מאמצים איכותיים והשלכותיהם – על מנת להשתפר ביכולת האירובית על בסיס קבוע יש צורך בביצוע אימוני איכות מפעם לפעם (למשל, אימוני אינטרוולים, פרטלק, עליות ועוד). אימונים כאלה מצריכים כוח רצון לא מועט בכלל שלא תמיד יש אותו לכל הרצים העממיים. גם יכולת הבקרה באימון עצמו בעייתי למתאמן הבודד וכמובן שיש יתרון באיש מקצוע שמכוון ובונה את האימון מראש ונמצא בשטח על מנת לראות ולוודא שהכל עובד לפי הכללים. באימון היחידני, יתכן, שבכלל לא יבוצעו אימוני איכות הנדרשים ויבוצעו על בסיס קבוע אימונים קלים, יחסית, שלא בדיוק מתאימים להשגת המטרה אימוני סבולת ממושכים ביחיד ובקבוצה – השלכות שונות מאת: ד"ר איתי זיו שיפור מצב בריאותי, הפחתה אפשרית של משקל הגוף ואחוז השומן התת עורי (בתלות כמובן בגורמים נוספים כמו תפריט תזונתי), הפחתת מדדי דיכאון, הפחתה של הגיל הפיזיולוגי – תפקודי, שיפור של האסתטיקה הגופנית הכוללת, שיפור מצב הרוח בשל הפרשת אנדורפינים ועוד, מהווה רק רשימה חלקית מדוע כדאי לבצע בכלל אימוני סבולת ובפרט – אימוני ריצה. בעולם בכלל ובד בבד – בישראל מספר הרצים עלה באופן מרשים מאוד בשנים האחרונות וניתן גם לראות שנערכים מדי שנה מאות מירוצים בערים רבות ברחבי הארץ שהגדולים שבהם (מרתון תל אביב, מרתון ירושלים) משתתפים בהם אלפים רבים של רצים.
ריצה מצריכה ביצוע אימונים על בסיס קבוע על מנת לשפר את היכולת האירובית באופן קבוע. אימונים אלה עשויים להיערך באופן אישי או אף בקבוצה. נציין ונאמר שאימוני ריצה בקבוצות מעשה מאוד שכיח בשנים האחרונות בישראל וישנן מאות רבות של קבוצות ברחבי הארץ. וכאן גם עולה שאלה מעניינת וחשובה מה נכון ומומלץ יותר לרוץ בקבוצה או לבד?
1. ריצה לבד והבדידות – ריצות ארוכות של שעה ויותר לחלק מהרצים עלולות להיות לא ממש נעימות מבחינה פסיכולוגית. הרי הכנה לריצת מרתון כרוכה בריצות ארוכות של שעתיים ואף 3 ויותר. ריצה במרחקים שכאלו לא ממש מתאימה לכל אחד ודווקא הריצה בקבוצה מאוד תתרום לחוויית הריצה בייחוד שרצים עם אחרים שהנם בקצב ריצה זהה בקירוב לשלך.
2. מאמצים איכותיים והשלכותיהם – על מנת להשתפר ביכולת האירובית על בסיס קבוע יש צורך בביצוע אימוני איכות מפעם לפעם (למשל, אימוני אינטרוולים, פרטלק, עליות ועוד). אימונים כאלה מצריכים כוח רצון לא מועט בכלל שלא תמיד יש אותו לכל הרצים העממיים. גם יכולת הבקרה באימון עצמו בעייתי למתאמן הבודד וכמובן שיש יתרון באיש מקצוע שמכוון ובונה את האימון מראש ונמצא בשטח על מנת לראות ולוודא שהכל עובד לפי הכללים. באימון היחידני, יתכן, שבכלל לא יבוצעו אימוני איכות הנדרשים ויבוצעו על בסיס קבוע אימונים קלים, יחסית, שלא בדיוק מתאימים להשגת המטרה.
3. היארעות פציעות במהלך האימונים והתחרויות – ריצות ארוכות כרוכות, מן הסתם, גם בפציעות במערכות שלד-שריר. נכון שלא כל הרצים נפצעים אך עדיין מדובר על פציעות בהיקפים גדולים יחסית ככל שהקילומטרז' השבועי גדולה יותר. למשל, יש הבדל מהותי בין מתאמן שרץ 80 ק"מ בשבוע על בסיס קבוע לעומת מתאמן אחר שרץ 'רק' 40 ק"מ בשבוע. ריצה בנפח שמעל 60 ק"מ בשבוע קשורים לעלייה במספר הפציעות. מדריך בקבוצת ריצה יידע לתכנן את האימונים והעומסים וכך להפחית ככל שניתן את הפציעות. חשוב גם לדעת שהפציעות מקורן אינו רק מריצה אלא מסיבות אפשריות נוספות כמו: משקל הגוף של המתאמן (רצים כבדי משקל מועדים יותר לפציעות, סגנון ריצה לקוי, הנעלה לא טובה ועוד).
