מקובל להחליף תוכנית לכלל המתאמנים מדי חודש-חודשיים אך חשוב לציין עיקרון חשוב: ככל שהאדם ברמה גבוהה יותר תדירות החלפת האימונים תשתנה. למתאמן מתחיל- בינוני ניתן באמת להחליף תוכנית האימונים מדי חודש-חודשיים אך שמדובר במתאמן מתקדם הרי החלפת תוכנית אימונים תהיח מדי פרקי זמן קצרים יותר וייתכן שמדי שבועיים בממוצע וכל זאת על מנת להימנע ממצב אפשרי של פלטו. 
לא הגיוני, לא סביר, לא אמיתי. מתסכל, בעייתי. לא נעים, מאפיין אמרות המשקפות היטב מתאמנים שמקיעים שעות רבות מדי שבוע באימונים ולא ממש מגיעים לתוצאות ממשיות.
חלק ניכר מהם ממש דורכים במקום, לא משפרים ההופעה החיצונית שלהם, או את המצב הבריאותי, לא מפחיתים אחוז השומן ועוד מסתבר,, שלא ממש. אין ערובה לכך ששעות רבות של אימונים באמת יביאו לשיפור המיוחל אליו אנשים רבים משתוקקים. גם אימונים של 15-20 שעות בשבוע לא בהכרח יניבו תוצאות. לעיתים – לךהיפך. התוצאות דווקא יהיו פחות טובות. מוכרים מקרים לא מעטים בהם אותם מתאמנים 'מן השורה' דווקא חווים הרעה של המצב הגופני כגון: בעיות יציבה, הפרעות אכילה, השמנה, אמנאוראה*(ראה הסבר מטה),  מצבי רוח משתנים ועוד).

אי השגת מטרות אימון ועוד מזכירים עד מאוד את אחד מהציטוטים של אלברט איינשטיין: "אי שפיות – לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות שהתוצאות תהיינה שונות" . נכון בתחומים רבים בכלל ובתחום האימון – בפרט. מסתבר שעל מנת להתקדם ולהשיג תוצאות טובות יש צורך בהרבה מעבר לפקוד את חדר הכושר על בסיס קבוע, לרוץ או ללכת על בסיס יומ יומי אפילו ועוד.  מסתבר שללא ביצוע אימון מותאם המגוון מפעם לפעם ומאתגר את מערכות הגוף השונות גובר הסיכוי להיארעות מצב של פלאטו המאופיין באי התקדמות, ולא רק, כאמור, תיתכן גם לאחר תקופה מסוימת ירידה ברמה שהושגה. שינוי באופן כללי לא ממש נעשה עם חשק רב על ידי אנשים שונים וכן גם בתחום האימון. ישנם לא מעט מתאמנים שמעדיפים לבצע את אותו אימון במשך שבועות, חודשים או שנים ולא ממש מבינים מדוע אימם מתקדמים. אגב, אי התקדמות בהחלט גם עשוי להיות קשור לנטישה הקיימת של מנויים בחדרי הכושר השונים בסיום תקופת המנוי.
עם העלייה בגיל, שחלים שינויים ממשיים במערכות הגוף השונות שינוי התוכנית על בסיס קבוע ממש חשוב, מנגד ככל שהמתאמן מתקדם יותר השינוי חייב להיות בתדירות רבה יותר. אחרת – המתאמן צפוי לחוות את תופעת הפלטו בה אין התקדמות ברמה שהושגה כלל. או אז ובמיוחד לאחר גיל 40 בממוצע המתאמן יחווה שינויים שליליים בתפקוד מערכות הגוף השונות וגם סביר להניח שלא ממש תהיה לו מוטיבציה לאימון, יהיו מעט פידבקים של הסביבה לתוצאות שהושגו ועוד.
הארות חשובות לשם הימנעות מהגעה למצב של פלטו באימון:
1. אינטנסיביות האימון שמדובר באימון להיפרטרופיה (מסת שריר) – יש לשנות על בסיס קבוע את התרגילים ולהעלות את העצימות. אינטנסיביות זו, לעיתים מובנת בצורה שגויה . עצימות לעיתים נתפסת, בצורה שגויה בכך שהמטרה בהכרח להגיע לכישלון חיובי בכל סט (RM). לא ממש. מדובר בעיקר על חזרה על התרגיל מספר פעמים בעצימות גבוהה במשך כל האימון ובכך להשיג תוצאות מצוינות.
2. אימונים קלים מדי –  הן באימון האירובי והן באימון האנאירובי אימונים קלים מדי  נעלים הסיכוי להגיע למצב של פלטו. נציין ונאמר שישנם אוכלוסיות מסוימות שנוטות, במקרים רבים, להתאמן באינטנסיביות נמוכה. לדוגמה" נשים בכל הגילאים ובמיוחד נשים מבוגרות, ילדים ומתבגרים, מבוגרים וקשישים ועוד. הדבר עשוי להתבטא, למשל בביצוע אימוני כוח כשבכל סט בסיום הביצוע המתאמן מסוגל לבצע חזרות נוספות, או לחילופין האימון האירובי מתבצע בדופק נמוך במיוחד של 60-50% מהמרבי ועוד.
3. החלפת תוכנית אימון – מקובל להחליף תוכנית לכלל המתאמנים מדי חודש-חודשיים אך חשוב לציין עיקרון חשוב: ככל שהאדם ברמה גבוהה יותר תדירות החלפת האימונים תשתנה. למתאמן מתחיל- בינוני ניתן באמת להחליף תוכנית האימונים מדי חודש-חודשיים אך שמדובר במתאמן מתקדם הרי החלפת תוכנית אימונים תהיח מדי פרקי זמן קצרים יותר וייתכן שמדי שבועיים בממוצע וכל זאת על מנת להימנע ממצב אפשרי של פלטו.
4. אימונים ארוכים מדי – אימון משקולות או אימון התנגדות אחר למתאמן 'מן השורה ' ואף למפתח גוף אמור להימשך לא יותר מ- 45-60 דקות. אימונים ארוכים יותר מעלים נוכחות הורמון קטבולי ושמו קורטיזול ואפקט האימון במקרה זה – יפחת. גם להפרזה באימונים עלול להיות קשר לפלטו באימון ומעניין לראות מקרים בהם מתאמנים שונים ביצעו אימונים קצרים יותר והתקדמו יותר.
5. אימונים אירוביים לא אפקטיביים – חלק משמעותי בבניית כושר גופני מושתת על שיפור מרכיב הכושר הגופני החשוב סבולת לב ריאה. עם זאת, לא מעט מהמתאמנים חווים פלטו באימון האירובי ולא ממקסמים ומשיגים התוצאות המצוינות האפשריות כגון: השפעה טובה על ירידה במשקל ואחוז השומן, שיפור ממשי של היכולת האירובית, שיפור מצב בריאותי, שיפור של ההופעה החיצונית בכלל ועוד. חשוב בכל רמה לעשות שימוש בתוכנית אימון אירובית. ברם חשוב לעשות שימוש מפעם לפעם בשיטות אימון מקובלות כמו: פרטלק, הפוגות, רצף ועוד וזאת על מנת להקטין הסיכוי להגיע לפלטו בו, כאמור, לא חלה התקדמות ביכולת הגופנית.
6. אי הקפדה על אורח חיים ספורטיבי – אי שמירה על אורח חיים ספורטיבי משפיעה מאוד על השגת יכולת גופנית בכלל ויכולת ספורטיבית – בפרט. לדוגמה, תפריט מאוזן, שינה בהיקף ועיתוי מספקים, הימנעות משתיית אלכוהול או עישון ועוד קשורים רובם ככולם למידת שיפור הכושר הגופני ואף הקטנת הסיכוי לחוות פלטו. ככל שמקפידים על הכללים ניתן להשיג תוצאות טובות יותר.

