דיאטן קליני או נטורופט, מאמן כושר בתחומים שונים (כגון: מדריך אימון אישי, מדריך ספינינג, מדריך המומחה בתחום השיקום וכדומה), רופא כללי או מומחה, פסיכולוג ספורט, קואצינג לאורח חיים בריא ועוד מהווה רק רשימה חלקית במיוחד של אנשי מקצוע המוכרים בתחום אורח חיים בריא. מדובר בתחום מיוחד במינו שגדל ומתפתח בקצב מסחרר בשנים האחרונות בכל סוגי האוכלוסייה והעשירונים השונים וזאת מתוך מגמה ברורה הקיימת בעולם. הדרישה למדריכים ומאמנים בתחומים השונים רבה במיוחד וניתן לומר שבתחומים מסוימים לא קשה במיוחד למצוא תעסוקה וזאת כמובן בתלות בגורמים חשובים כמו: מידת האינטליגנציה הרגשית של איש המקצוע, מידת הפרזנטטיביות (למאמן כושר הסובל מעודף משקל או דיאטנית כבדת משקל ואחוזי שומן גבוהים קשה הרבה יותר למצוא ולהצליח בעבודה לעומת אחרים הנראים טוב ובכושר), המקצועיות וההתנהלות השוטפת ועוד.

נציין ונאמר שבחלק מהתחומים יהיה צורך באנשי מקצוע על בסיס קבוע לדוגמה : מאמני כושר. הקריירה שלהם מתחילה במקרים רבים כמדריכים במשמרת במועדון כושר או אחר ותוך מספר חודשים או יותר הם נעשים מדריכים אישיים וכמעט ולא עובדים במשמרות. או אז יש צורך במדריכים אחרים שימלאו את מקומם. כך יש למעשה מועדונים ומרכזי כושר שונים שעל בסיס קבוע צריכים כוח אדם (דוגמה טובה לכך הנה רשתות הכושר הגדולות).

הכשרה במרבית התחומים הקשורים לאורח חיים בריא (למעט רפואה, תזונה קלינית, פיזיותרפיה ועוד מקצועות שמוכרים על ידי רשויות המדינה – משרד הבריאות) מצריכה הכשרה של מספר חודשים, או לימודים של 4-3 שנים אך לא יותר מ- 2-1 ימי לימוד בשבוע. לאחר מסלול לימודים זה יוצאים אותם בוגרים לשטח ומנסים את יכולתם בתחום הכה מורכב של עיסוק באורח חיים בריא. מעניין במיוחד שחלק, לאחר מספר חודשים או אף מספר שנים מועט מכנים עצמם 'מומחים' בתחום הספציפי והדבר כמובן עשוי למשוך לקוחות חדשים או לשמר קיימים. נקודה חשובה לציון במקרה זה הנו שעל מנת להתמקצע בתחום מסוים באופן ממשי או להיות ממש מסטר בתחום יש צורך למעשה באלפי שעות אימון ותרגול! או אז נחשפים לבעיות מסוגים שונים, מכירים מצבים שכיחים יוצר ושכיחים פחות, צוברים ניסיון חשוב (שהנו חשוב במיוחד) ועוד.
אחד החוקים המעניינים במיוחד בתחום הנו חוק ה- 10,000 שעות שההגיון שלו הנו שיש לתרגל ולהתאמן 10,000 שעות בדרך אל מיומנות גבוהה ביותר. מדובר במספר גבוה במיוחד שלמעשה צוין בעבר על ידי הסופר גלדוול בספר המדובר מצוינים: ממה עשויה הצלחה (באנגלית: Outliers: The Story of Success). גולדוול מציין באמצעות דוגמאות שונות  שיש להצלחה סיבות רבות בנוסף לכישרון. הובאה למשל כדוגמה תחום של נגינה. מסתבר שיש קשר ישיר בין מספר השעות והשנים של נגנים מעולים מהשורה הראשונה. נגנים אלה ניגנו מספר שנים עשרות שעות מדי שבוע וכך לאחר מספר שנים 10-8 בממוצע הגיעו לרמה יוצאת דופן. ברם, חשוב לציין שלא רק שעות תרגול וניסיון מספיקים במקרה זה יש צורך גם בכישרון, התכוננות מתאימה, קשב ועוד.

לדוגמה, מדריך אימון אישי שעובד בחריצות רבה באחת מרשתות הכושר הגדולות ומדי חודש באמתחתו 100 אימונים אישיים למעשה רק אחרי 10-8 שנים בממוצע מדריך זה נעשה למעשה מסטר !(כמובן בתלות בגורמים נוספים).
המצב אצל העוסקים בתחום אורח חיים בריא בהחלט מדאיג מבחינת ההכשרה. חלק מהמדריכים והיועצים בתחום עברו קורס  הכשרה בסיסי ולא יותר מזה. לחלק ניכר אין אפילו שעות אימון וותק בתחום. לדוגמה, בתחום הדרכת כושר ישנם מצבים בהם מבקשים ללמוד מועמדים שסך הכול מתאמנים מספר חודשים בחדר הכושר או לקחו חלק בכמה שיעורי פילאטיס או יוגה. לאחר קורס זה או אחר המדריך יוצא לשטח ומדריך מאות ואלפי אנשים. חלקם ללא בעיות בריאותיות מיוחדות אך חלק אחר בהחלט עם בעיות שונות, הן בהיבט הבריאותי, הן בהיבט יציבה תקינה ועוד. או אז האחריות המוטלת על המדריך הנה גדולה במיוחד והמצער הנו שחסר לאותו מדריך פלוני כלים רבים על מנת לטפל ולשפר איכות חייו של המתאמן באשר הוא. נציין ונאמר גם שניתן גם לראות תופעה בה מנסים מדריכים בתחומים שונים לעשות כל שביכולתם על מנת להתאים את סוג האימון למתאמן. לדוגמה, אימון עצים במיוחד לא מתאים לכל מתאמן וייתכנו בעיות שונות כמו היארעות פציעות, עלייה של הורמונים קטבוליים במאמץ ועוד. הדבר שכיח במיוחד בעת שהכרת המדריך דלה במיוחד. במקרה זה חל קושי אוביקטיבי לראות את המתאמן כמכלול ולהמליץ לו על תוכנית אינטגרטיבית המתאימה לו. הדבר אקוטי במיוחד כשמדובר באוכלוסייה של מבוגרים, לוקים במחלות שכיחות ועוד. או אז, ההתייחסות צריכה להיות מאד זהירה, משולבת בדרך כלל עם מספר שיטות אימון ועוד.

לסיכום, חוק ה- 10,000 שעות רלבנטי ונכון בתחומים שונים בכלל וכמובן בתחום האימון הגופני. על מנת להיות מסטר בתחום מסוים יש ללמוד ולעבוד בתחום מספר שנים. ברם, נציין שבתחום ההדרכה האישית, חדרי הכושר וסוגי אימונים שכיחים רבים לא מאוד שכיח להבחין במדריכים הנמצאים בשטח כה הרבה שנים (8 שנים ומעלה) ורואים במקצוע האימון וההדרכה שליחות.
למדריכים שמתחילים את הקריירה מומלץ בחום ללמוד תחומים נוספים המשיקים/לא משיקים לתחומם מחד, להתאמן על בסיס קבוע ולצבור אלפי שעות ניסיון אישי על מנת לשפר את יכולותיהם הגופניות והמקצועיות כאחד.