• בניית תפריט מותאם והפחתת המשקל ואחוזי השומן במידת הצורך.
• הקפדה על עצימות האימון והיקפו. לכך קשר ישיר לעלייה במספר פציעות הספורט.
• ביצוע אימונים הכרוכים בניתוק כף הרגל על משטחים מתאימים (לדוגמה ריצה, הליכה, שיעורים מסוגים שונים מצריכים התייחסות למספר משתנים שאחד מהם הנו סוג המשטח). 
סבולת לב ריאה, כוח, מהירות, זריזות, גמישות, קואורדינציה ועוד מהווים רק רשימה חלקית של מרכיבי הכושר הגופני הקיימים. שיפור במרכיבי הכושר הגופני השונים משמעו שיפור ביכולת הגופנית. נציין שלסוגי אוכלוסיות שונות נמליץ על שיפור מרכיבי כושר גופני שונים. לדוגמה, אצל ספורטאים מסוגים שונים (כדורגלנים, מרימי משקולות, טניסאים, רצי מרתון וכדומה) מרכיבי הכושר הגופני אותם יש לשפר שונים האחד מהשני. כמו כן, כשמדובר בסוגי עבודה שונים. שוטרים, כבאים, מנהלים וכדומה חשוב שישפרו את כושרם הגופני אך גם במקרה זה תהיה שונות במשתנים כמו: סוג הפעילות הגופנית המתבצעת, תדירות האימונים, הצורך מבחינת העיסוק (כבאים ושוטרים בתפקידים מסוימים נדרשים ליכולות גופניות ייחודיות) ועוד.
ביצוע פעילות גופנית אינה בהכרח שיפור הכושר הגופני בכללותו. במידה ולא מבוצעים אימונים מתאימים בהם משפרים מספר מרכיבי כושר גופני ובד בבד עצימות האימון לא גבוהה דיה ניתן להיות פעיל גופנית במהלך כל החיים, אך לא ממש לשפר את הכושר הגופני והדבר די שכיח במחוזותינו. לדוגמה ביצוע של אימונים אירוביים ישפרו את מרכיב הכושר הגופני סבולת לב ריאה אך ממש לא מתאימים לשיפור מרכיב הכוח, הגמישות והזריזות. לשם כך יש לבצע אימונים מתאימים.
ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, ובמיוחד פעילות גופנית בהיקף או עצימות גבוהים כרוכים במקרים רבים בפציעות. ניתן למנוע חלק ניכר מהפציעות וכן להביא לירידה ממשית בחומרתן. הפציעות תלוי במשתנים רבים שאחד מהם הנו סוג העיסוק. לפיכך, אנשים העוסקים בסוגי עבודות הכרוכות בסיכון ומאמצים רבים חשופים יותר להיארעות פציעות. לדוגמה, כבאים, שוטרים בתפקידים מסוימים, אנשי ביטחון ואף העובדים פיזית סביר שיחוו פציעות רבות יותר וכן מסוג שונה לעומת אוכלוסייה שאינה פעילה באופן מיוחד. כמו כן, נמצא למשקל הגוף ובד בבד דרגת ה- BMI) קשר למספר הפציעות. לדוגמה, אצל שוטרם נמצא שדרגת  BMI גבוהה קשורה לעלייה במספר הפציעות.
אחד מהמחקרים בנושא נערך על ידי המרכז לבריאות בניו-בדפורד, מסצ'וסטס, ארה"ב ( Greater New Bedford Community Health Center, Massachusetts, USA.).
במחקר זה השתתפו שוטרי מיניאפוליס ונבדקו רמת הכושר הגופני שלהם, מידת העיסוק בפעילות גופנית, הישנות פציעות וכאבים כרוניים בשנה האחרונה. השוטרים שדיווחו על רמת כושר גופני גבוהה ביותר סבלו פחות מנקעים, מכאבי גב ומכאבים כרוניים לעומת השוטרים שהעידו על עצמם כבעלי כושר גופני ירוד. נמצא כי לשוטרים בעלי BMI גבוה מ-35 סבלו פי שלושה יותר מכאבי גב לעומת שוטרים העלי BMI תקין (18-25).

