ללא צל של ספק, המודעות לתחום אורח חיים בריא בישראל עלתה באופן מרשים בשנים האחרונות ואף ניתן לראות מגמות מצד קופות החולים שמסבסדות חלק מהשירותיים הללו ומעלות את מספר האנשים הצורכים שירותים שונים.ברם, מרבית אימוני הכושר האישיים, הייעוצים הדיאטטיים, טיפולי הפיזיותרפיה ועוד נעשים באופן פרטי ולא מסובסד על ידי שום גוף (קופת חולים, ביטוח פרטי). או אז, בשנים האחרונות, בשל העלייה בתחום אורח חיים בריא, מספר מדריכי הכושר והמטפלים מכל הסוגים עלה לעין שיעור.
התעריפים שגובים מדריכי אימון אישי (כושר), למשל עשוי לנוע בטווחים די גדולים של 120 ₪ (בפריפריה בעיקר) ועד 300 ₪ ויותר. הממוצע הנו טווחים של 160-200 ₪. נציין ונאמר שמקובל שמתאמן עובר במהלך השבוע 2 אימונים אישיים כך שמדי חודש ההוצאה הכספית הנה לפחות 1500 ואף 2000 ₪! סכומים לא מבוטלים ובשנה, בל נשכח, הסכום הכולל הנו בטווח של 18,000-24,000 ₪. כשמדובר בפיזיותרפיסטים, למשל, הסכומים גבוהים יותר וטיפול אצל פיזיותרפיסט ספורט נע, במרבית המקרים בין 250-350 ₪ ויש כמובן גם הגובים יותר מכך. חשוב לציין שמקובל בטיפול בפציעת ספורט לקבל מספר טיפולים ולא טיפול חד פעמי ולכן, גם במקרה זה, מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת כלל ועיקר.
גם מספרם של דיאטנים קליניים עלה בשנים האחרונות ואלה שהתמחו בתזונת ספורט גובים מחירים, לעיתים דמיוניים, של 400-600 ₪ לפגישה אחת וזאת במסגרת חבילת פגישות הנמכרת מראש (של 5-10 ייעוצים). גם במקרה זה מדובר על הוצאה כספית לא מבוטלת של אלפים רבים של שקלים.
מדובר ממש במגמה וניתן גם לראות את העלייה במספר הלומדים את המקצועות הללו בשנים האחרונות מתוך אמונה ותקווה שניתן יהיה להשתכר כהלכה במעגלי החיים.

להלן מספר הארות, הערות ונקודות למחשבה בכל הקשור לתעריפים הגבוהים שגובים אנשי המקצוע, למה לשים לב וגם שני תיאורי מקרה אמיתיים:
1. אימוני כושר אישיים – מדריכי כושר מעולים, בעלי ידע רב, מאופיינים באינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה, בעלי ניסיון של שנים, שבעצמם עברו תהליך של אימון ומהווים מודל לחיקוי. או אז, סביר להניח שאלה יגבו מחירים גבוהים על אימונים אישיים. מעניין לדעת שבמקרים אלה, למרות התעריפים הגבוהים, אחוז ההתמדה של הקליינטים – גבוה מאוד. מנגד, ניתן לציין מקרים לא מעטים בהם מדריכים בעלי ידע מקצועי חסר, מאמנים בסך הכל מספר חודשים בחדר הכושר או מחוצה לו וגובים סכומים לא ריאליים. בנקודה זו מעניין להאיר את המצב ברשתות מועדוני הכושר הגדולות שמוכרות אימונים אישיים בהיקפים עצומים. באחד מהסניפים לדוגמה, באזור המרכז של אחת מהרשתות ממוצע המחזור הכספי מאימונים אישיים נע בין 400,000 -500,000 ₪ בחודש! מרשים למדי. אך טעון שיפור המצב בו אותן רשתות ומועדוני כושר שונים מתמחרות אימונים אישיים בסכומים מינמאליים של 170 ₪ ועד 250 ₪ ויותר ולא תמיד באופן מוצדק מבחינה מקצועית ואף מבחינת הנאמנות לצרכן. בחלק מהמקרים מדובר במדריכים שרק סיימו קורס הכשרה בסיסי, לא למדו באף קורס נוסף, הם חסרי ניסיון אימוני בעצמם (כלומר לא מתאמנים על בסיס קבוע בתחום מסוים) וגם, בחלק מהמקרים הפרזנטטיביות רחוקה מלהעיד שמדובר במדריך כושר. מנגד, ההופעה החיצונית עשויה להטעות וייתכן מצב שאותה מדריכה או מדריך פרזנטטיביים במיוחד הנם בעלי ידע חסר לעומת מדריכה אחרת הסובלת במידה מסויימת מעודף משקל אך נחשבת כוכב עולה בתחום המקצועי בכלל והאימונים האישיים  – בפרט.
2. דיאטנים קליניים –  ירון (שם בדוי אך המקרה אמיתי), סיים לימודי תזונה קלינית בישראל והנו דיאטן קליני. בנוסף, בעבר הוא עבר בהצטיינות ב- 2012 קורס מדריכי חדר כושר. השנה (2014) הוא מסיים תואר שני  ופניו מועדות, ככל הנראה, להמשיך ללימודי דוקטורט. מבחינה פרקטית ירון חסר ניסיון ממשי והקליניקה הפרטית שפתח בבית הוריו מופעלת לא יותר מיומיים בשבוע. הדבר לא מפריע לו לגבות סכומים של 2800-3300 ₪ ל- 6 פגישות ייעוץ כאשר הראשונה הנה 90 דקות וכל השאר 30-45 דקות לכל היותר. חשוב לציין את נושא ההכשרה של ירון. הוא אמנם מגדיר את עצמו דיאטן ספורט (תחום בפני עצמו), אך בפועל עבר קורס בסיסי שלא מוכר על  ידי רשויות המדינה של 40 שעות בסך הכל באחד ממוסדות ההכשרה הרבים שיש בישראל. לגבי המחירים שירון גובה, נציין, שללא צל של ספק, מדובר בסכומים גבוהים מאוד ויש אנשים שמשלמים סכומים אלה! נקודה מעניינת לציון הנה שבדרך כלל אלה שפוקדים את הקליניקה של ירון רוכשים חבילות חד פעמיות ולא ממשיכים לייעוצים נוספים וזה, בין השאר, בשל העלויות הגבוהות. נקודה נוספת לציון היא שחלק ניכר מאלה שעברו ייעוץ תזונתי אצל ירון חזרו תוך מספר חודשים למשקלם ההתחלתי ויותר. הסיבה העיקרית לכך הנה שהתפריטים אותם בונה ירון הם אגרסיביים למדי ומתאימים לכאלה שהנם ספורטאים או בעלי כוח רצון מאוד חזק. מדובר בתפריטי תזונה היפו קלוריים באופן משמעותי ומסתבר שלא כל אדם יכול לעמוד במסגרת נוקשה שכזו. ברם, נציין שירון הנו בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, שירותי עד מאוד וייתכן שתכונות אלו מהוות חלק עיקרי מהסיבות להצלחתו היחסית בתחום.
3. פיזיותרפיסט ספורט – גם מקצוע זה נמצא ברשימה של המקצועות האטרקטיביים הקיימים. הסכומים שניתן לגבות כשהאדם סובל מפציעה או כאב – גבוהים ממש כפי שמצוין לעיל. היתרון של אנשי מקצוע אלה (בדומה לרופא שיניים ורופאים מסוגים אחרים) הוא שכשהאדם חש בכאב ופגיעה ממשית באיכות חייו הוא יהיה מוכן לשלם גם סכומים גבוהים מאוד. מנגד, כשמדובר על שיפור איכות החיים באמצעות טיפול פיזיותרפיה, שיפור טווחי תנועה, טיפול בדלקת טורדנית כרונית לא בטוח כלל ועיקר שבטווח מחירים אלה האדם יתמיד. נקודה עצובה לציון במקרים של פיזיותרפיסטים הנה שניתן להבחין בזלזול של אותם אנשי מקצוע שמטפלים בעת ובעונה אחת ב- 3-5 איש . או אז, המטופל עובר 10-15 דקות טיפול מנואלי (ידני) באזור הפציעה ולאחר מכן, ישנם מקרים בהם הוא עצמו (המטופל) ממשיך לעשות לעצמו את טיפול  האולטרא סאונד על המקום הפגוע. בנקודת זמן זו הפיזיותרפיסט מטפל בעוד מספר מטופלים במקביל. לאחר מכן, לעיתים ישנו טיפול בחשמל (באמצעות אלקטרודות מיוחדות) שגם הוא לא בהכרח מצריך את נוכחותו של המטופל. האם בטיפולי פיזיותרפיה מסוג זה נכון ומוצדק לגבות מחירים כה גבוהים? לא בטוח.

