אימוני כושר לא אפקטיביים ואנשי מקצוע בעלי ידע חסר בתחום – שכיחים גם הם. חלק מהמבוגרים כלל לא מתאמן באופן סדיר ואלה שכן – ייתכן שלא מבצעים את האימונים באופן אפקטיבי המתאים למצב בריאותם, גילם, מטרת האימון העיקרית ועוד. לכן, בהחלט ייתכן שאותה אוכלוסייה מבוגרת תתאמן על בסיס קבוע אך לא ישתפר המצב הגופני, פסיכולוגי או אולי – הקוגניטיבי. חשוב לציין גם שבקרב מדריכי הכושר רק לבודדים ממש ידע ורקע באימון קשישים. מדובר על תחום שכמעט ולא ניתנת לו התייחסות בקורסי ההכשרה הבסיסיים והתוצאות ניכרות בשטח. אותם מבוגרים, בחלק גודל מהמקרים, מתאמנים ללא תוכנית אמון המתאימה להם אישית למצבם ולמשתנים אחרים, ולכך, כמובן, השלכות שליליות. 

להזדקן, באופן כללי, אינו מחזה משמח כלל ועיקר. מדובר על תהליך שקורה בכל האורגניזם החיים ומהווה חלק ממחזור חייו של האדם. ברם, קשה לומר על הזקנה שהיא יפה, סקסית או אולי – אסתטית. מדובר בביטויים שמתארים את הזקנה ומשקפים מצבים שליליים ועגומים. עם העלייה בגיל חלה ירידה בתפקוד מרבית מערכות הגוף השונות ולכך השלכות לא מעטות ברבדים רבים כגון: בפן הפסיכולוגי-קוגניטיבי, אסתטי, משקל ואחוז שומן שעולים באופן הדרגתי, הרעה של המצב הבריאותי ומה לא. אי לכך, לאתר כיום מבוגרים מעל גיל 70 במצב גופני טוב-מצוין לא כל כך פשוט. הדבר, כמובן, תלוי במשתנים דמוגרפיים שונים לרבות: מקום המגורים , המודעות לפעילות הגופנים, הגנטיקה של כל אחד ואחד ועוד. בנוסף, נציין, שחלק ניכר מהאנשים מזדקנים בקצב מהיר מדי כאשר בפועל ניתן, למעשה, להאט קצב זה באופן מהותי עם התנהלות נכונה ומושכלת.

אגב, בתחומים רבים, הקשישים מקבלים פחות התייחסות, חשיפה וכדומה. החל מתוכניות ייעודיות במדיה לסוגיה: רדיו, טלביזיה, תוכניות אירוח ועוד, כתבות מסוגים שונים, אתרים המתמקדים בגיל המבוגר בעיר (כמעט ואין), ואף מילות החיפוש "מבוגרים" או "קשישים" תניבנה כחמישית מהתוצאות במנוע החיפוש גוגל (נכון לחודש אוקטובר 2015). עצוב.
נציין שעל פי הגרונטולוגים (תחום בביולוגיה וברפואה העוסק בחקר ההזדקנות) למרות השוני הרב בין קשישים ניתן לעיתים קרובות להכליל לגביהם (מתוך ויקיפדיה):
•  זקנה צעירה – בגיל 65 עד 75, בקירוב.
•  זקנה אמצעית – בגיל 75 עד 85, בקירוב,
•  זקנה מופלגת מגיל 85 בקירוב, ומעלה.

להלן מספר נקודות שמתייחסות לאנשים מבוגרים בהיבטים הבריאותיים באופן כללי, מידת ההזדקנות, אסתטיקה גופנית, אורח חיים ועוד:
1.    הצורך בטיפול רפואי – עם העלייה בגיל הוא גדל באופן די משמעותי ובמיוחד שהאדם המבוגר לוקה במחלה כרונית מסויימת. או לחלופין – הוא נעשה לא תפקודי ובעל ויטאליות ירודה במיוחד. מה שמרע משמעותית את איכות החיים של האדם המבוגר ואף – עלול בהחלט להביא לסיום מוקדם יותר של חייו.
