במשחקי הפוטבול האמריקאי אסור לנגח עם הראש כשהמבט של השחקן למטה. הוא חייב להסתכל לפנים וזה בא בעקבות מיקרים בהם השחקנים נגחו בשחקן יריב עם חוליות צוואר ישרות ללא שמירה על לורדוזה צווארית ונהיו משותקים כיוון שמחצו את הדסקיות וגרמו נזק לחוט השדרה. בפוטבול אמריקאי זה עברה והשחקן נענש על כך (בבית ספר תיכון) כשהוא מגיע לקולג' הם בתקווה שזה הפך להרגל לא לנגח עם צוואר ישר.

אחת מהתנוחות המקובלות ביוגה הנה עמידת ראש. מדובר בתנוחה שנויה במחלוקת ומסתבר שהדעות לגבי חיוניותה אינן אחידות.   מדובר בתנוחה מורכבת ביותר המצריכה יכולת גופנית הנרכשת במשך שנים. על מנת להתמיד בעמידת ראש למשך זמן יש לחזק קבוצות שרירים שונות כגון: חגורת כתפיים ושרירי הטרפז העליונים (Upper trapezius) בעיקר.   ביצוע עמידת ראש באופן לא מבוקר תגרום להעלאת עומס על חוליות עמוד השדרה הצווארי ולכן אינו מומלץ. הדבר משמעותי במיוחד כשמדובר במתאמנים לא מאומנים שלעיתים שואפים לבצע תרגילים מתקדמים עוד בטרם שיפרו באופן ממשי את יכולתם הגופנית.   לפי ענת צחור, מדריכה בכירה ביוגה יש  יתרונות בעמידת ראש המתבטאים בחיזוק מערכת כלי הדם והלב ושיפור בתפקוד מערכת העיכול המופעלת כתוצאה משהיה ארוכה במצב הפוך.   כאמור, לא נמליץ לעמוד על הראש למתחיל שלא התאמן ושיפר את יכולתו הגופנית בתנוחות בסיסיות מכינות ותוך כדי חיזוק השרירים הרלבנטיים. עמידת הראש אינה מומלצת לאדם עם יתר לחץ דם, לאדם  שעבר אירוע מוחי לסובלים מלחץ בעיניים, באוזניים, בעיות לב, פריצות דיסק, אנשים מבוגרים הלוקים באוסטיאופורוזיס ואנשים החשים חולשה ומקרים נוספים.   לפי ענת צחור הסיכון שיכול להיגרם בעת עמידת ראש הנו בשהייה בתנוחה ללא תשומת לב לכאב או לחץ ואז עלולה אף  להיגרם פציעה. בדרך כלל מדובר באנשים חדורי מוטיבציה לבצע תרגילים מסובכים ואלה נעשים עוד בטרם האדם מוכן לכך מבחינה גופנית.   דעה אחרת לגבי עמידת ראש הנה של יהודית גולד, בעלת תואר שני בחינוך גופני ובעלת הכשרה כאתלטיק טריינר (ATHLETIC TRAINER ) בארה"ב הנה שעמידת ראש הנה תנוחה שכיחה בשיטת אימון כמו יוגה, אך לא רק, גם בסוגי פעילויות גופניות שונות עמידת ראש כשהמשקל הוא על הקודקוד אינו בריא לחוליות הצוואר. יתכן שיש יתרונות מסוימים (שצוינו לעיל) אבל העובדה כי כל משקל הגוף מועמס ישירות על עמוד השדרה הצווארי הינה בעייתית ועלולה לגרור כאבים ולהחריף בעיות קיימות.   לדברי עמית אברהם, פיזיותרפיסט מוסמך ומומחה לפציעות שריר ושלד, "עמוד השדרה הצווארי איננו בנוי (הן מבחינה אנטומית והן מבחינת תפקודו בחיי היום-יום) לנשיאת משקל הגוף כולו ומנח שכזה עלול להעמיס יתר על המידה על מבנים אנטומיים שונים כגון הדיסקים הבין-חולייתיים, שרירי הצוואר השונים והחוליות הצוואריות. העמסה שכזו עלולה לגרום לכאבים שונים באזור הצוואר וחגורת הכתפיים וכן להתפשט לאזורים נוספים כגון הראש והידיים. בעת הופעה של כאבים באחד האזורים הללו, מומלץ להפסיק מיידית את הפעילות ואם הדבר חוזר על עצמו, לפנות לקבלת ייעוץ וטיפול מקצועי".    חשוב לזכור שהגוף בנוי כך, שהעצמות המסיביות הן למטה והופכות קטנות וחלשות יותר למעלה, וזה מרמז על כך שאנו לא צריכים להיות הפוכים. אם הפוכים, אזי ללא משקל על הצוואר לאורך זמן ארוך. אחת הבעיות  שאם ישנן בעיות ומגבלות כמו בעיה בעיניים, לחץ-דם גבוה או בעיות חמורות אחרות עד שלא קורה להם משהו. כך שעמידת הראש מיותרת. אפשר להשיג את כל היתרונות הגופניים ללא סיכון מיותר בעמידת ראש.   לדברי עמית אברהם, פיזיותרפיסט מוסמך ומומחה לפציעות שריר ושלד, מספר לא מבוטל של מתרגלי  ומדריכי יוגה מגיעים לטיפולו עקב כאבי צוואר עזרה ראשונה לאחר תרגול עמידת ראש. דגש מיוחד מפנה עמית למשתתפי קורסי המדריכים ומבקש מהם לשים לב על בניית גרף מאמץ הדרגתי ואיטי על מנת למנוע פציעות. "ישנם מנגנוני פציעה רבים הקשורים לעמידת ראש ממושכת: החל מחבלה עקב איבוד שיווי משקל ונפילה וכלה בעמוס וגירוי של הדיסקים הבין חולייתיים. הטיפול בפציעה מגוון וחייב לכלול התייחסות לאופן הביצוע של עמידת הראש ושיפור הטכניקה, במקביל לטיפול הפיזיותרפיסטי".     הידעת? במשחקי הפוטבול האמריקאי אסור לנגח עם הראש כשהמבט של השחקן למטה. הוא חייב להסתכל לפנים וזה בא בעקבות מיקרים בהם השחקנים נגחו בשחקן יריב עם חוליות צוואר ישרות ללא שמירה על לורדוזה צווארית ונהיו משותקים כיוון שמחצו את הדסקיות וגרמו נזק לחוט השדרה. בפוטבול אמריקאי זה עברה והשחקן נענש על כך (בבית ספר תיכון) כשהוא מגיע לקולג' הם בתקווה שזה הפך להרגל לא לנגח עם צוואר ישר.