אחות,  אסיסטנט, פקידה, סטודנט ועוד, מהווים רק רשימה חלקית בלבד של אנשים שנמצאים בקשר עם אנשי מקצוע שונים שחלקם, ללא צל של ספק מובילים בתחומים לרבות: רופאים פלסטיקאים,  רופאי שיניים, פיזיותרפיסטים, דיאטנים קליניים, מדריכי כושר בכירים ועוד). את אנשי מקצוע הבכירים בתחומים הללו מלווה, מן הסתם, צוות כגון: פקידה,  אסיסטנט,  לעיתים סטודנט, אחות וכדומה. ואחת התופעות הקיימת מזה שנים הנה בעייתית (בלשון המעטה) ומאופיינת בכך שאותם אלה שאלה שמלווים את איש המקצוע מסייעים לו בעבודתו השוטפת בטיפולים ובייעוץ רפואי או אחר. נציין שבחלק מהמקרים מדובר בכלל בחוקים ברורים וחד משמעיים הקיימים מזה שנים רבות. במקרים אחרים בהם אין חקיקה בנושא, מדובר בבעיות מסוגים אחרים כמו: אתיקה, יושרה וכדומה.
דוגמאות לא חסרות. להלן כמה מהן:

1. רופא בתחום הכירורגיה הפלסטית – שנעזר בפקידת הקבלה ו/או אחות שנמצאת במרפאה לשם הזרקת בוטוקס במקומות שונים בגוף הקליינט. בזמן שהרופא מתפנה הוא יכול לטפל במטופלים נוספים (נשים בעיקר).
2. טיפולי פיזיותרפיה – ניתן במכוני פיזיותרפיה מסוימים בהם הפיזיותרפיסט מטפל ב- 4-3 מטופלים בו זמנית!. או אז, העזרה הניתנת במקרים אלה הנה על ידי אנשי הצוות במקום בפעולות שונות כמו שימוש באולטרא סאונד, לחיצות שונות ועוד.
3. ייעוץ תזונתי – על פי חוק של משרד הבריאות בישראל ייעוץ דיאטטי רשאי לעשות רק דיאטן קליני עם רשיון של משרד הבריאות. למרות זאת, בחלק מהמקרים בקליניקות מסוימות ובאופן פרטי נעשה הייעוץ על ידי סטודנטים בתואר הראשון או אף מדריכי כושר. מה שאסור, כמובן, מבחינה חוקית והדבר בעייתי במיוחד כשמדובר בקליינטים הסובלים ממחלות כרוניות. . כמובן שבמקרים הללו מדובר לא רק בבעיה מקצועית ועבירה על החוק, אלא גם בבעיה אתית מדרגה ראשונה. במקרים הרבים הללו, נציין, שמדובר בעיקר ברפואה הפרטית בה קליינטים משלמים ממון רב על אותם טיפולים, ניתוחים וכדומה. ובשל בצע כסף, אותו איש מקצוע מוביל, מוערך בחלק לא מועט מהמקרים אינו  מסתפק בתשלומים הגבוהים מאוד אותם הוא מקבל ומוצא דרכים יצירתיות במיוחד לבצע כמה טיפולים במקביל על מנת להגדיל עוד ועוד את ממונו.
המאפיינים של אותם אנשי מקצוע:
• הוותק של  אותם אנשי מקצוע בתחום בו הם עוסקים – מדובר באנשי מקצוע  העוסקים בתחום מזה שנים ומוכרים מאוד בתחומם
• אינטליגנציה רגשית גבוהה – חלק ניכר מאותם אנשי מקצוע הנם בעלי אנטלגנציה רגשית גבוהה – עד גבוהה מאוד. הם בעלי יכולת הקשבה יוצאת דופן,  יחס טוב לזולת,  אמפטיות ועוד.  זאת בשילוב עם מקצועיות ברמה גבוהה מניב תוצאות מצוינות. בשל כך הם נהנים ממספר קליינטים רב במיוחד שפוקד את הקליניקה שלהם על בסיס קבוע.
• מוקפים באנשי צוות שונים – אנשים מצליחים בתחומים שונים, מן הסתם, מוקפים באנשים לא מעטים. היכן ,אגב, שיש ממון רב והצלחה ניכרת סבירות גבוהה שיהיו גם אנשים לא מעטים שכמובן נמצאים בסביבה בשל אינטרס ברור למדי. אלה עשויים לסייע לרופא או איש מקצוע אחר בפעולות שונות(והדבר לגיטימי כמובן. הבעייתיות הנה בפעולות שאסורות מבחינה חוקית.