2. חברים וסביבה קרובה הולכים לעולמם וגדלה תחושת הבדידות – שכיחים המקרים בהם הסביבה הקרובה של האדם הקשיש הלכה לעולמה מסיבות בריאותיות ואחרות ואז, למעשה, האדם נשאר בודד. מה שמפחית את איכות החיים באופן משמעותי.
3. נגישות בעייתית – גם נכון לשנת 2015, עדיין ישנה בעיה עם נגישות של אנשים מבוגרים וכמובן – נכים. בשל כך, ישנם ויתורים על בילויים מסוגים שונים שבהם אין נגישות במקום (כמו מעלית או מדרגות נעות).
4. עלייה במשקל ואחוז השומן –  שכיחים במיוחד בגיל המבוגר. נציין שגם בעת ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, אכילה של מזון בריאות וכדומה, עדיין תיתכן השמנה ועלייה באחוז השומן על בסיס קבוע. זאת בשל ירידה בחילוף החומרים הבסיסי, ירידה בתנועתיות היומיומית ועוד. הדבר אקוטי במיוחד ככל שהעשור של האדם מבוגר יותר.
5. פיזור שומן באופן לא אסתטי או אף בריאותי – שכיח למדי כבר בגיל המעבר אצל נשים. או אז, שכיחה יותר השמנה בטנית אצל הנשים ועולה בשל כך הסיכון הבריאותי לעומת השמנה מסוג "תפוח", למשל, שהנה בעייתית פחות. העלייה במשקל ובאחוז השומן ואופן פיזור השומן קשורים מאוד לשינוי השלילי הכללי באסתטיקה הגופנית.
6. תנועתיות יומיומית, נהיגה ברכב באופן איטי עד מאוד –  שכיחים, מן הסתם, אצל קשישים. ניתן לראות זאת, כמובן, במקומות בהם יש ריכוז של קשישים (כמו בבתי אבות, דיור מוגן וכדומה) וכן גם בעת נהיגה בכביש (עשויים לנהוג לאט במיוחד ואף למטה מהמותר… לא להקפיד על חוקי התנועה ועוד), הליכה על מדרכות וכדומה בהם הולכים קשישים רבים ועוד. חלק מהם אף נעזר באביזרי עזר שונים כגון: קביים (שניים או אחד), כסא גלגלים, הליכון ועוד. מה שעוד מקשה על התנועתיות היומיומית ואיכות החיים בכלל.    
7. אי התאמה של הסביבה הפיזית לאדם המבוגר – חשובה עד מאוד ההתאמה של הסביבה הפיזית שהאדם המבוגר חי בה. מדובר על מעקים שיש במקומות שונים בבית שייתכן שימנעו את הנפילה הבאה. כמו כן, מדובר על פגיעה באיכות חיים באופן משמעותי. לעיתים שינוי הבית בו הקשיש מתגורר לנגיש עבורו כרוך בהוצאה כספית לא מבוטלת, מה שעשוי להיות בעייתי במקרים מסוימים.
8. ריח גוף ופה רעים במיוחד – עשויים להיות ממגוון סיבות כמו: הזנחה של חלל הפה (אי צחצוח שיניים כלל או באופן לא אפקטיבי ובשל כך היווצרות דלקות ועששת ועוד), אי שמירה על היגיינה אישית בשל מגבלות פיזית מסויימת או חוסר מודעות מספקת, אי החלפת בגדים ומצעים בכלל או בתדירות נמוכה מאוד וכדומה. או אז, המצב יכול להימשך גם 5, 10 ו- 15 שנה אצל האדם המבוגר כאשר אף לא אחד מהסובבים את האדם הקשיש חושב על מתן פיתרון מתאים לנושא. כמובן שמדובר במקרים אלה, בדרך כלל, על הזנחה של האדם עצמו ושל הסובבים אותו.
