חשוב לציין שגם נפילות בהם האדם לא מצליח לבלום את הנפילה או לבקר אותה, הדרך לסיבוך רפואי משמעותי – קצרה. בנוסף, נפילה לאחור הינה בעייתית יותר מנפילה לפנים וכרוכה בסיכון חיים של ממש. ניתן להפחית את מספר הנפילות על ידי שיפור היכולת הגופנית של האדם המבוגר או אז המטרה היא למעשה שיפור ארבעת מרכיבי הכושר הבריאותיים עם דגש לא מועט על הקואורדינציה וגם על שיווי המשקל.
סבולת לב ריאה, כוח, גמישות וקואורדינציה הינם ארבע מרכיבי הכושר הגופני הבריאותי אותם יש לשפר, מסתבר, אצל מתאמנים מן השורה במעגלי החיים השונים, אך נציין כשמדובר באוכלוסיות ייחודיות כמו ספורטאים או אנשים הנמצאים בתהליכי שיקום – במקרה זה נהוג לשפר גם מרכיבים נוספים כמו כוח מתפרץ, מהירות, זריזות ועוד.
למרות שקואורדינציה הינה אחת ממרכיבי הכושר הבריאותיים לא מושם לכך דגש רב (אם בכלל) באוכלוסיות מסוימות שלמעשה חייבות לשפר את יכולתם הגופנית כתנאי הכרחי לשיפור איכות חיים. אחד מסוגי האוכלוסיות הללו הנו האנשים המבוגרים. מספר המבוגרים, אגב, בשנים האחרונות עולה באופן משמעותי ומעניינת גם העובדה שישראל הינה בין המדינות המובילות בעולם בתוחלת החיים, אך לא ממש באיכותם.
אחת מהעובדות העצובות הנה שבגילאים שמעל 65 אחד משלושה מבוגרים נופל לפחות פעם אחת בשנה והדבר עלול להיות גורם משמעותי הפוגע באיכות החיים של המבוגר מכיוון שנפילה באופן לא מושכל כרוכה במקרים מסוימים בפציעות וחבלות כמו זעזוע מוח, שברים מסוגים שונים ואף נכות צמיתה. כדוגמה ניתן להזכיר פציעה – שבר במפרק הירך. במרבית המקרים הידלדלות של המינרלים בעצם (והיחלשותה בהתאמה) ואז כתוצאה מנפילה או מטראומה קלה יחסית עלולה להיגרם פציעה לא קלה ואף – תמותה (בשל הסיבוך של הפציעה).
בנוסף חשוב לציין שגם נפילות בהם האדם לא מצליח לבלום את הנפילה או לבקר אותה, הדרך לסיבוך רפואי משמעותי – קצרה. בנוסף, נפילה לאחור הינה בעייתית יותר מנפילה לפנים וכרוכה בסיכון חיים של ממש. ניתן להפחית את מספר הנפילות על ידי שיפור היכולת הגופנית של האדם המבוגר או אז המטרה היא למעשה שיפור ארבעת מרכיבי הכושר הבריאותיים עם דגש לא מועט על הקואורדינציה וגם על שיווי המשקל.
נציין גם אף ספורטאים הישגים נדרשים לשפר את הקואורדינציה ושיווי המשקל באופן משמעותי ואחת הדוגמאות לכך הן נבחרות גרמניה בכדורגל – אצלן מפותח תחום האימון הגופני באופן משמעותי ובשנים האחרונות שמו דגש על שיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל אצל הספורטאים הגרמנים, לראייה לכך (וככל הנראה לא במקרה), בגמר ליגת האלופות 2013 מופיעות שתי קבוצות גרמניות- באיירן מינכן ודורטמונד.
קואורדינציה ושיווי משקל יש לשפר בדרכים שונות בבד בד ניתן לעשות זאת באמצעות ביצוע תרגילים מורכבים בחדר הכושר ומחוצה לו, נציין ונאמר שביצוע תרגילים מבודדים שבהם מפעילים מפרק אחד או שניים ההשפעה על קואורדינציה ושיווי המשקל במרבית המקרים אינה גבוהה.
דוגמא לתרגילים מורכבים הם סקווט, מכרעים, לחיצת כתפיים עם משקולות יד, או תרגילים הנערכים בסטודיו או בפארק בהם משתתפים מספר רב של שרירים. נקודה נוספת לציון הינה יישם את עיקרון "עומס יסף" שהכוונה במקרה זה הינה העלאת דרגת הקושי בתרגילים השונים מדי מספר אימונים. הדבר נכון לכל מרכיבי הכושר הגופני השונים ומהוה תנאי להתקדמות ושיפור היכולת.
נציין ונאמר שבאופן אבסורדי מבוגרים א מעטים אכן מתאמנים במהלך השבוע, מבצעים אימונים בחדר הכושר ומחוצה לו, אך לא ממש משפרים את יכולתם הגופנית ובד בבד את הקואורדינציה ושיווי המשקל. אחת הסיבות לכך הינה ביצוע אימונים לא מתאימים, בחירה לא מתאימה של תרגילים, עצימות אימון נמוכה מדי, מצב גופני לקוי ועוד.
חשוב מאוד בגילאים מבוגרים להתאמן עם תכנית אימונים מסודרת שנבנתה על ידי איש מקצוע בקיא בתחום במיוחד מבין בגיל המבוגר וזאת על מנת שלמרות העלייה בגיל – תשתפר איכות החיים ואולי אף ניתן יהיה להפחית את הגיל הפיזיולוגי (תפקודי) לשפר את התנועתיות היומיומית, להראות טוב יותר ולמנוע בעיות כמו נפילות, היחשפות למחלות שכיחות ועוד.
את אימוני הכוח והקואורדינציה ניתן לבצע פעמיים-שלוש בשבוע אך כמובן אפשרי גם יותר. המינון ייקבע בקורלציה להיקף הפעילות האירובית, מצב בריאותי, המתקנים שעומדים ברשות המתאמן, המוטיבציה, וכדומה.

קואורדינציה – משמעה תיאום ושיתוף פעולה וויסות של אלמנטים שונים לכדי פעולה משולבת והרמונית אחת.
שיווי משקל – מערכת המספקת לגוף האדם מידע בנוגע למיקומו ולתנועת גופו. המערכת אחראית על הפעלת רפלקסים שמטרתם לשמור על שיווי המשקל ומיקוד הראייה בזמן תנועה.

.