ייתכן ועיסוק תמידי בציוד השונה תורם להארכת זמן האימון הכולל. חלק מהמתאמנים עשויים להשתעמם בסוגי אימונים מסוימים ושעוני דופק משוכלליים או אייפון עם עשרות אפליקציות מעניינות בהחלט יכול להפיג שעמום ולהביא לידי כך שהאימון יהיה ממושך הרבה יותר. עם זאת, חשוב לבחון היטב כל מקרה לגופו ולראות שהאימון לא ארוך מדי וגורם להעלאת עומס מיותר על מערכות הגוף השונות והבעיות כתוצאה מכך – כמובן ידועות גדג'טים שונים והשגת מטרות אימון מאת: ד"ר איתי זיו
שעוני דופק משוכללים בהם יש מד קלוריות, גיפיאס, תוכניות אימונים מסוגים שונים, אביזרים משוכללים מאוד לרכיבת אופניים, נגני מוסיקה מיוחדים המתאימים למתאמנים (כולל גם כאלה המתאימים לשחייה בבריכה!) ועוד, מהווים רק רשימה חלקית של גדג'טים שונים השכיחים במיוחד אצל העוסקים בסוגי ספורט שונים כגון: רכיבת אופניים תחרותית או חובבנית, ריצה או הליכה, אימון בחדר הכושר, ועוד.
בשנים האחרונות התופעה התפשטה באופן חסר תקדים וכיום ניתן להבחין ברבבות מתאמנים העושים מסיבות אלו ואחרות שימוש בציוד יקר במיוחד בעת ביצוע האימונים השונים. חלק רוכשים הציוד(שאינו זול כלל ועיקר) על מנת לשדרג את רמת האימון, אחרים עושים זאת על מנת להרשים המתאמנים האחרים בקבוצה אליה הם שייכים ויש גם מתאמנים שייתכן שרוכשים ציודים מסוגים שונים על מנת להפיג שעמום צפוי בסוגי אימונים כמו: אימון משקולות, רכיבה ממושכת על אופניים ועוד. האם הגדג'טים משפיעים לחיוב על איכות האימון או שהנם מהווים גימיק שכלל לא אפקטיבי? שאלה לא פשוטה כלל ועיקר ולהלן מספר נקודות לציון שישפכו מעט אור על הנושא. למותר לציין שמדובר ברשימה חלקית בלבד.
1. תוכניות אימון – כאמור, בחלק מהאביזרים הנרכשים ניתן לקבל ללא תשלום, או בתשלום חלקי תוכניות אימונים מסוגים שונים, הן אירוביות והן אנאירוביות. ברם, ניתן להוריד אפליקציות מסוגים שונים שמסייעות בהחלט להיחשף לסוגי אימונים שונים ותוכניות שהמתאמן הממוצע ואף מדריך הכושר, לא בהכרח מכירים. לכך יש יתרון כמובן, אך חשוב לציין שלא כל תוכנית מתאימה לכל מתאמן ובחירת תוכנית אימון מתקדמת, למשל, למתאמן פלוני שרק עתה התחיל להתאמן עלולה בהחלט להסתכם בפציעה מטרידה במערכות שלד-שריר. אי לכך, חשוב למרות האפשרות להוריד תוכניות אימון דרך אפליקציות שונות ושעוני דופק מתאימים, לבחון היטב עם איש מקצוע אם הדבר נכון ומתאים לאותו מתאמן.
2. הצורך ברכישת הגדג'טים השונים – למרבית הציודים הטכנולוגיים והאפליקציות שנרכשות הן בהכרח צורך! לדוגמה: רצים קנייתים או אתיופים המסוגלים לרוץ מרתון בפחות מ- 2.10 (שעתיים ועשר דקות) אין שום שעון דופק בסיסי או משוכלל וגם ייתכן שנעלי הריצה שלהם לא יקרות כמו נעלי ריצה של רצים 'מן השורה' שיסיימו את המרתון בקרוב ל- 5 שעות ויותר (!). לכן שום שעון דופק לא יוכל להחליף תוכנית אימונים מקצועית ומושכלת. ברם נציין שניתן להבחין לא אחת, במתאמנים שרמתם הגופנית ירודה במיוחד אך הם רוכשים ציודים בעשרות אלפי שקלים, לא מתוך מקום של צורך לשם ביצוע הפעילות הספורטיבית (לדוגמה, זוג אופניים יקר במיוחד עשוי לעלות למעלה מ- 40,000 ₪) אלא מסיבות אחרות לחלוטין. לכן, בטרם נחפזים ורוכשים גדג'טים מסוגים שונים וציודים בממון רב, חשוב לבדוק היטב אם הדבר נחוץ או הסיבה לקנייה הנה בכלל מסיבות של עשיית רושם על החברים לקבוצה, מניעת שעמום בעת האימון ועוד.
3. מדי הוצאת קלוריות – שכיח למצוא מד שימוש בקלוריות בעת הפעילות הספורטיבית באביזרים השונים. נציין ונאמר, שחישוב מדויק של קלוריות נעשה באמצעים מדויקים בהרבה מאשר אלה הקיימים בציוד המוכר. לפיכך, לא מומלץ להסתמך רק על ההוצאה הקלורית בשעון הדופק או במכשירים מוכרים אחרים וחשוב לעשות זאת בצורה מסודרת על ידי איש מקצוע וכמובן גם ניתן במעבדה שבודקת את ההוצאה הקלורית במנוחה. חשוב להזכיר שהוצאה קלורית הנה פונקציה גם של עצימות האימון ובמידה והאימון היה בעצימות גבוהה, למשל, הרי גם לאחר האימון תהליכי הבנייה מחדש (מכונים "פיצוי יסף) יצריכו שימוש באנרגיה וזאת מד הקלוריות לא מביא בחשבון.