"כסף מעוור עיני חכמים ומסלף דברי צדיקים"

על פי התורה הכסף הוא מקור יצר הרע, ולכן נאמר "כסף מעוור עיני חכמים ומסלף דברי צדיקים". משמע גם חכמים וצדיקים גדולים אינם עומדים בפיתוי וחוטאים בשוחד כסף, כי הכסף מעוור את הצדק מעיניהם ומסלף דבריהם מן האמת. אגב, יש לכך דוגמאות בלי סוף במרבית התחומים ואף בתחומי הדת (מצב אבסורדי). לדוגמה: קבלת תשלום עבור מצוות –  דבר שהאדם אמור לעשות ללא תמורה,  מהלב, כי מדובר במצווה. או לחילופין, חזנים שביום כיפור דורשים תשלום. או אז מדובר בעבודה לכל דבר ועניין ולא במצווה.
בתחום העוסקים באורח חיים בריא, רפואה, אסתטיקה, דיאטה ועוד, קשה להאמין שבמקרים רבים, מדובר באנשי מקצוע מובילים בתחומם. מרביתם משתכר סכומי כסף גבוהים מאוד שעשויים להסתכם במאות אלפי שקלים מדי חודש בחודשו. למרות זאת, הם לא מסתפקים בכך ומעוניינים בהכנסה נוספת ובכל דרך, גם אם אינה חוקית או אתית.

אנשי מקצוע חסרי הכשרה בתחום בו הם מייעצים/מטפלים
גם כאן נציין שחלק מסוים מאנשי מקצוע עוסקים בתחום שאינם מומחים בו. מדובר , במקרים מסוימים, בתחומים אפורים ממש שיש קושים לאכוף אותם מבחינה חוקית. למשל, מדריך חדר הכושר שעבר קורס שעוסק בשיקום פציעות ספורט ופותח קליניקה שמעניקה טיפולי פיזיותרפיה! אסור על פי חוק אך הדבר קורה. זאת, אגב, בלי קשר לרמה המקצועית של אותו מטפל שייתכן שהנו מצוין. חוקית אסור לו לעשות כן. או אז, מדובר בסיכון בריאותי , במקרים מסוימים וכשמדובר באנשים חולים במחלות מסוימות, עם בעיות רפואיות אורטופדיות מסובכות הדבר עשוי להיות אף מסוכן.

לסיכום, טרם בוחרים איש מקצוע זה או אחר יש לשים לב להתנהלות הכוללת ואם ישנה תחושה שהרופא לא הוא זה שמטפל אלא בעיקר האסיסטנטים שלו או אף רופא אחר ולא אותו מומחה שלו משלמים ממון רב, חשוב לבדוק אפשרויות נוספות ואולי לבחור באיש מקצוע אחר. בנוסף, חשוב לחפש במדיה האלקטרונית וכדומה על איש מקצוע זה או אחר מכיוון שקשה להאמין כמה מידע ניתן לקבל בלחיצת כפתור אחת פשוטה. ייתכן שכבר אז אותו קליינט יבחר אחרת. בנוסף, יש לבדוק אם ישנן תוצאות טובות עקב הטיפול/ייעוץ אותו מקבלים. במידה ולא – חשוב להפסיק ההתקשרות שכרוכה , מן הסתם, בסכומי כסף גדולים שלא תביא לתוצאות המיוחלות.