באמצעות שיעורי 'עיצוב הגוף' ניתן להשיג תוצאות מצוינות מבחינת האסתטיקה הגופנית – לא מדויק. אכן, בשיעורים שונים בסטודיו לרבות שיעורי עיצוב הגוף ניתן להשפיע על האסתטיקה הגופנית הכוללת ולהביא לשינוי חיובי בהרכב הגוף (כך שאחוז השומן יהיה נמוך ומסת השריר או הטונוס – יעלו) אך , כאמור, הדבר תלוי רבות בסוג האימון המבוצע, העצימות ועוד. בנוסף, אחת הבעיות השכיחות בכלל בשיעורי סטודיו שונים הנה הקושי להעלות עומס יסף בתרגילים השונים. קרי, יש קושי להעלות התנגדות על בסיס קבוע. משקולות היד הן בטווח של 1-3 ק"ג, אביזרי העזר לא תמיד מאפשרים להעלות עומס רב ועוד. אי לכך, יש צורך בבחירת תרגילים ברמה גבוהה יחסית על מנת שתאותגר מערכות שלד-שריר ויחול שיפור. נציין ונאמר שההבדלים בין מדריכי סטודיו שונים – גדול מאוד. חלק מהם ישיגו תוצאות מצוינות וזאת בשל ידיעותיהם המקצועיות הרבות וחלק אחר ייתכן שיעבירו שיעורים אלה על בסיס קבוע ולא תחול התקדמות ממשית ברמת המתאמנים מה שחושבים על אימונים מסוגים שונים ולא ממש נכון מאת: ד"ר איתי זיו
השנים האחרונות מאופיינות במבחר אדיר של אימונים מסוגים שונים וכיום ניתן לומר שכל אחד יכול  למצוא את האימון המתאים עבורו ומתאים למצבו הבריאותי, המנטלי ולהשגת מטרת אימון זו או אחרת. בשל כך, אגב, ישנה תעשייה שלמה של אשליות והבטחות של חלק מאנשי המקצוע ואחרים העוסקים בתחום ומרוויחים מכך ממון רב. בחלק מהמקרים, בכלל שיטת האימון הנבחרת כלל לא מתאימה להשגת המטרה של האדם והאבסורד הנו שייתכן שהוא יבצעה שנים רבות (ואולי אף כל שנות חייו) ולא ישיג את מטרת האימון לעולם !!!
דוגמה לכך הנה מטרת האימון השכיחה ביותר – ירידה במשקל ואחוז השומן. מדובר באוכלוסייה רווית תסכולים ואכזבות (במיוחד אלה שעלו במשקל באופן משמעותי) וקל למכור להם כמעט כל דבר והבטחה. הם מנסים וינסו כל מה שרק ניתן על מנת לפתור את הבעיה עימה הם מתמודדים תקופה ארוכה ואולי אף כל החיים. מקרה מתאים לציון הנו של אולגה שהנה בת 41 וגרה באזור הקריות בצפון. היא פנתה לח"מ לפני זמן מה בשאלה מעניינת למדי…. היא אחרי ניתוח בריאטרי ועדיין ישנם ריכוזי שומן גדולים ממש באזור צידה האחורי של ידה. אולגה הפחיתה בשנה האחרונה  עשרות ק"ג ממשקלה אך עדיין יש ריכוז שומן גבוה בגופה ובפרט באזור האחורי של ידה (וזאת למרות הירידה הרבה במשקל). היא נרשמה לאחר ממועדוני הכושר הגדולים באזור מגוריה ומדריך הכושר שמאמן גם באמצעות רצועות  TRX (בתוספת תשלום כמובן) בישר לה שבאמצעות אימוני TRX היא תשיג את כל מה שהיא מעונינת לרבות הפחתה משמעותית של השומן בזרועות… מעניין. ונציין במאמר מוסגר שהדבר ממש לא אפשרי. קרי להפחית שומן באזור נקודתי זה או אחר..
אם כך, כדאי לעשות מעט סדר. להלן מספר דוגמאות של אמרות שונות (שגויות) של מדריכים ומתאמנים שרובם ככולם קשורים לאימון מסוגים שונים:
1. "אימוני חיזוק ברצועות התנגדות שונות (לרבות TRX) מתאימים להעלאת מסת השריר" – לא ממש. מבחינה פיזיולוגית חשוב לדעת שלא הרצועות, המשקולות, או אביזר אחר יביאו לשינוי והשגת תוצאות אלא תבנית התנועה/התרגיל, העומס ומשתני האימון. הרי ניתן להשיג תוצאות מצוינות עם תרגילים הנעשים כנגד משקל גוף וללא אביזרים בכלל ובד בבד ניתן כמובן להשיג חלק ממטרות האימון עם רצועות התנגדות, משקולות וכדומה.