 הדרכים למנוע פציעות הן:
• בדיקת כשירות גופנית והכנת הגוף לפעילות הגופנית הנדרשת. אזי ייאספו נתונים אודות ההיסטוריה הרפואית, פציעות קודמות ואופן הטיפול בהן, שימוש בתרופות ועוד.
• בדיקה גופנית של מערכות שלד-שריר והכנת תוכנית מותאמת. אזי ייבדקו תפקודים כמו טווחי תנועה, כוח שרירים, מידת הביצוע של משימות יומיומיות פשוטות (כמו קימה מכסא, הליכה, ריצה וכדומה ותיבנה תוכנית אימונים מתאימה.
• בדיקת תוכנית אימונים נוכחית והצעה לשינויים במידת הצורך.
• בניית תפריט מותאם והפחתת המשקל ואחוזי השומן במידת הצורך.
• הקפדה על עצימות האימון והיקפו. לכך קשר ישיר לעלייה במספר פציעות הספורט.
• ביצוע אימונים הכרוכים בניתוק כף הרגל על משטחים מתאימים (לדוגמה ריצה, הליכה, שיעורים מסוגים שונים מצריכים התייחסות למספר משתנים שאחד מהם הנו סוג המשטח).
• חשוב לבצע חימום לפני הפעילות גופנית, בעיקר שמדובר באימונים עצימים או מיוחדים השכיחים במיוחד אצל ספורטאים, לוחמים מסוגים שונים ועוד.
• הדרגתיות באימון הנה כלל חשוב במיוחד. אי לכך בכל סוג פעילות גופנית חשוב להקפיד על עיקרון אימון חשוב זה ולהתאמן בהתאם.
• החלפת נעלי ריצה או הליכה מומלץ להחליף מדי 800-700 ק"מ בשל בלאי בולמי הזעזועים שבנעליים.
• שימוש בציוד מתאים בכל סוגי הספורט הנו חשוב ובאמצעות כך ניתן להפחית חלק מהפציעות. לדוגמה, רכיבה על אופניים שאינן מתאימות מבחינת גודלן או סגנון הרכיבה בהן אינו מדויק יגרום להעלאת עומס על מערכות שלד-שריר ותיתכן בשל כך אף פציעה.
• בתנאי עייפות חשוב לא להתאמן כלל או אם בכל זאת מתאמנים לבצע אימונים קלים. הסיכוי להיפצע בתנאי עייפות גדול.
• טכניקת אימון נכונה של התרגילים השונים המבוצעים באימון – חשובה במיוחד. שימוש לא מושכל בטכניקות אימון קשור להיארעות פציעות.
• לא להתאמן כשחשים בכאב. כאב מהווה מנגנון אזהרה של הגוף וחשוב להתייחס לכך. אימון עם תחושת כאב (למעט כשמדובר בכאבי שרירים מאוחרים האופייניים לאחר 72-48 שעות של אימון עצים במיוחד או בעת ביצוע תרגילים וסוגי אימונים שהמתאמן לא מורגל אליהם) לא מומלץ כלל ועיקר ועשוי להחריף בעיה קיימת.
• בעת מחלה חשוב לא להתאמן ובמיוחד שנוטלים תרופות שונות (לרבות אנטיביוטיקה).

עמית אברהם, www.pelvis.co.il, פיזיותרפיסט מוסמך, בעל תואר שני והתמחות בפיזיותרפיה אורטופדית ופציעות שריר ושלד. סטודנט לדוקטורט בפציעות מחול. בעל קליניקה פרטית לטיפול במגוון פציעות שריר ושלד, פציעות ספורט ומחול. מרצה לפציעות ספורט בקמפוס "שיאים".