9. תפריט תזונתי בעייתי ולא מותאם – עם העלייה בגיל והגברה משמעותית של הבלאי הגופני עקב תהליכי ההזדקנות, ישנה חשיבות רבה לתחזוקה טובה ככל שניתן של גוף האדם. לתפריט התזונתי בכלל ובגיל המבוגר – בפרט השפעה רבה מאוד על איכות החיים ותפקודים גופניים בכלל. הדבר, ללא צל של ספק,מצריך מעורבות של איש מקצוע מתאים שיבנה תוכנית תזונה מתאימה שתסייע לשיפור איכות חייו של האדם המבוגר. אילולא כן עוד עלולים להיות מצב בו יואצו תהליכי ההזדקנות עוד יותר!.  
10. גיל פיזיולוגי גבוה באופן יחסי לגיל הכרונולוגי – שכיח גם בגילאים צעירים יותר ולא רק בגיל המבוגר. במעגלי החיים חשוב להתנהל נכון ככל שניתן ולהביא לכך שהגיל הפיזיולוגי- תפקודי יהיה נמוך יותר מהכרונולוגי. במידה והמצב הנו הפוך והגיל הפיזיולוגי גבוה יותר מהכרונולוגי, הרי שזו בעיה לא קטנה שכרוכה, ייתכן, במצב בריאותי לא תקין, השמנה, מצב נפשי בעייתי ואף – דיכאון.
11. אימוני כושר לא אפקטיביים ואנשי מקצוע בעלי ידע חסר בתחום – שכיחים גם הם. חלק מהמבוגרים כלל לא מתאמן באופן סדיר ואלה שכן – ייתכן שלא מבצעים את האימונים באופן אפקטיבי המתאים למצב בריאותם, גילם, מטרת האימון העיקרית ועוד. לכן, בהחלט ייתכן שאותה אוכלוסייה מבוגרת תתאמן על בסיס קבוע אך לא ישתפר המצב הגופני, פסיכולוגי או אולי – הקוגניטיבי. חשוב לציין גם שבקרב מדריכי הכושר רק לבודדים ממש ידע ורקע באימון קשישים. מדובר על תחום שכמעט ולא ניתנת לו התייחסות בקורסי ההכשרה הבסיסיים והתוצאות ניכרות בשטח. אותם מבוגרים, בחלק גודל מהמקרים, מתאמנים ללא תוכנית אמון המתאימה להם אישית למצבם ולמשתנים אחרים, ולכך, כמובן, השלכות שליליות.
12. ירידה משמעותית של חיי המין ובתפקוד המיני עד אובדן אבסולוטי שלהם –    חיי מין מספקים הנם חלק משמעותי מאיכות החיים של האדם. אצל מבוגרים, למשל, ישנה ירידה עקיבה ברמת הטסטוסטרון שהנו הורמון גברי קרדינאלי לתפקוד מיני אצל גבר ואף בויטאליות יומיומית ועוד. אי לכך, ירידה ברמת הורמון זה באופן משמעותי אצל גברים קשישים קשור לירידה, ייתכן, אף דרמטית,  בתפקוד המיני ואף באיכותו. בנקודה זו ניתן להזכיר גם משפט מפורסם שנאמר על ידי חז"ל: "איבר קטן יש באדם, משביעו – רעב, ומרעיבו – שבע". הפרשנות הנה שככל שהאדם מתרגל לחיות ללא פעילות מינית או אולי – התנזרות מחיי מין (מסיבות שונות) הצורך שלו בכך – יפחת משמעותית. ולהיפך – ככל שהאדם יהיה פעיל יותר מינית, יעלה במקביל הצורך שלו להיות פעיל עוד יותר.

לסיכום, הגיל המבוגר הנו בטווחי גילאים ושנים גדולים באופן יחסי (15-30 שנה ויותר) ולכן חשובה ההתייחסות המתאימה לאמור לעיל וזאת על מנת לשפר איכות חייהם של האנשים המבוגרים ואף – הקשישים. וחשוב לזכור שלמעשה כולם מגיעים לאותה נקודה. השאלה היא רק באיזה מצב גופני, נפשי, קוגניטיבי ועוד.