קרוספיט (Crossfit) – אימון פונקציונלי, מגוון ואינטנסיבי, המשלב את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך שימוש באלמנטים וציוד מעולם הרמת המשקולות, התעמלות מכשירים/קרקע ומגוון אימונים אירוביים.ניתן לבצע אימון זה גם ללא ציוד מיוחד ושילוב של תרגילים שונים ופעילות אירובית. אחד היתרונות של סוג אימון זה הנו משכו הקצר ונפח ועצימות רבים במיוחד.

ניצן, אשמורת, צלמון, שאטה, רימונים, שקמה, מעשיהו, 400 (כלא צבאי המיועד לנשים) הם רק רשימה חלקית של בתי כלא הקיימים בישראל. מספר האסירים בישראל הנו למעלה מ- 24,000 ומסתבר שתנאי הכליאה שונים מכלא לכלא. ברחבי העולם עלתה המודעות בקרב הגופים הממשלתיים לביצוע פעילות גופנית על ידי אסירים. נערכו מספר של מחקרים בתחום והמגמה הנה שביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע תורמת רבות לשיפור מצבו הגופני והנפשי של האסיר. כאן המקום לציין שהאפשרויות לביצוע הפעילות הגופנית בבית הכלא מוגבלות במרבית המקרים ולעיתים – אף בלתי אפשרית. הדבר תלוי ברמת הכליאה, סוג הכלא (סגור או פתוח וכדומה), סוג מתקני הכושר הנמצאים בבית הכלא ועוד. לפיכך, מידת השיפור האפשרית  ברמת הכושר הגופני, במצב הנפשי ומשתנים רבים אחרים הנה נגזרת של המצוין לעיל.
אצל רבים מהאסירים אורח החיים הנו סדנטרי (יושבני) ולפעילות הגופנית המתבצעת במועדים מסוימים במהלך היום חשיבות רבה. פעילות גופנית המתבצעת בהיקפים ועצימות מתאימים יתרמו לשיפור היכולת הגופנית, המצב הבריאותי, הויטליות והחיוניות, מצב הרוח באופן כללי ועוד.
במחקרים מסוימים שנערכו בתחום נבדקה ההשפעה של הפעילות הגופנית המתבצעת על בסיס קבוע על האסירים. המחקרים המובאים להלן לא נערכו בארץ וכן לא מצוינת רמת הכליאה של האסירים.   1. במחקר שנערך בסין (Prison Administration Bureau of Jiangsu Province, Nanjing, China), נבדקה ההשפעה של אימון גופני רב על הבריאות הנפשית של האסירים. המחקר בדק 100 אסירים גברים ומאה אסירות נשים משני בתי כלא במזרח סין. נמצא שאימון גופני נרחב עשוי לתרום באופן מהותי לשיפור הבריאות המנטאלית של האסירים וחשוב להכניסו לתכנית השיקום שלהם.   2. במחקר שנערך בסידני, אוסטרליה ( Justice Health Nursing, The University of Sydney, Australia. ) נמצא קשר בין אימון גופני לתחושה נואשת בקרב אסירים. נבדק הקשר בין תדירות האימון הגופני כפי שדווחה על ידי האסיר לבין בריאות מנטאלית. נמצא קשר הפוך בין מידת האימון הגופני לפי מספר דקות בשבוע לבין מצב האומללות של האסירים – ככל שהאסיר דיווח כי התעמל יותר כך נמצא שהוא פחות אומלל.   3. במחקר שנערך במדריד, ספרד (Centro Médico, Centro Penitenciario de Soto del Real, Madrid, Spain.) נבדקו ההשפעות של אימון גופני על אסירים הלוקים בצהבת ובאיידס. מסתבר על פי המחקר שבמדינות המערב אוכלוסיית האסירים הולכת וגדלה. לאסירים יש בדרך כלל  סטאטוס בריאותי נמוך וסיכון גובר לסבול ממוגבלויות כרוניות עקב סיכון ההדבקות הגבוה בצהבת, איידס ותלות בתרופות. נבדקו ההשפעה של אימון גופני אירובי ואימוני התנגדות במשך 4 חודשים על הכושר האירובי והכוח של הגפיים העליונים והתחתונים על מסת השריר ואיכות החיים. לפלג הגוף העליון התרגיל שבוצע – לחיצת חזה בשכיבה עם מוט, 6 חזרות בכוח מירבי ואילו לפלג הגוף התחתון – בוצע התרגיל פשיטת ברכיים בישיבה עם מכונה ייעודית, 6 חזרות בכוח מירבי. מול קבוצת הניסוי של האסירים החולים נבדקה קבוצת ביקורת של אסירים שאינם חולים. נמצא קשר ישיר בין מידת הפעילות הגופנית לבין שיפור במצבם הנפשי של האסירים החולים.
