החזרת משקולות בחדר הכושר הנה משימה לא קלה בכלל. במהלך משמרת של 7-6 שעות מדריך עשוי להחזיר מאות קילוגרמים של משקולות מנח גוף לא מדויק בעת החזרת המשקולות יוצר עומס במפרקים כגון: חוליות גב תחתונות, מפרק הכתף והמרפק. חזרה על תנועות אלו במשך תקופה ארוכה בוודאי שאינה מומלצת.
המודעות לאורח חיים בריא הכולל בתוכו כמובן פעילות גופנית עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות ועימה גם מספר העוסקים בתחום. מעניינת העובדה שמדובר בכלל בתופעה ומסתבר שבארה"ב חלה עלייה בשנה האחרונה בדרישה למדריכים  בתחום היוגה, פילאטיס וחדר כושר ב-  26%! אצל חלק מהמדריכים  מהווה העיסוק בתחום הקריירה העיקרית לשנים הקרובות ואילו אצל אחרים מדובר בקריירה שנייה. כשמדובר במדריכי כושר במקצועות השונים, במיוחד אלה המצריכים אימון גופני על בסיס יומי כגון: מדריכי פילאטיס, יוגה, ספינינג, מדריכי מחול אירובי, מדריכי קיק בוקס, אומנויות לחימה ועוד חשובה במיוחד תשומת הלב לנקודות המצוינות מטה וזאת על מנת שהמדריך יוכל לפתח קריירה בתחום ללא פציעות ובעיות בריאותיות שונות. הנקודות להתייחסות הן כדלהלן:   מספר האימונים המתבצעים בעצימות גבוהה במהלך השבוע
ביצוע אימוני כושר קשים במיוחד מדי יום אינם מומלצים לאף מתאמן וגם לא מדריכים מאומנים. לדוגמה: שיעור ספינינג מתקדמים מתבצע בדופק גבוה במיוחד (100-80% בממוצע ומצריך מנוחה בין השיעורים של לפחות 3 ימים. ניתן להתאמן כבר למחרת אימון כה קשה אך אינטנסיביות האימון צריכה להיות נמוכה יותר. לחילופין ניתן לציין מדריכי קיק בוקס המבצעים אימונים קשים במיוחד. גם במקרה זה יש צורך במנוחה בין האימונים. המנוחה חשובה במיוחד על מנת שהגוף יתאושש מהמאמץ כהלכה, מקורות האנרגיה יתמלאו מחדש ומערכות הגופניות השונות כגון: מערכת העצבים, מערכת השרירים, המערכת ההורמונאלית ועוד יתאוששו גם הן.        ביצוע מספר שיעורים רב מדי יום
במקרה זה עולה העומס על מערכת שלד-שריר באופן מהותי. לדוגמה: מדריכה שמעבירה 3-2 שיעורי עיצוב בסטודיו באופן פעיל חוזרת מאות ואף אלפי פעמים על תנועות מסוימות. הדבר לא מומלץ ועלול לגרום לבעיות מסוגים שונים. במקרה זה חשוב לבצע חלוקת עומסים מושכלת כך שלא בכל שיעור מבצעים את כל התרגילים עם המתאמנים, או לחילופין בוחרים תרגילים שהנם בדרגת קושי קלה יחסית.   שמירה על מנחי גוף בעת הפעילות
מנחי גוף בהם מופעל עומס רב על מערכת שלד- שריר כגון: עמידת ראש, גשרים מסוגים שונים, תרגילי מתיחה מסוימים ורבים אחרים צריכים להתבצע בצורה מבוקרת, תוך הקפדה על זמן מוגבל לביצוע התרגיל ומנוחה מספקת אחריו. אילולא כן בהדרגתיות יגבר העומס על המדריך ובד בבד הסיכוי לפציעה.   החלפת נעליים
בפעילויות בהן יש ניתוק של כף הרגל מהקרקע (לדוגמה: הליכה, ריצה, קיק בוקס, מחול אירובי) חשוב במיוחד להחליף נעליים על בסיס קבוע. במידה והמדריך (והמתאמנים כמובן גם) לא מחליפים בתדירות של מספר חודשים נעליים, בולמי הזעזועים מאבדים את יכולתם והעומס על מערכת השלד – עולה בהתאמה. כשמדובר בהליכה או ריצה מומלץ להחליף נעליים מדי 800 ק"מ בקירוב. ברם, כשמדובר בשיערוים המתבצעים בסטודיו מומלץ להשתמש במקביל במספר זוגות נעליים במקביל.   השגחה על מתאמנים המבצעים תרגילים בחדר הכושר או בסטודיו
השגחה לא מדויקת על מתאמנים בחדר הכושר או בסטודיו תורמת רבות להעלאת העומס על מפרקים מסוימים. לדוגמה: השגחה (לא מדויקת) על מתאמן המבצע תרגיל בחדר כושר בעייתית ולמשך זמן מעלה את הסיכוי לפציעה. כמו כן כשמדובר בתרגילים המתבצעים בסטודיו למנח הגוף של המדריך חשיבות רבה, מכיוון שהמתאמן נמצא במקרים רבים בישיבה או שכיבה. במקרה זה המדריך נדרש לבצע כפיפה רבה יותר אל המתאמן ולאופן הביצוע במקרה זה חשיבות רבה.   תזונה
מדריך כושר מסוגים שונים חייב להקפיד על תזונה נכונה. שכיח להבחין במדריכי כושר ששוכחים לאכול במהלך היום, מתאמנים באופן אינטנסיבי ובמקרה זה הדרך לבעיות רבות מסוגים שונים – קצרה.   החזרת משקולות בחדר הכושר (כשמדובר במדריכי חדר כושר)
החזרת משקולות בחדר הכושר הנה משימה לא קלה בכלל. במהלך משמרת של 7-6 שעות מדריך עשוי להחזיר מאות קילוגרמים של משקולות (הדבר תלוי במדיניות המועדון). מנח גוף לא מדויק בעת החזרת המשקולות יוצר עומס במפרקים כגון: חוליות גב תחתונות, מפרק הכתף והמרפק. חזרה על תנועות אלו במשך תקופה ארוכה בוודאי שאינה מומלצת.