פעילות גופנית והמראה החיצוני

חיזוק לא מבוקר ואינטנסיבי של אזור מסוים בגוף עלול ליצור חוסר איזון בין שרירים, פציעות שונות, קשיים בביצוע תנועות יומיומיות ועוד. על מנת לשפר את ההופעה החיצונית עלינו לחזק את כל שרירי הגוף ולא להתמקד בקבוצת שרירים ספציפית. המרדף אחרי הגוף המושלם מייאש ובמהלך 'מסע מפרך' מאבדות לעתים המתאמנות את המוטיבציה ומפסיקות לבצע פעילות גופנית כלל.   רזון, רגליים ובטן חטובות שריריות ונטולות שומן מיותר, שרירי זרוע אחורית חזקים וגו עליון וחזה זקופים מהווים רק חלק ממשאת נפשן של נשים השואפות להשיג זאת באמצעות אימון גופני.   האם ניתן תמיד להשיג זאת?   לא תמיד!!! לא תמיד קיימת התאמה בין המטרות שנשים (אך גם גברים) מעוניינות להשיג לבין מידת ההשקעה הנדרשת לשם כך: מספר אימונים רב דיו במהלך השבוע, באינטנסיביות גבוהה, תזונה התואמת את מטרות האימון ועוד. הדגש של מתאמנות רבות אינו על שיפור מצבן הבריאותי אלא לעיתים קרובות על שיפור ההופעה החיצונית. במקרים הללו מבחינים בנשים המשתתפות בסדנאות לחיזוק שרירים ספציפיים כגון: סדנה לחיזוק שרירי הבטן, סדנה לחיזוק שרירי הישבן הגדול (Gluteus Maximus) ועוד אך המטרות לא תמיד מושגות.   חיזוק לא מבוקר ואינטנסיבי של אזור מסים בגוף עלול ליצור חוסר איזון בין שרירים, פציעות שונות, קשיים בביצוע תנועות יומיומיות ועוד. על מנת לשפר את ההופעה החיצונית עלינו לחזק את כל שרירי הגוף ולא להתמקד בקבוצת שרירים ספציפית. המרדף אחרי הגוף המושלם מייאש ובמהלך 'מסע מפרך' מאבדות לעתים המתאמנות את המוטיבציה ומפסיקות לבצע פעילות גופנית כלל.
להלן מספר כללים שיאפשרו לכן להגיע למטרות • בניית תוכנית אימונים המתאימה למטרות אליהן אותן הנכן מעוניינות             להשיג. מכאן יוגדרו מספר האימונים השבועיים, הזמן המוקדש לאימון וכדומה.   • לבדוק עם איש מקצוע אם המטרה שבחרתן ריאלית ובאיזו תקופת זמן ניתן להשיגה וזאת על מנת למנוע אשליות.    • אינטנסיביות האימון הנדרשת על מנת להשיג את התוצאות חשובה במיוחד. אימונים המתבצעים בדרגת קושי קלה מדי לא תקדם אתכן למטרה.    • תזונה – בניית תפריט המתאים להשגת המטרה שהצבת לעצמך חשובה במיוחד. חשוב לציין שלא רק מספר הקלוריות הנכנסות לעומת היוצאות חשוב, אלא גם מקורן (כמות השומן, הפחמימות והחלבונים) ותדירות צריכתן. לדוגמא: תזונה העשירה במיוחד בשומן תגרום לעלייה באחוזי שומן גם אם לא חלה עלייה במשקל הגוף.  • מעקב – חשוב לערוך מעקב אחר התוצאות: עלייה בכוח השרירים, במשקל הגוף, היקפים, ירידה באחוזי השומן, חשוב שיצוינו בכרטסת האימון על מנת שניתן יהיה לאמוד את התקדמותכן. לסיכום, לא כול הנשים נולדו עם גוף מושלם, לכן יש צורך להשקיע באימון ובתזונה מתאימה.

 מאת: ד"ר איתי זיו