  אילו סוגי אימונים ניתן לבצע בבית הכלא?   כאמור, האפשרויות לניידות ולביצוע פעילות גופנית בכלל משתנה מבית כלא אחד לאחר. במקרים שכן ניתן לבצע פעילות גופנית ניתן להמליץ על האפשרויות הבאות:   א. תרגילים המתבצעים כנגד משקל גוף – לדוגמה: מתח, מקבילים (במידה ויש מתקנים מתאימים), שכיבות סמיכה, תרגילים לחיזוק שרירי הבטן וכדומה. במקרה זה חשוב לגוון מפעם לפעם בסוג התרגילים המבוצע וכן במספר החזרות. ניתן להמליץ על שינוי בתוכנית האימונים אחת לחודש בממוצע.   ב. תרגילים פונקציונליים – המטרה בסוג תרגילים זה הפעלה השרירים המייצבים באופן מהותי. לפיכך ניתן לבצע תרגילים שונים באופן א-סימטרי, תרגילים כנגד משקל גוף וכדומה. למשל: גשר צידי תוך הרמת רגל ויד מעלה, שכיבות סמיכה – הרמת רגל ויד נגדיים, בשכיבה גלגול אגן לאחור וכדומה.   ג. תרגילים המתבצעים עם בן זוג – באמצעות תרגילים אלה ניתן לשפר את היכולת הגופנית באופן ממשי כאשר בן הזוג יוצר את ההתנגדות. אזי, מוכרים מאות תרגילים אותם ניתן לבצע בנקל בחצר בית הכלא. למשל:   • שכיבות סמיכה – בן הזוג מניח ידיו על שכמות המתאמן ומגביר באמצעות כך את העומס בתרגיל.
• בישיבה, לחיצת כתפיים – בן הזוג מגביר את העומס בתרגיל באמצעות הנחת הידיים על כפות ידי המבצע בעת ביצוע התרגיל.
• סקווט – בן הזוג מניח כפות ידיו על כתפי המבצע ומעלה את העומס בתרגיל.   ד. תרגילי גמישות מסוגים שונים – אותם ניתן לבצע על בסיס קבוע בכל מקום וזאת על מנת למנוע הקטנת טווחי התנועה והגברת הפוטנציאל לפציעות בכלל ואצל העוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע – בפרט. מוכרים אלפי תרגילים וניתן להקדיש מספר דקות לתרגילים המיועדים לשרירים גדולים והחשובים לרבות:
 מתיחה של קבוצת פושטי הירך – באמצעות עמידה והרמת רגל אחת בהגבהה על מעקה או ספסל. מנקודה זו כפיפה של הגו לפנים.
– בשכיבה על הגב ברגליים ישרות המונחות על הקרקע – הבאת רגל ישרה לכיוון בית החזה. שתי ידיים אוחזות בצידה האחורי של ברך הרגל הישרה ומסייעות במתיחה (מיועד למתיחת קבוצת פושטי הירך).
   – בישיבה בקירוס (שתי כפות הרגליים קרובות אחת לשנייה) – מתיחה של קבוצת מקרבי הירך.
ה. קרוספיט (Crossfit) – אימון פונקציונלי, מגוון ואינטנסיבי, המשלב את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך שימוש באלמנטים וציוד מעולם הרמת המשקולות, התעמלות מכשירים/קרקע ומגוון אימונים אירוביים.ניתן לבצע אימון זה גם ללא ציוד מיוחד ושילוב של תרגילים שונים ופעילות אירובית. אחד היתרונות של סוג אימון זה הנו משכו הקצר ונפח ועצימות רבים במיוחד.   ו. אימון מחזורי – מיועד לשיפור הכוח והסבולת השרירית. אימון זה מבוצע בקבוצה באופן מחזורי ומתבצע בעזרת תרגילים שונים עם משקולות או אביזרי עזר או משקל גוף. לדוגמה:   • תחנה מספר 1: שכיבות סמיכה.
• תחנה מספר 2: כפיפת גו בשכיבה (מיועד לחיזוק שרירי הבטן).
• תחנה מספר 3: סקווט (שפיפת רגליים) עם משקל גוף.
• תחנה מספר 4: מתח
מקובל באימון זה לכלול 10-6 תחנות בממוצע והדבר תלוי רבות במשתנים כמו: גודל הקבוצה, הזמן המוקדש לאימון, רמת המתאמנים ועוד..
לסיכום, אימון גופני המתבצע על בסיס קבוע יתרום באופן מהותי לשיפור מצבו הגופני והנפשי של האסיר. ברם, חשוב להביא בחשבון השיקולים השונים שצוינו על מנת שניתן יהיה לבצע הפעילות הגופנית באופן אפקטיבי ומועיל.