להצליח מאוד כמדריך אימון אישי (ועם גבייה של מחירים סבירים) – סיפורו של אלון.
אחד מסיפורי ההצלחה המעניינים בתחום הנו מדריך אימון אישי בשם אלון (שם בדוי המקרה – אמיתי) . אלון סיים קורס הכשרה בסיסי – מדריכי חדר כושר בשנת 2001 ובשנים האחרונות עבר מספר השתלמויות בתחומים שונים. אלון, ב- 2002, הקים חדר כושר קטן של אימונים אישיים באזור מגוריו (40 מ"ר מרובע גודלו) המאופיין באוכלוסייה בעלת הכנסה בינונית. אלון גובה סכומים הנעים בטווח של 140-160 ₪ לאימון אישי. (בהתאמה למספר השיעורים השבועי), הוותק באימון האישי ואף במקרים בהם מתאמנים זוג יחד, או 3-2 ילדים המחירים פר מתאמן עוד יותר זולים. מ- 2003 מדי 3 שנים (!) ירון רכש כבר 3 דירות גדולות באזור מגוריו. אותן הוא משכיר. הוא מעסיק 3 מדריכי אימון אישי שעובדים שנים במקום ולא מעוניינים/רוצים להפסיק עבודתם. הם משתכרים למעלה מהממוצע , עוברים הכשרה והתנסות שלא תסולא בפז ועובדים במשרה מלאה ויותר. מבחינת הקליינטים, לפחות בשלוש השנים האחרונות נוצרה רשימת המתנה לאימונים האישיים וזאת חשוב להזכיר שיש בפועל 4 מאמנים אישיים (ירון ושלושת מאמניו שעובדים במשרה מלאה). בנוסף, ירון לא נדרש לפרסם כלל, אין לו דף בפייסבוק, אתר אינטרנט, לעולם לא הפיק פלייר פרסומי והתוצאות של האימונים עוברות במהרה מפה לאוזן. מדהימה לא פחות העובדה שיש לא מעט קליינטים הממשיכים להתאמן במכון הכושר של ירון כבר מספר שנים וזאת למרות שמרביתם כבר הגיעו לתוצאות אותן הציבו  לעצמם.

לסיכום, ניתן להצליח מאוד בתחום האימונים האישיים, טיפולי הפיזיותרפיה ועוד. הדבר מצריך חשיבה מעמיקה אודות אוכלוסיית היעד, דרכים להגיע אליה, תמחור נכון ומושכל כדי שהאדם יתמיד בשכירת השירותים השונים, אינטליגנציה רגשית גבוהה מצד איש המקצוע ועוד.