בעת שטיפת רצפות, תליית כביסה, אמבטיות לילדים, אפייה במטבח, בישול ושטיפת כלים,חשוב במיוחד להקפיד על  מנח עמוד השדרה. הגו אמור להיות ישר ולא קמור כך שהעומס יופחת ממפרקי עמוד השדרה. לפיכך, גם כשמרימים משא או ילד קטן מהקרקע חשוב במיוחד לבצע זאת תוך כפיפת ברכיים וגו ישר .
שטיפת רצפות, תלית כביסה, אמבטיות לילדים, אפייה במטבח, בישול, שטיפת כלים, וכן עבודה מול מחשב, הן רק רשימה חלקית של פעולות המבצעות חדשות לבקרים על ידי נשים בעיקר (למעט עבודה מול מחשב ). במקרים הללו ישנה הפעלה רבה של כל מערכות שלד שריר ובעיקר של עמוד השדרה התחתון. אזי העומסים על אזור הגב התחתון עולים ולעיתים בתנאים מסוימים אף עלולה להתרחש פציעה. במידה ומוסיפים לכך רביצה ממושכת מול הטלביזיה או נסיעה ממושכת ברכב, הרי העומס על הגב התחתון גובר עוד.
כאבי ובעיות גב תחתון הן מבין השכיחות הקיימות בקרב האוכלוסייה וחשובה ההתייחסות לאזור חשוב זה שכל כך הרבה אנשים סובלים ממנו ובמקרים המצוינים לעיל – בעיקר נשים.
על מה חשוב לשים לב בעת ביצוע תנועות יומיומיות מסוגים שונים:
בעת שטיפת רצפות, תליית כביסה, אמבטיות לילדים, אפייה במטבח, בישול ושטיפת כלים,חשוב במיוחד להקפיד על  מנח עמוד השדרה. הגו אמור להיות ישר ולא קמור כך שהעומס יופחת ממפרקי עמוד השדרה. לפיכך, גם כשמרימים משא או ילד קטן מהקרקע חשוב במיוחד לבצע זאת תוך כפיפת ברכיים וגו ישר. אילולא כן גובר העומס המופעל על חוליות גב תחתונות ולעיתים, ובמיוחד אצל אוכלוסייה לא מאומנת וחזקה – אף פציעה. בעת שטיפת כלים, גיהוץ, ועבודות בית אחרות המתבצעות בעמידה מומלץ להניח רגל אחת על דרגש על מנת להפחית עומס מהגב התחתון. כמו כן בעת עמידה חשוב להקפיד שהעמידה לא תהיה רפויה וזאת על מנת גם להפחית עומסים מהגב התחתון במקרה זה.
במידה ושוכבים שכיבה לא מלאה (חצי שכיבה, בזוית) מול הטלביזיה עלול להיווצר עומס מוגבר על חוליות הגב התחתון והדיסקים הבינחולייתיים.  אזי, האגן מסובב לאחור והעומס עולה. עובדה שעשויה להוות גורם לכאב גב תחתון. חשוב לציין שבשהייה במצב סטטי במשך זמן רב עלול להיווצר עומס רב על  רקמות מסוימות ולהוות מקור לכאב. באופן כללי מיעוט בפעילות גופנית גורם לאורך זמן להיחלשות המערכת השרירית וירידה בטווחי התנועה ומעלה הסיכוי לכאבים שונים בחיי היום יום. מיעוט פעילות גופנית גורם להגנה פחותה של מערכות הגוף, במיוחד של מערכת שלד-שריר, אזי עלולה להתרחש פגיעה בגב התחתון על רקע זה. פעילות יומיומית דלה מדי משפיעה גם לשלילה על בעיות גב תחתון. ככל שמספר הצעדים והתנועה שאדם  עושה נמוך יותר, העומס על מפרקי עמוד השדרה עלול לעלות. זו למעשה אינדיקציה למידת הפעילות של האדם. לכן ממליצים על הגברת הזמן של הפעילות התנועתית ביום יום במגבלות האפשר, על מנת להגן על הגוף מפני פציעות וגם לשיפור המצב רוח וההרגשה.
מה עושים? קמים פעם בעשרים דקות (אופטימאלי) לבצע מטלה: לשתות כוס מים, לבצע סיבוב הליכה קצר, להכין דבר מה לאכול משהו, להוריד את הזבל וכדומה. העיקר הוא  לא להיות בחוסר תנועה ערב שלם. בנוסף, הקפדה על מנחי ישיבה ושכיבה נכונים. גובה מסך הטלביזיה מומלץ שלא יהיה נמוך מדי. גובהו של החלק העליון של המסך מול גובה העיניים וזאת על מנת למנוע עומס מחוליות עמוד שדרה.
מומלץ במיוחד להתאמן על בסיס קבוע כדי למזער העומסים והבעיות הפוטנציאליות שצוברים במעגלי החיים.
כשהרצועות, הגידים, הדיסקים במפרקי עמוד השדרה אינם גמישים מספיק, ביצוע תנועות מסוימות, חדות וכדומה מגביר הסיכוי לעומס יתר ולפציעות. השרירים יכולים להתקצר ו"להיתפס" או סתם לכאוב בימים שאחרי. אצל נשים הסובלות מבעיות שונות של פריצות דיסק ועבר של ניתוחים בעמוד שדרה תחתון, מומלץ לנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע החמרה אפשרית במצבן. למותר לציין שבעיות בגב תחתון (אפילו טראומטיות) לא חייב שינבעו עקב פעילות עצימה ויכולות להתרחש גם בפעילות רגילה יומיומית כמו יציאה לא נכונה מהרכב, קפיצה או מעידה, הרמת חפץ כבד במיוחד בבית, משיכה פתאומית של רצועה הקשורה לכלב ועוד.
בעת הופעת כאב של נעלם תוך יום יומיים מומלץ לפנות לרופא או פיזיותרפיסט מומחים  לצורך קבלת הבחנה וטיפול מתאים.
מה עושים? אם כואב באופן משמעותי מומלץ להפסיק את הפעילות היומיומית או הספורטיבית. אם ניתן מומלץ  לשכב על הגב, לקרר את המקום (הנחת קרח או בקבוק קר מומלצים) ולפנות בהקדם לבדיקה ולטיפול אצל או רופא אורטופד או פיזיותרפיסט מומחים.
לאחר שהכאבים עוברים חשוב להגביר את העיסוק בפעילות גופנית, לחזק את השרירים הרלבנטיים ולהגמיש את המפרקים.
ישיבה לא נכונה מול מחשב הוכחה כבר מזמן כקשורה להופעת פציעות ובעיות מסוגים שונים.
קצרה היריעה לפרט את הכללים החשובים בארגונומיה הנדרשת במקרה זה אך נאמר בקווים כלליים שיש להקפיד על גו זקוף, כסא בגובה מדויק המתאים לגובה האדם ולעמדת המחשב, הישענות של עמדו השדרה למושב הכסא, מנח כף יד ועוד.