קבעו את הגבול – נכון ששתיית אלכוהול בעיקר בגילאים הצעירים יותר היא חלק מלהיות "אחד מהחברה", אבל גם אז כדאי לקבוע מראש את הגבול. לא רק שמונעים הכנסת קלוריות מיותרות, אלא סביר להניח שגם תגיעו בשלום הביתה…… משקאות חריפים וקלוריות מאת: אילנה ברגר הדיאטות השונות הפכו לנושא היום זה מזמן, והנושא המרכזי בדיון עליהן הוא סביב האוכל. אבל מה לגבי מה שאנו שותים? הרבה מים הוא כמובן דבר בריא ומרזה, ואף ידוע ששתייה מרובה של מים "סותמת" תיאבון.   אבל מה לגבי מי שאוהב אלכוהול? מה מותר? ממה עדיף להתרחק ואיך נשמור על הדיאטה בלי לוותר עליו?   החדשות הטובות הן שלא צריך להיגמל מאלכוהול ולהמשיך לשתות רק "דיאטים" למיניהם כשנמאס משתיית מים בלבד. לפניכם חמישה טיפים לשתייה חכמה של אלכוהול, כזו שלא תקלקל לנו את מאזן הקלוריות:   1 – לאכול לפני ששותים: אם שותים בלי לאכול לפני כן, האלכוהול נספג בדם במהירות גדולה יותר. לא רק שתחושת השכרות תגיע מהר הרבה יותר, אלא שיחד עמה, וזאת הוכח במחקרים, גם הצורך לאכול מאכלים רווי  שומן!   2 – לשתות אלכוהול – אבל גם מים: שילוב של מים ואלכוהול במקביל מוריד את כמויות האלכוהול שנרצה בסופו של דבר לצרוך – וגם את הקלוריות! היחס המומלץ הוא של שתי כוסות מים על כל כוס של אלכוהול, וזו דרך בדוקה להימנע משתיית אלכוהול רב מדי המלווה בקלוריות מיותרות.   3 – להתרחק ממשקאות "כבדים" : הטיפ הזה בעייתי אבל עוזר. נדרש קצת כוח רצון להתרחק ממשקאות אלכוהוליים הכוללים חלב, סוכר, וביצים (כמו למשל ה- EGG NOG  המפורסם ששותים הרבה באמריקה במהלך חג הפסחא)– אבל זה שווה את המאמץ. תזכרו – המשקאות הללו הם בעצם מנה אחרונה ולא שתייה!   4 – לדלל! – רוצים וודקה? רום? ג'ין? אין בעיה. בקשו אותם יחד עם דיאט קולה או סודה . אתם אוהבי יין? נסו יין בשילוב סודה – זה גם טעים וגם תפחיתו את צריכת היין היומית שלכם לחצי יחד עם הקלוריות .   5 – קבעו את הגבול – נכון ששתיית אלכוהול בעיקר בגילאים הצעירים יותר היא חלק מלהיות "אחד מהחברה", אבל גם אז כדאי לקבוע מראש את הגבול. לא רק שמונעים הכנסת קלוריות מיותרות, אלא סביר להניח שגם תגיעו בשלום הביתה……