4. מוטיבציה – ריצה על בסיס קבוע מצריכה מוטיבציה לביצוע הפעילות. לא פשוט לרוץ על בסיס קבוע, במרבית ימות השבוע, ובמיוחד שמדובר על היקפי ריצה גדולים. נכון שיש רצים רבים שעושים זאת במהלך שנים ללא שום קבוצה אך הדבר מורכב יותר כשמדובר על ריצות הנערכות בקצוות היום. למשל, ריצה ב- 6 בבוקר קשה הרבה יותר מבחינת ההתמדה לעומת ריצה בשעות נוחות יותר. אי לכך, חשוב בטרם בוחרים לרוץ לבד או בקבוצה האם ישנה בעיה עם המוטיבציה לבצע האימונים ולנהוג בהתאם. בנוסף, חברי הקבוצה, במידה והם מגובשים, הם מסייעים לחלשים יותר ומעודדים אותם והדבר מהווה יתרון.
5. רמת הרצים בקבוצה – יש צורך לבדוק בטרם נרשמים לקבוצת ריצה מה קורה במקרים בהם ישנה הטרוגניות רבה ביכולת הגופנית של הרצים. הרי בקבוצות כושר גופני שונות ההבדלים עשויים להיות מאוד גדולים ולאלה החלשים יותר, עשויה להיות אי נוחות, אי נעימות ובמיוחד שמדובר על מסלולי ריצה ארוכים ממש, חשוכים ועוד. בנוסף, נקודה חשובה לציון הנה שרץ הנמצא ברמת כושר גופני ירודה במידה ויעשה מאמצים להדביק את הקצב ולהיצמד לרצים אחרים בקבוצה הרי יהיה בקצב ריצה שבכלל לא מתאים לו. מכאן הדרך לבעיות שונות כמו: פציעות, תופעת 'אימון יתר' ועוד – קצרה במיוחד.
6. Net Working – בהחלט מדובר על תופעה מעניינת המאופיינת בקבוצות שונות של אנשים שהולכים, רצים, רוכבים על אופניים ועוד לשם פיתוח קשרים עסקיים כאלה ואחרים. אגב, הדבר ניתן לראות בסנטרל פארק בניו יורק – אנשי עסקים, שמקיימים פגישתם תוך כדי הליכה או אף ריצה. או אז לאימון בקבוצה בהחלט יש יתרון על פני היחיד.
7. הקשבת למוסיקה אהובה עליך – לרצים המכורים למוסיקה במהלך הריצה אימון בקבוצה הנו פחות בשבילם. או אז הם יצטיידו בפלייליסט משובח אותו הם אוהבים ומכאן הדרך להנאה בריצה עצמה – קצרה.
8. אישיות אינטרוורטית – רצים אלה מוגדרים כמופנמים וריצה בקבוצה ממש לא הדבר המתאים להם. הם יעדיפו ספורט אישי וריצה הנו אחד השכיחים שבהם. בצד השני של הסקלה נמצא, כמובן, הטיפוס האקסטרווורט שמעדיף חברה ואינטראקציה של אנשים סביבו. כמובן שכל אחד מבני האדם נמצא בנקודה אחרת על הסקלה ויש צורך לבדוק זאת בשיטת הניסוי והטעייה ולראות מה מתאים יותר.
9. אקלים חברתי לא סימפטי בקבוצת ריצה – למצוא קבוצת ריצה איכותית שהנה גם מקצועית וגם מאופיינת באקלים חברתי נוח – משימה ללא צל של ספק. לא תמיד יש את שני הפרמטרים הללו. או אז, ייתכן שהקבוצה עם המדריך בראשה מתנהלת למופת מבחינה מקצועית , אך מבחינה חברתית הדבר לא ממש כך וישנן בעיות מסוגים שונים , מש שמשפיע כמובן על החוויה באימון, המוטיבציה להביע לאימון ועוד.  
10. העלות הכלכלית –  ריצה בקבוצה איכותית ואף בנית תוכנית אימונים אישית תסתכם במאות שקלים ואף עשויה להגיע למחירים של 700 ₪ (!) בחודש ויותר. חשוב להביא זאת בחשבון בטרם נרשמים לקבוצת ריצה שנחשבת אקסקלוסיבית במיוחד ונפרדים מדי שנה מאלפים רבים של שקלים. ולכך יש להוסיף, כמובן העלויות הנילוות כמו: נעלי ריצה, תוספי מזון, ביגוד, טיפולי פיזיותרפיה (ייתכן שיהיו מעת לעת) ועוד. באימון סולו אין את העלויות האלו ולכך בהחלט יתרון.
11. מסלולי הריצה – בהחלט מדובר , במרבית המקרים, על יתרון של המדריך ריצה בקבוצה שיידע את מסלולי הריצה הטובים ביותר הקיימים באזור ובמיוחד שמדובר על מסלולי אתגר כמו יערות, אזור חוף הים וכדומה. לכך השלכות על החוויה הרבה יותר באימון ואף השגת מטרות אימון שונות.
12. הבטיחות באימון – ריצה, במיוחד שמדובר על ריצות נפח משמעותיות מצריך הקפדה יתרה על הבטיחות. ריצה בחשיכה במקומות לא סימפטיים, ריצה בשטח מיוער או לא בטיחותי – מסוכנים. כמו כן, ייתכנו פציעות תוך כדי ריצה. למשל, נקע בקרסול הנה פציעה שכיחה במיוחד ועלולה להתרחש באזורים כמו פארקים, שטחי כורכר, שטחים סלעיים ועוד. במקרה כזה הרץ ככל הנראה יצטרך לעבור להליכה והדבר, באזורים מסוימים ושעות יום לא סימפטיות ממש עשוי להיות לא בטיחותי.