Stress  והשפעתו –  שכיח במיוחד אצל אנשי עסקים וקריירה. החלטות, לעיתים, על סכומי כסף גדולים מאוד, קריירה של אנשים, פיטורים, נסיעות לחו"ל ובארץ, הרבה עניינים שצריך לטפל בהם בו זמנית, שינה מועטה מדי ולא איכותית _לדוגמה היגינת שינה ירודה שמתבטאת באכילה של ארוחה כבדה לפני השינה, שינה עם מכשיר אלקטרוני ליד הראש או טלביזיה פתוחה, אור בחדר, אסתיקה גופנית ירודה, מצעים לא נקיים ועוד ועוד). לכןל אלהקשר להעלאת רמת הלחץ הנפשי באופן משמעותי.  או אז, בין השאר, עולה רמת הקורטיזול (הורמון קטבולי) ועלול להיות דיכוי של ההורמון האנבולי –  טסטוסטרון.  לכך השלכות על חילוף חומרים בסיסי, הרכב גוף פחות טוב (מסת שריר לעומת מסת שומן ועוד.. אנשי עסקים וקריירה והרעה של המצב הבריאותי והאסתטי
העידן הנוכחי מאופיין בעיסוקים רבים ולעיתים – במרדף אחרי שעות פנאי. לעבוד, למשל, במשרה מלאה ובד בבד – לגדל משפחה ממש לא קל. זאת גם הסיבה , לעיתים, שחלק מההורים, לפחות בשנים הראשונות של גידול הילדים, מזניחים את האימוץ של אורח חיים בריא, לא ממש יש הקפדה על אכילה נכונה ומושכלת בבחירת המזונות השונים ועוד. מנגד, השנים האחרונות מאופיינות במבחר רב בכל הקשור לסוגי אימונים, ציודי כושר שונים, טרנדים ייחודיים, תחרויות ומפעלי ספורט רבים בארץ ועוד יותר – בחו"ל, קבוצות כושר מכל המינים והסוגים ומה לא. בשל הגיוון הרב בתחום קל  למצוא מסגרת או אימון המתאימים לאדם בכל שלב במעגלי החיים.
חשוב להאיר הנקודה  שכשמדובר בשיפור כושר גופני ,לא ממש ניתן לשמר את היכולת שהושגה וכבר לאחר מספר ימים, ללא ביצוע פעילות גופנית, חלה נסיגה ביכולת שהושגה. הדבר אקוטי במיוחד כשמדובר בפעילות האירובית. או אז תוך מספר ימים חלה נסיגה ביכולת כשמדובר במערכת האנאירובית הנסיגה ביכולת איטית יותר ותלויה במשתנים כמו: ותק המתאמן, גנטיקה, היקף ועצימות האימונים טרם ההפסקה ועוד.
כשמדובר באנשי עסקים או קריירה, מציאת זמן לאימון הנה משימה מורכבת ואף מסובכת, לעיתים. בשנים האחרונות מבחינים ביותר וורקוהולים (מכורים לעבודה) הן שכירים והן עצמאים שחלק מהם גם לא ממש מנהלים את הזמן כך שניתן גם לבצע פעילות גופנית על בסיס קבוע.  או אז,  קושי  למצוא זמן לאימון או אף להכנה של מזון ראוי שמתאים לאותו אדם באופן ספציפי. חשוב לזכור שאנשים עסוקים,  בחלק מהמקרים, גם עשויים לחוות Stress ברמות כאלו ואחרות. מה, שכמובן, לא מומלץ ומשפיע לרעה על המצב הבריאותי, הנפשי, האסתטי ועוד. אזי, פעילות גופנית בהחלט תסייע (ובמיוחד זו שאינטנסיבית דיה), תחול הפרשת אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח ותחושת האדם באופן כללי ובד בבד – את איכות החיים.
ניתן להביא כאן כדוגמה את יוני שנחשב ממש מטאור בתחום העסקים בישראל. הונו של יוני ( בן 47 ) לשנת 2015 הוערך בכ- מליארד שקל (!). החלק הפחות טוב בסיפור ההצלחה של יוני הנו מצבו הבריאותי הגרוע (עבר כבר שני צנתורים ורמת הסוכר בדמו – גבולית, טרום סוכרתי) , משקל גופו גבוה משמעותית מהמומלץ ובד בבד – גילו הפיזיולוגי – תפקודי נמצא שהנו למעלה מ- 60…. קשה להאמין. יוני נמצא באופן תמידי במירוץ בחייו העסקיים וכל השאר פחות מעניין אותו וייתכן שמבחינת משך החיים ואיכותם הנו על זמן שאול. כמו יוני, יש עוד אנשי עסקים/קריירה לא מעטים.
המאפיין הרגלי חיים של אנשי עסקים/קריירה:

1. אימוץ הרגלי חיים לא נכונים ובריאותיים – כוללים אי ביצוע פעילות גופנית כלל או ביצוע לא אפקטיבי,  הרגלי אכילה לא טובים, שינה בהיקף ושעות לא איכותיים ונכונים, אכילה בחוץ על בסיס קבוע, אי אכילה בתדירות מספקת ובשל כך- עלייה באחוזי השומן התת עורי.