4. השימוש בגדג'טים ואיכות האימון בחדר הכושר – שכיח לראות מתאמנים בחדר הכושר המצוידים באייפונים, נגני מוזיקה, שעוני דופק משוכללים ומה לא. או אז בין הסטים באימון המשקולות ניתן לראות את אותם מתאמנים צופים בסרטון ברשת ה- – YOUTUBE ו'שוכחים' שהמנוחה בין סט לסט באימון המשקולות חייב להיות קצוב בזמן (לדוגמה – 90-45 שניות), אילולא כן אפקטיביות האימון – תפחת. בנוסף לכך, חלק מהמתאמנים  גם גולשים באנטרנט תוך כדי האימון ולכך גם עלולה להיות השפעה שלילית על איכות האימון. בכלל, נציין שבמידה והאימון האירובי או האנאירובי לא אינטנסיביים דיים הרי שהמתאמן יתקשה עד מאוד להשיג את מטרת האימון. כי הרי ניתן להתאמן מדי יום מספר שעות בחדר הכושר ומחוצה לו ולא להשיג את מטרת האימון.
5. ההיבט הבטיחותי – ישנו סיכון מסוים בעיסוק תמידי בגדג'טים השונים תוך כדי אימון. תוך כדי ריצה או רכיבה על אופניים, שמיעת מוסיקה, או עיסוק תמידי באייפון או מכשיר אחר יסיטו תשומת הלב של המתאמן מהנעשה בסביבתו (לדוגמה – בכביש) והדבר עלול להסתיים באסון. כמו כן, מוכרים מספר מקרים שמתאמנים נפלו ממסילת ריצה במועדון הכושר תוך כדי ריצה בשל חוסר תשומת לב בשל עיסוק במהלך כל זמן הפעילות בג'דגטים שהם מצוידים בהם.
6. משך האימון – ייתכן ועיסוק תמידי בציוד השונה תורם להארכת זמן האימון הכולל. חלק מהמתאמנים עשויים להשתעמם בסוגי אימונים מסוימים ושעוני דופק משוכלליים או אייפון עם עשרות אפליקציות מעניינות בהחלט יכול להפיג שעמום ולהביא לידי כך שהאימון יהיה ממושך הרבה יותר. עם זאת, חשוב לבחון היטב כל מקרה לגופו ולראות שהאימון לא ארוך מדי וגורם להעלאת עומס מיותר על מערכות הגוף השונות והבעיות כתוצאה מכך – כמובן ידועות.
7. תרומה לתוכנית פירוודיציה (תקופתיות באימון) – אין צל של ספק, הטכנולוגיה של השנים האחרונות עשויות גם לייעל את האימון. ניתן לשמור את כל הנתונים כיום בנקל במכשירים רבים (אייפון, שעוני דופק וכדומה) ולתכנן אימון על פי תקופות תוך אכסון כל המידע על מכשיר קטן זה או אחר. במקרה זה בהחלט מדובר ביתרון לאותם מתאמנים (מתקדמים בעיקר) וניתן לשדרג עקב כך את רמת האימון אם עושים זאת בתבונה.
8. הגברת המוטיבציה באימון – הגדג'טים השונים בהחלט עשויים לתרום להגברת המוטיבציה באימונים מסוגים שונים. היכולת לראות סרטונים תוך כדי אימון, לגלוש באנטרנט, לשמוע שירים נבחרים בנגן מוסיקה וכדומה – רבה במיוחד. נציין ונאמר שלכל מתאמן מידת מוטיבציה שונה לאימון ואימוץ אורח חיים בריא. הטכנולוגיה של השנים האחרונות בהחלט יכולה לתרום לשיפור המוטיבציה באימון והשגת מטרת האימון באשר היא. לדוגמה, צפייה בתוך כדי אימון בסוג אימון מסוים אותו מבצע ספורטאי הישגי, שמיעת מוסיקה שמגבירה מוטיבציה באופן משמעותי (לדוגמא שיר הנושא מהסרט של רוקי – סילבסטר סטאלונה) ועוד.
9. הפרעות קשב וריכוז – מדובר בתופעה שכיחה במיוחד בקרב האוכלוסייה בגילאים השונים. הצורך בגירויים, במקרה זה, הנו רב במיוחד ודווקא שימוש בגדג'טים עשוי בהחלט לסייע. העושר הטכנולוגי של השנים האחרונות, היכולת לבחור אין סוף תוכניות אימונים ותרגילים באימון ומניעת שעמום בכל צעד ושעל יכולים לסייע לאותם מתאמנים הסובלים מרמות שונות של הפרעות קשב וריכוז שונות.
לסיכום, לשם השגת מטרות אימון שונות, ראשית כל חשוב לבנות תוכנית אימונים מסודרת. רכישה ובד בבד שימוש בג'דג'טים שונים באימון לא בהכרח יתרמו להשגת מטרת האימון ובטרם מוציאים ממון רב על אביזרים מתוחכמים רבים יש צורך לבדוק היטב אם יש הכרח לכך.