אחד היתרונות של אומנויות הלחימה הנו שניתן לעסוק בכך בכל גיל ולהתאים את סוג הפעילות והמאמצים בהתאם. אי לכך, ניתן להבחין בצעיר בן 22 ומבוגר בן 65 באותה מסגרת אימון.
אייקידו, קרטה (מסוגים שונים), ג'ודו, קרב מגע, טאקוונדו, ג'ואג'סטו, קפוארה, אגרוף, אגרוף תאילנדי, סומו, קונג פו מהווים רק רשימה חלקית של סוגים של אומנויות לחימה המוכרות בארץ ובעולם. חשוב לציין שעיסוק באומניות לחימה שכיח במיוחד ברחבי העולם וגם בישראל בה נעשה שימוש בחלק מאומניות הלחימה (לדוגמה קרב מגע) בזרועות הביטחון: משטרה, שב"כ, מוסד ועוד.
באמצעות עיסוק על בסיס קבוע באומניות לחימה ניתן לשפר את היכולות הגופניות באופן ממשי ולשפר עקב כך את איכות החיים ואף להביא להפחתת הגיל הפיזיולוגי של האדם (מתייחס לגיל התפקודי של המערכות הגופניות בגוף האדם – שונה במרבית המקרים מהגיל הכרונולוגי). ברם, חשוב לציין שאמנות לחימה הנה מיומנות גופנית נרכשת, שבדרך כלל מטרתה שיפור יכולת הלחימה בשעת קרב פנים-אל-פנים, אך מקיימת ערכים מוספים, כגון: ערך אמנותי, יכולת שליטה בגוף, שיפור היכולות התודעתיות וכדומה.
קיימת שונות רבה בין סוגי אומנויות הלחימה השונות מכיוון שמקורן הנו בארצות שונות כמו: סין, יפן, ברזיל ועוד. מסתבר שלרבים מהעוסקים באומנויות לחימה הדבר מהווה אורח חיים של ממש והם עוסקים בפעילות זו במשך שנים רבות. אי לכך, ניתן להבחין במקרים לא מעטים בבני 70, 80 ויותר העוסקים באומנות לחימה מסוימת מזה שנים והמסטרים הגדולים של שיטות אומניות הלחימה שונות הם במרבית המקרים בגיל השלישי..
באמצעות עיסוק על בסיס קבוע באומנות לחימה ניתן לשפר מרכיבי כושר גופני רבים כגון: מהירות, זריזות, גמישות, קואורדינציה, שיווי משקל, כוח מתפרץ וסבולת לב ריאה ועוד. למותר לציין שמרכיבי הכושר הגופני הבריאותיים החשובים לאדם 'מן השורה הנם 4 במספר: סבולת לב ריאה, כוח , גמישות וקואורדינציה. אי לכך, בעת ביצוע אומנות לחימה מסויימת בה מופעלים ארבעת מרכיבים אלה ניתן להשפיע על תפקוד המערכות הפיזיולוגיות השונות באופן ממשי. באופן כללי ניתן לומר שמידת שיפור מרכיבי הכושר הגופני השונים ור של מרכיב כושר גופני זה או אחר תלוי רבות בסוג אומנות הלחימה. כמו כן, ישנן שיטות מסוימות המצריכות לימוד רב יותר של תנועות, קואורדינציה רבה במיוחד יותר. למותר לציין, שחלק מאומניות הלחימה מופיעות גם באולימפיאדה (לדוגמה: קרטה, ג'ודו, טאקוונדו ועוד).
אחד היתרונות של אומנויות הלחימה הנו שניתן לעסוק בכך בכל גיל ולהתאים את סוג הפעילות והמאמצים בהתאם. אי לכך, ניתן להבחין בצעיר בן 22 ומבוגר בן 65 באותה מסגרת אימון.
נקודה נוספת לציון הנה השיפור הממשי בביטחון העצמי אצל העוסקים באומנויות לחימה. הדבר חשוב במיוחד אצל מבוגרים, נשים וילדים ומתבגרים. אזי,ניתן להעלות תחושת הביטחון העצמי באופן משמעותי ואף את הדימוי העצמי. בעת אומניות לחימה ניתן לשפר גם את השליטה זו מובילה לשלווה ולשלמות נפשית. אדם השומר על בריאות מצליח להגשים בכל מעשיו בעת ביצוע אומנות לחימה ניתן לפתח מנהיגות ורוח לחימה ותורמת לשיפור הביטחון ועל שלווה פנימית ועוד.
בשנים האחרונות בתחום אומנויות לחימה והשפעה על הבריאות נעשו מספר מחקרים. אחד מהם נערך ב- מרכז "דין" לרפואה דחופה במדיסון שבארה"ב (Dean Medical Center Urgent Care, Stoughton Rd, Madison, USA) ובדק את ההשפעה של עיסוק באומנויות לחימה על הבריאות.  על פי המחקר אומנויות לחימה משלבות צורת לחימה עתיקה מקרבות עבר בתרגול ספורטיבי מודרני יומיומי. העיסוק באומנויות לחימה מקנה יתרונות בריאותיים רבים: בריאות טובה יותר ואיזון כללי של הגוף, כמו חוש מפותח יותר לבריאות הפסיכולוגית שלנו ועוד. אומנויות הלחימה לא מקדמות אגרסיות ויכולות לשמש כמודל לטיפול בנוער הנוטה לאלימות. אומנויות הלחימה יחסית בטוחות לעומת ענפי ספורט אחרים ורוב הפציעות, יחסית קטנות.