לסיכום, על מנת  להימנע ממצב של פלטו חשוב להקפיד על האמור לעיל ובמידה וכבר חווים פלטו הנכון ביותר הנו לבנות תוכנית אימונים אחרת ובד בבד גם להתייעץ עם איש מקצוע בעניין על מנת שהפלטו לא יימשך זמן רב ואז כמובן – הסיכוי להשיג מטרות האימון השונות – קלוש.

כמה מילים על אמנאוריאה . (Amenorrhe)……
ספורטאיות בתחום התעמלות מכשירים, התעמלות אומנותית, אתלטיות בענפי ספורט כגון: ריצות קצרות, קפיצות, מרימות משקולות ומפתחות גוף בעלות סיכוי גבוה לחוות תופעה של אמנוריאה
היעדר או הפסקת הווסת מתרחש מספר פעמים בחיים מסיבות אחרות כמו: היריון, מתח נפשי, טיפולים תרופתיים מסוימים, שינויים הורמונליים, הפרעות אכילה שונות (אנורקסיות לדוגמה) ועוד.
אמנוריאה עיקרית מוגדרת כאי הופעת המחזור בנערות בנות 15 שטרם קיבלו מחזור לעומת אמנוראה משנית המאובחנת כאי הופעת מחזור במשך 3 – 6 מחזורים בנשים שכבר קיבלו מחזור חודשי בעבר.
שכיחות האמנוריאה באוכלוסיית הנשים הכללית מוערכת בין 2% – 5% אך בקרב ספורטאיות השואפות להעלות מסת גוף רזה ככל שניתן ולהפחית את מסת הגוף השמן (אחוזי השומן) כמו רצות עילית למרחקים ארוכים,רקדניות בלט מקצועיות ומפתחות גוף השכיחות היא בין 40% – 60%.
אמנוריאה בקרב אתלטיות נגרמת עקב אימון עצים מידי אך בעיקר עקב צריכה קלורית קטנה מידי אשר מובילה לירידה באחוזי השומן לערכים של 10-8% כאשר אחוזי השומן הממוצעים אצל נשים הנם כ- 29-22% (תלוי בגיל האישה).  הכנסת אנרגיה (קלוריות) מועטה מדי לגוף ו/או אכילה של מבחר מצומצם מדי של מזונות עלול להביא לחסר בחלבונים, פחמימות וחומצות שומן חיוניות.