2. "תרגילי יוגה מתאימים לכל מתאמן באשר הוא" – לא מדויק. ישנם עשרות סוגי יוגה וחשובה מאוד ההתאמה של הסוג המבוצע לרמת המתאמן. אילולא כן, באמצעות ביצוע תרגיל מסוים ניתן גם להביא להגברת העומס על מערכות שלד-שריר ואף – פציעה. ישנם תרגילים המצריכים הכנה משמעותית מאוד של המתאמן לקראת הביצוע, מיומנות גבוהה ועוד (כמו: למשל, עמידת ראש, קוברה ועוד).
3. "ריצה מצוינת לירידה במשקל ואחוז השומן" – נכון חלקית. אמנם בריצה ההוצאה הקלורית רבה יחסית, אך ההשפעה על חילוף החומרים הבסיסי נמוכה, היא תלויה כמו בכל סוג אימון בתפריט התזונתי ולא רק ריצה ממושכת ללא בנייה תוכנית מקצועית מקפת גם עלולה להיות קשורה בירידה בתפקוד הגופני, הרעה של חילוף החומרים ועוד.
4. "תרגילים כנגד משקל גוף לא ניתן להעלות מסת שריר" – לא נכון. ניתן, והדבר תלוי בסוג התרגילים, העומס באימון ועוד.
5. לא ניתן להעלות מסת שריר באימון אירובי – לא מדויק.  באימון אירובי שנעשה בדופק גבוה (מעל 80% מהמירבי) הדבר בהחלט אפשרי. לפיכך, באימוני ספינינג עצימים, מדרגות, עליות ובכלל אימוני ספרינטים, ניתן להעלות גם את מסת השריר במידה מסויימת (למרות שלא זו מטרת האימון העיקרית). חשוב לציין שהאימון האירובי אינו האימון המתאים להעלאת מסת השריר וישנם אימונים אפקטיביים הרבה יותר.
6. "אימוני משקולות מפחיתים את טווח התנועה של השרירים" – ממש לא. במידה ומבצעים את התרגילים בצורה מדויקת, טווחי התנועה אף עשויים להשתפר.
7. אימונים פונקציונליים ניתן לעשות רק (או בעיקר) עם 'אביזרים מתאימים כמו: פיטבול, בוסו, פיתה, רצועות וכדומה – לא נכון. אימון פונקציונאלי כולל תבניות תנועה מסוימות. אותן ניתן לבצע עם מכונות כוח, אביזרים שונים, משקל גוף ועוד. לא האביזר קובע עם האימון פונקציונאלי אלא מה הפונקציה שברצוננו לשפר ואיזה תרגיל נבחר לשם כך. אי לכך, גם מכונה ייעודית בחדר הכושר עשויה  להתאים לשיפור יכולת פונקציונלית.
8. באמצעות שיעורי 'עיצוב הגוף' ניתן להשיג תוצאות מצוינות מבחינת האסתטיקה הגופנית – לא מדויק. אכן, בשיעורים שונים בסטודיו לרבות שיעורי עיצוב הגוף ניתן להשפיע על האסתטיקה הגופנית הכוללת ולהביא לשינוי חיובי בהרכב הגוף (כך שאחוז השומן יהיה נמוך ומסת השריר או הטונוס – יעלו) אך , כאמור, הדבר תלוי רבות בסוג האימון המבוצע, העצימות ועוד. בנוסף, אחת הבעיות השכיחות בכלל בשיעורי סטודיו שונים הנה הקושי להעלות עומס יסף בתרגילים השונים. קרי, יש קושי להעלות התנגדות על בסיס קבוע. משקולות היד הן בטווח של 1-3 ק"ג, אביזרי העזר לא תמיד מאפשרים להעלות עומס רב ועוד. אי לכך, יש צורך בבחירת תרגילים ברמה גבוהה יחסית על מנת שתאותגר מערכות שלד-שריר ויחול שיפור. נציין ונאמר שההבדלים בין מדריכי סטודיו שונים – גדול מאוד. חלק מהם ישיגו תוצאות מצוינות וזאת בשל ידיעותיהם המקצועיות הרבות וחלק אחר ייתכן שיעבירו שיעורים אלה על בסיס קבוע ולא תחול התקדמות ממשית ברמת המתאמנים.
9. באימון משקולות מספר הפציעות רב יותר מאשר במשחקי כדור – לא נכון! מעבודות רבות שנעשו בתחום עולה שבהשוואה לענפי ספורט (כגון: משחקי כדור שונים, אתלטיקה, התעמלות מכשירים ועוד), אחוז הפציעות באימון במשקולות הנו קטן מאוד. בנוסף, אימון המשקולות ידוע כדרך מעולה לשיקום פציעות ספורט ואף מניעתן.