם בתקופות בהן ישנה מתיחות רבה בין יהודים לערבים. לדוגמה, ניתן להביא את אחד ממנהלי בתי הספר הגדולים בתחום ההכשרות של אורח חיים בריא (נמצא במרכז הארץ) שנכון לתקופה זו (אוקטובר 2015) הודיע לפונקציות הרלבנטיות בארגון: " לא לרשום לאף מסגרת/קורס בבית הספר סטודנט ערבי"!!!. נציין ונאמר עוד שמדובר על בית ספר המסובסד בחלקו על ידי רשויות המדינה, מה שמעורר פליאה מחד ובד בבד בעייתי מהסיבות הידועות. בנוסף, מדובר על אובדן הכנסה פוטנציאלי של עשרות או אף מאות אלפי שקלים. קשה להאמין.
6. התבטאות של אנשי המקצוע באופן גזעני בפומבי ובמדיות השונות – שכיחה מאוד במחוזותינו. אך כשמדובר באנשי מקצוע העוסקים בתחום אורח חיים בריא, חשוב להביא בחשבון שפרסום דיעותיהם (שאולי קיצוניות מאוד) ברשתות כמו פייסבוק, אינטרנט ועוד עלול להיות כרוך גם בהפסד כספי לא מבוטל. לדוגמה: מדריך אימון אישי שהנו ימני בדיעותיו באופן קיצוני ומתבטא בכל במה אפשרית בנושא הפוליטי, ייתכן, שחלק מלקוחותיו רואים את הפרסומים והם מחזיקים דיעה שונה לחלוטין ממנו ומכאן הדרך לצמצום הפעילות על ידם או אף הפסקת הקשר עם אותו איש מקצוע – לא ארוכה כלל וחבל.
7. הבאת דוגמאות והתנהלות של השיחה בתקופה מתוחה מבחינה פוליטית – במהלך ייעוצים, אימונים אישיים, טיפולים וכדומה, יש לא מעט דיאלוגים בין איש המקצוע לבין הקליינט. גם במקרה זה ייתכן שאיש המקצוע יגלוש לשיחה שממש לא רלבנטית למפגש עליו משלם הקליינט ובנוסף – אם ישנם חילוקי דיעות בנושא זה או אחר, הדבר עוד עלול להביא לחימום הגזרה לרמה גבוהה ולא הגיונית כלל ועיקר. חשוב להביא זאת בחשבון ולשמור על 'סטריליות' מקצועית ככל שניתן בנושא זה ולא להיסחף לשיחה לא ענינית, הבעת דיעה וכדומה.

לסיכום, למצבים של מתח בטחוני ( או אף אינתיפאדה) עלולות להיות השלכות מבחינת הפרנסה אצל העוסקים בתחום אורח חיים בריא. חשוב להביא הנקודות לעיל בחשבון ולהקפיד , ככל שניתן, על מקצועיות ומקצוענות, לשקול שלא לשתף את הקליינטים בדיעות וגישות שונות הקשורות למצב הבטחוני ועוד. זאת על מנת שהשכר לא ייצא בהפסד.