אימוני התנגדות חשוב שיבוצעו בכל מעגלי החיים וכבר מגיל הילדות. הרי גם תינוק בן שנה מבצע סוג מסוים של אימון התנגדות בעת שהנו זוחל על הקרקע, מטפס על מתקנים שונים וכדומה. בכלל, גירוי גופני שנעשה בגילאים צעירים במיוחד וממשיך בכל מעגלי החיים של הילד – כמתבגר, מבוגר, קשיש בהחלט מעלים הסיכויים באופן משמעותי שאיכות החיים ותוחלת החיים יהיו גבוהים במיוחד.
אימוני התנגדות לילדים תורמים לשיפור כוחם של השרירים ויחד עם זאת לחיזוק מערכת השלד. ברם, התרגילים השונים מסייעים לשיפור התנועתיות היומיומיות והספורטיביות כאחד, נקודה נוספת הנה הדימוי העצמי ושיפור הפסיכולוגי בכלל שמשתפר ונציין עוד שילדים מקבלים הרגלים לתנועה וביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, מה שיתרום כמובן בהמשך החיים להתמודדות עם מחלת ההשמנה השכיחה כל כך, בעיות בריאותיות פוטנציאליות שונות ועוד.
בהקשר של אימון התנגדות נציין שאחד מהמיתוסים השכיחים ביותר בנושא זה הנו שאימוני כוח לא מומלצים לילדים מכיוון שהם יגרמו לשינוי שלילי בגובה הילד (יהיה נמוך יותר מהמצופה), עלול לגרום לפציעות אימון הכוח ועוד. מסתבר שההיפך הנו הנכון! ולא רק, ילדים פעילים בכלל ואימוני כוח – בפרט משיגים תוצאות מצוינות בתחומים שונים, ולא רק ספורטיביים. אם כך, ההמלצה לביצוע אימוני כוח רק בגיל ההתבגרות אינה מדוייקת ולא ממש מומלצת. המיתוס הנו ממספר מקורות ולא נציין את כולם אך להלן 2 מהם:
1. חוק מכוני הכושר שעודכן מספר פעמים רק ב- 2005 שונה ועודכן שקטינים מגיל 6 רשאים להתאמן בחדר הכושר. עד שנת 2005 החוק קבע שלא ניתן לפקוד את חדר הכושר ולהתאמן בו מתחת לגיל 14.
2. מתקני הכושר בפארקים ברחבי הארץ. ישנם מאות רבות כאלה בפארקים ברחבי הארץ ובמרביתם בשלט כללי בטיחות מצוין מפורשות שהשימוש במתקנים הנו מגיל 14 ואילך.

לפיכך, נציין מספר נקודות חשובות בנושא זה על מנת להבהיר ולחדד:
א. תרגילים המתבצעים כנגד משקל גוף לעומת תרגילים המתבצעים עם משקולות או מכונות – לעיתים סבורים שאימוני כוח המתבצעים כנגד משקולות או מכונות נערכים בעצימות גבוהה יותר לעומת תרגילים הנערכים כנגד משקל גוף. מסתבר שההיפך הנו הנכון. דווקא בתרגילים בהם ההתנגדות הנה לכוח הכובד העומס במרבית המקרים גבוה יותר. המתאמן מבצע החזרות בתרגילים השונים עד שאינו מסוגל לבצע חזרות נוספות (לדוגמה: תרגיל המתח, שכיבות סמיכה, כפיפת גב- בטן ) ועוד.  אי לכך ביצוע התרגילים השונים כנגד משקל גוף אינו מהווה ערובה לכך שהעומס באימון נמוך יותר.מעניינת העובדה שבמקרים רבים אפילו ילד בן 6-4 עשוי לבצע אימון התנגדות בעצימות גבוהה יותר בגן השעשועים מאשר ילד אחר המבצע אימון משקולות.
ב. העצימות של האימון בחדר הכושר – באימון הנערך בחדר הכושר לא מגיעים למצב בו לא ניתן לבצע חזרות נוספות (מכונה – RM). רמה כזו גבוהה של אימון רלבנטית לספורטאי הישג בלבד , מפתחי גוף וכדומה. המתאמנים 'מן השורה' לא מתאמנים ברמה כה גבוהה בכלל וילדים ומתבגרים – בפרט. אי לכך החשש שעצימות האימון הנה גבוהה מדי, לא מדוייקת ונכונה.
ג. העצימות של האימון במתקנים הנמצאים בפארקים – בפארקים השונים מתקני הכושר מיועדים להפעלת קבוצות השריר השונות. אך חשוב לציין שבחלקם הגדול של המכשירים העצימות בתרגילים השונים נמוכה, יחסית, וניתן בנקל לבצע 15, 20 חזרות בתרגיל ויותר. או אז, היכולת לחזק שרירים באופן ממשי או אף להעלות מסת שריר – לא גבוהה במיוחד. על מנת לחזק שרירים ולהשפיע באופן חיובי על העלאת מסת השריר מומלץ לבצע 15-6 חזרות בסטים השונים בתרגילי ההתנגדות. אך לא רק, בכל תרגיל המתאמן חייב לבצע את הסטים השונים כך שאת החזרות האחרונות הוא ממש מתקשה לבצע (למעט מקרים בהם מדובר במתאמנים מתחילים). מכיוון שמכשירי הכושר השונים הנמצאים בפארקים אינם מאפשרים במקרים רבים לבצע אימון התנגדות ברמה גבוהה הרי שללא ספק ניתן לאמן באמצעותם גם ילדים ומתבגרים. נציין ונאמר שאחד הפרמטרים החשובים באימון בכלל הנו העצימות בה האימון מתבצע. ללא הקפדה על כך ניתן למעשה להתאמן מדי יום גם מספר שעות (!) ולא ממש להשיג שיפור ממשי ביכולת הגופנית.
ד. סוג האימון והתרגילים המומלצים לילדים – קצרה היריעה מלפרט את סוגי האימונים והתרגילים המתאימים לילדים אך נציין בתמציתיות שהמאפין אימון ילדים הנו הייחודיות של כל גיל וגיל. לפיכך, אימון ילדים בגיל 5 אינו ממש דומה לאימון ילדים בגיל 9 או 12. בכל מקרה אימוני התנגדות חשובים בכל גיל וניתן לבצעם תוך כדי משחק, משימות שונות בגן השעשועים או במתקני הכושר בפארק תוך שימת לב לשיפור מרכיבי כושר גופני כמו: כוח, סבולת לב ריאה, גמישות, שיווי משקל, קואורדינציה וכדומה. כל זאת ניתן לשפר בנקל באמצעות המשימות הגופניות השונות, משחקים מסוגים שונים, אימון בקבוצה