מבשנה האחרונה זכינו בפריחה בפתיחת קבוצות טריאתלון. ניתן כיום למצוא קבוצה במקומות רבים בארץ. יתרון: חברתי, תומך חסרון: שעות אימון לא גמישות, פער בין יכולת הטריאתלט החדש והקבוצה המנוסה המדריך לטריאתלט המתחיל. 

כל הנכנס לעולם הטריאתלון בפעם הראשונה נדהם מכמות החומר העצומה הקיימת ( בלעז ).
אם תקישו triathlon ב גוגל תקבלו 16,100,000 חיבורים. תתחכמו ותוסיפו training, הרי שהרשימה תצטמצם ל 1,240,000 חיבורים בלבד.
אז איך עושים סדר בתוך כל הבלגן העצום הזה?
  מהיכן אתם מגיעים ולהיכן פניכם מועדות?
אם תשאלו, תגלו כי הטריאתלטים מגיעים מרקע ספורטיבי רחב ביותר – חלקם הגיעו מספורט תחרותי זה או אחר, אך רובם מגיעים מרקע של " בתיכון לא יכולתי לרוץ 1000מ והיום אני לא יוצא מהבית בשביל פחות מ 10ק"מ". כן, הרב המוחלט של הטריאתלטים בארץ ובעולם מגיע לספורט בשלבים מאוחרים יותר של החיים, גם ללא כל רקע! מטרות – אם אתם מעוניינים "רק לסיים" או אם יש לכם תוכניות לגבי האולימפיאדה הבאה התחילו והתקדמו לאט(!!)

כמה זמן צריך להשקיע ואיך משלבים את האימונים עם החיים?
רובינו מתאמנים בין 6 – 12 יחידות אימון שבועיות. באמצע השבוע האימונים קצרים יותר ובד"כ לא עולים על שעה – שעתיים ביום. כולנו מתעוררים מוקדם בבוקר ( אתם מכירים את השעה 7 בצהריים? ), אימון ראשון, משפחה \ עבודה \ משפחה ויציאה לאימון שני בערב. חלקנו לא זוכר את הפעם האחרונה שהיינו ערים בשעה 10 בלילה!

זה לא הורס את הגוף ( סבתא שלי אמרה לי … )?
כאשר מתאמנים תחת השגחה, השילוב בין שלושת הענפים בונה חוסן גופני גדול יותר מעיסוק בספורט בודד. לפני תחילת האימונים יש לבצע בדיקת מאמץ, או בדיקת צח"מ במכון מורשה על מנת לוודא כי אין אתם סובלים מהפרעות בתקינות מערכת הלב והריאות

האם הרכיבה מסוכנת?
ניתן להוריד את רמת הסיכון על ידי נקיטת אמצעי מניעה:
להימנע מרכיבה בכבישים סואנים. קיימים מקומות רכיבה בטוחים גם לרכיבת אמצע שבוע.
להשתדל לרכוב בקבוצות, ואם ניתן, בליווי רכב
– אל תרכבו כמו שאתם נוהגים!

כמה זה עולה?
מחיר הכניסה לספורט הוא יקר, מכיוון שכמות הציוד רבה ( טריאתלטים מאוד אוהבים ציוד ). ניתן להתחיל בהשקעה "צנועה" של כ 5,000 ש"ח

מהי המסגרת המתאימה לכם ביותר?
קיים מגוון רב של פתרונות:
קניית ספר \ מציאת תוכנית אימונים באינטרנט – זו היא ללא ספק ההתחלה הפשוטה והזולה ביותר. יתרון: מחיר חסרון: דורש השקעה רבה בלימוד והבנת "ההיגיון מאחורי השגעון". ההתקדמות מוגבלת.

הצטרפות לקבוצה – בשנה האחרונה זכינו בפריחה בפתיחת קבוצות טריאתלון. ניתן כיום למצוא קבוצה במקומות רבים בארץ ( קישור לרשימת קבוצות ב shvoong ). יתרון: חברתי, תומך חסרון: שעות אימון לא גמישות, פער בין יכולת הטריאתלט החדש והקבוצה המנוסה .

אימון אישי – על ידי מאמן המתאים את תוכנית האימונים ליכולת הטריאתלט המתחיל. בעזרת אימון אישי ניתן לגשר את הפערים על מנת להצטרף לקבוצה. יתרון: היעיל משלושת הפתרונות חסרון: יקר יותר.

*רן שילון- ראש תחום טריאתלון בקמפוס שיאים של אוניברסיטת תל אביב.
מאמן ויזם endure.co.il , אתר האימונים online הראשון בישראל