לפני בחירת הנעליים המתאימות חשוב להגדיר את הצורך שהן אמורות למלא: ריצה (על מסילה בחדר הכושר, בחוץ על כביש אספלט, חול הים וכדומה), רכיבה באופני סטודיו או באופני הרים, משחק כדורעף על חול או על אספלט או על משטח פרקט באולם.

 ריצה, רכיבה באופני הרים, ריקודי עם, פעילות במכשיר הסטפר בחדר הכושר, טניס, סקווש, כדורסל ועוד הן כולן פעילויות גופניות המצריכות הנעלה מתאימה. מסתבר שידע חסר של המתאמנים השונים לגבי סוג הנעליים המתאים להם עלול לגרום לבעיות שונות הבאות לידי ביטוי בעומסים הנוצרים על כף הרגל ועל מפרקים נוספים כגון: מפרק הברך, מפרקי עמוד השדרה ועוד. כשהפעילות המתבצעת מאופיינת בניתוקה של כף הרגל מהקרקע העומס המופעל על הגוף עולה פי כמה. לדוגמה, העומס המופעל בעת המגע של כף הרגל בעת ריצה הנו כפי 3 ממשקל הגוף. עומס זה יהיה גבוה אף יותר באם סגנון הריצה אינו מדויק!. הדבר נכון גם לפעילויות אחרות כגון: כדורסל, שיעורי מחול אירובי או מדרגה בסטודיו שבכולם מתרחש ניתוק של כף הרגל מהקרקע. בפעילויות אלו חשיבות רבה במיוחד להחלפת הנעליים בפרקי זמן קבועים. לדוגמה, החלפת נעלי ריצה או הליכה מומלץ שתתבצע לאחר כ- 800-700 קילומטר!. בפעילויות שאין בהן ניתוק של כף הרגל מהקרקע תדירות החלפת הנעליים נמוכה יותר.   בניגוד למה שסבורים רבים ניתן לבצע עם נעל מסוימת פעילויות אחרות גם. הבעייתיות הנה בעיקר כשהפעילות ממושכת במיוחד ומתבצעת על פני מספר שעות בשבוע או על משטחים כגום אספלט.  לפני בחירת הנעליים המתאימות חשוב להגדיר את הצורך שהן אמורות למלא: ריצה (על מסילה בחדר הכושר, בחוץ על כביש אספלט, חול הים וכדומה), רכיבה באופני סטודיו או באופני הרים, משחק כדורעף על חול או על אספלט או על משטח פרקט באולם.  בעת בחירת נעליים יש לשים בצד את שיקולי העיצוב והאופנה ולהתייחס בעיקר למבנה הנעל, לאופן תמיכתה בכף הרגל, הבלימה שהיא מספקת (בולמי זעזועים) והנוחות, וזאת בשביל למנוע עומסים מיותרים על מפרקים שונים. לא בהכרח יש לרכוש את הנעליים היקרות ביותר בחנות, מכיוון שהן לא תמיד המתאימות ביותר! אם בחרתם נעל על פי כל הכללים וההמלצות (והנעל חדשה יחסית) ועדיין הנכם חשים בכאבים בכף הרגל, בברכיים, בגב התחתון, אי נוחות ועוד מומלץ לפנות לאורטופד שישלול בעיות פוטנציאליות שונות כגון: ליקויי יציבה העלולים לגרום לכאבים ולהתאפיין בנטייה של הברכיים או של כף הרגל פנימה או החוצה וכדומה), סגנון הליכה או ריצה לקוי ועוד.