2. מעקב רפואי שלעיתים לוקה בחסר – המירוץ אחרי הקריירה והעסקה הבאה אולי , לא תמיד מעמיד את סדרי העדיפיות מבחינה בריאותית במקום הנכון. אור לכך, אנשי עסקים מסוימים רצים בקצב מהיר מאוד ונעצרים לסוג של אתנחתא מסויימת, למרבה הצער,כ שישנה כבר הרעה משמעותית של המצב הבריאותי. כדוגמה ניתן להביא את קובי (שם בדוי אך המקרה כמובן אמיתי). קובי הנו בן 53 ועד לפני שנה מנכ"ל של אחת מחברות האנרגיה הגדולות בישראל. הוא בעודף משקל ומצב בריאותי גרוע והוא התאמן לפרקים. רק אחרי שעבר ארוע לב קשה התחיל קובי להתאמן על בסיס קבוע במכון הכושר, השיל ממשקלו באופן משמעותי ולאחר שנה של דיאטה היפו קלורית ותוכנית אימון מסודרת הוא בהחלט במצב טוב באופן יחסי , כמובן. וחברת הגז? הכל בסדר וממשיכה להצליח גם כשקובי נמצא באימוני הכושר.
3. התפריט התזונתי – אנשי עסקים עורכים פגישות רבות בבתי קפה ומסעדות ולכך השלכות לא מעטות. קשה עד מאוד לשמור על משקל הגוף והרכבו כשאוכלים על בסיס קבוע בחוץ. מידת אחוז השומן במזון התעשייתי וכן גם רמת הסוכר והמלח – רבים מאוד. או אז, בארוחת צהריים אחת ניתן להגיע לכמעט כל סך הקלוריות היומי הממוצע. בעיה.
4. Stress  והשפעתו –  שכיח במיוחד אצל אנשי עסקים וקריירה. החלטות, לעיתים, על סכומי כסף גדולים מאוד, קריירה של אנשים, פיטורים, נסיעות לחו"ל ובארץ, הרבה עניינים שצריך לטפל בהם בו זמנית, שינה מועטה מדי ולא איכותית _לדוגמה היגינת שינה ירודה שמתבטאת באכילה של ארוחה כבדה לפני השינה, שינה עם מכשיר אלקטרוני ליד הראש או טלביזיה פתוחה, אור בחדר, אסתיקה גופנית ירודה, מצעים לא נקיים ועוד ועוד). לכןל אלהקשר להעלאת רמת הלחץ הנפשי באופן משמעותי.  או אז, בין השאר, עולה רמת הקורטיזול (הורמון קטבולי) ועלול להיות דיכוי של ההורמון האנבולי –  טסטוסטרון.  לכך השלכות על חילוף חומרים בסיסי, הרכב גוף פחות טוב (מסת שריר לעומת מסת שומן ועוד..
5. פעילות גופנית שלא מבוצעת כלל או מבוצעת באופן שאינו אפקטיבי-  במקרים לא מעטים כלל לא מבוצעת פעילות גופנית ואז תהליך הבלאי הגופני מהיר הרבה יותר. כי הרי גיל פיזיולוגי מושפע,  בין השאר, מהיקף הפעילות הגופנית המבוצע ועוד.  בנוסף,  אפקט אימון גם חשוב להשיג על בסיס קבוע. אילולא כן, לא ממש ניתן לשפר יכולות גופניות.  ומה עם היקף הפעילות הגופנית?  לא פשוט לעמוד בהמלצות של הארגונים המובילים בתחום, ( כמו ה-ACSM  ואחרים) שבניירות העמדה שלהם ממליצים על לפחות 150 דקות פעילות אירובית בשבוע ואם יש משקל עודף – אפילו 220 דקות בשבוע. ובנוסף, יש צורך לבצע אימוני  התנגדות לפחות פעמיים בשבוע. לאותו איש עסקים/קריירה מדובר על משימה לא פשוטה כ למצוא במהלך השבוע זמן לכל ׳ מחנה האימונים׳ השבועי שאמור להתבצע על בסיס קבוע. אפשרות לצמצום היקף הפעילות הגופנית הנה בביצוע אימונים מטבוליים  המאופיינים בעצימות גבוהה- גבוהה מאוד אך הם מאוד קצרים., עשויים להימשך 5-20 דקות והנם בעלי אפקט גבוה מאוד מבחינת שיפור במדדים בריאותיים, העלאת חילוף חומרים ועוד.
6. ג"ט לג והשפעתו – אנשי עסקים/קריירה מרבים לנסוע לחו"ל בחלק ניכר מהמקרים. לכך השלכות על משתנים רבים כמו: הפרעות השינה, אכילה לא מבוקרת, בין השאר בשל היפוך שעות היום/לילה (בעיקר כשמדובר בטיסות טרנס אטלנטיות) ועוד וחשוב להביא זאת בחשבון. בנוסף, הארוחות במהלך הטיסות, לא ממש בריאותיות ודלות בשומן ומכאן הדרך לעלייה במשקל ואחוז השומן – קצרה.

דרכים לטיפול באמור לעיל (רשימה חלקית):
1. ייעוץ על בסיס קבוע עם איש מקצוע מוביל בתחום אורח חיים שיבנה תוכנית אימוץ אורח חיים בריא וכן מעקב באמצעות הטכנולוגיות המקובלות כיום: סקייפ, וואטסאפ וכדומה.
2. החלטה על שינוי באורח החיים שיתבצע על בסיס קבוע ובאופן כזה שניתן להתמיד בו.
3. בדיקות רפואיות.( אחת לשנה נחשב מצוין )וכך ניתן לאמוד בעיות שונות שיש או עלולות לצוץ.
4. הפחתת רמת הלחץ הנפשי. יש מספר דרכים לעשות זאת. בין עם ייעוץ אצל פסיכולוג, קואוצינג וכדומה. גם הוצאת אנרגיה בפעילות גופנית או משחק עם הילדים יכולים להוות דרך מצויינת.
5. ביצוע פעילות גופנית הכרוכה בהפרשת אנדורפינים. לצורך העניין אימון משקולות, פעילות אירובית בעצימות גבוהה דיה ועוד.