לאופן הישיבה ברכב , לצורת הנהיגה ולשליטה ברכב – חשיבות רבה, מכיוון שהנהיגה צריכה לספק הגנה במקרה של תאונת דרכים.  ישיבה נכונה תפחית את דרגת המתח השרירי הקיים בשרירים לרבות באזור הגב התחתון והצוואר. כמו כן תחושת הנוחות הנה גורם חשוב במיוחד ומשפיעה לא מעט על איכות הנהיגה. ישיבה נכונה ברכב מאת: ד"ר איתי זיו / טריגו מרכז להדרכת נהיגה כאבי גב בעמוד השדרה בחלקו התחתון (או בחלקו העליון – חוליות צוואריות), תנועתיות ירודה של מפרקים ושרירים שונים, תחושת נימול או הירדמות בכפות  הרגליים מהוות רשימה חלקית של תופעות שכיחות למדי אצל הנוהגים ברכב באופן שאינו מומלץ.   אופן החיים הסדנטרי (חסר תנועה) השכיח כיום אצל אנשים רבים גורם לבעיות בריאותיות שונות. מספר השעות שבהן האדם יושב רב יותר מבעבר: בבית מול הטלביזיה, מול המחשב  או בפינת האוכל, במקום העבודה ולא מעט שעות – ברכב.    לאופן הישיבה ברכב , לצורת הנהיגה ולשליטה ברכב – חשיבות רבה, מכיוון שהנהיגה צריכה לספק הגנה במקרה של תאונת דרכים.  ישיבה נכונה תפחית את דרגת המתח השרירי הקיים בשרירים לרבות באזור הגב התחתון והצוואר. כמו כן תחושת הנוחות הנה גורם חשוב במיוחד ומשפיעה לא מעט על איכות הנהיגה.   הגורמים המשפיעים על איכות הישיבה ברכב עשויים להיות:   שרירי בטן חלשים (במקרה זה יחול קושי לשבת בגו זקוף), הגבלה של שרירים בגפיים התחתונים או העליונים, יכולת תנועתית מוגבלת של הראש כך שלא ניתן להפנותו בטווח תנועה מלא לצדדים, כאבים באזורים שונים (לרבות גב תחתון) הגורמים לחוסר נוחות ושינוי מצב הישיבה תוך כדי הנהיגה באופן קבוע. הטיפים לישיבה נכונה ברכב:   •  חשוב להימנע ממנחי גוף לא מומלצים העלולים להתבטא ב: הטיה של הגו לפנים (ראה תמונה מספר 3), יצירת קער גבי (מכונה 'לורדוזה') גדול, הטיה מופרזת של הראש לפנים, הרמת שכמות מעלה ועוד.    •  ישיבה רחוקה מדי מההגה אינה מומלצת ותפחית את היכולת להגיב במהירות ויעילות בעת הצורך. מנגד, ישיבה קרובה מדי להגה (ראה תמונה מספר 3) גם לא מומלצת ועלולה להפריע לסיבוב ההגה (ראה תמונה מספר 1)  בעת הצורך והתנועה עם הגפיים התחתונות כשברצוננו ללחוץ על הדוושות. ברכבים אוטומטיים לא נעשה שימוש ברגל שמאל ולכן נהגים רבים מכופפים אותה. במקרה זה זרימת הדם עלולה להיות פחות טובה והתחושה הנה של 'נימול' או הירדמות. ברכבים אוטומטיים מומלץ ליישר (פשיטה של הברך) את הרגל (ראה תמונה מספר 2).   •  משענת המושב צריכה להיות זקופה על מנת שנשב ישר והגב לא יהיה קעור (מכיוון שהעומס על חוליות עמוד השדרה במקרה זה עולה).   •  ישיבה נמוכה מדי אינה מומלצת ואף מסוכנת מכיוון ששטח הראייה קטן באופן משמעותי.   •  את משענת הראש יש לכוון על פי מרכזה בגובה העיניים (מרכז הראש) כך התמיכה לראש אופטימאלית.   •  המרחק מההגה צריך שיהיה לא קרוב מידי (10 ס"מ) ולא רחוק מידי (40 ס"מ) וזאת כדי למנוע פגיעה קשה מכרית האוויר במקרה של תאונה.    •  לכל אדם יש את תנוחת הישיבה הנוחה לו, לכן אם נהג אחר נהג ברכב הקדישו מעט מזמנכם טרם הנסיעה כדי לכוון את המושב והמראות ולהתאים את זווית ההגה ואת מרחקו מהגוף בהתאם לנוחיות הנהג.   לסיכום, על מנת להפחית עומסים אפשריים המופעלים על מפרקי הגוף בעת הנהיגה  ובד בבד להעלות את רמת הבטיחות חשוב לפעול לפי המוצע לעיל.

*"טריגו" הינו מרכז להדרכת נהיגה בין המובילים בארץ. "טריגו" מחנכת לנהיגה אחראית, בטוחה ומודעת, ומהווה מרכז מומחה תוכן לתחום הנהיגה בארץ. "טריגו" מספקת שירותי הדרכת נהיגה מתקדמת לשיפור כל נהג והעלאת בטיחותו בדרכים.

מדריכי החברה הינם בעלי ניסיון רב במערכת הצבאית והאזרחית. בין לקוחות החברה גופים וחברות מסחריות בין הגדולים במשק.