חשוב במיוחד להרחיב את הפעילות של ארגוני הבריאות כיוון שבבדיקה נמצא שפחות מחצי המבוגרים השמנים שהשתתפו במחקר דיווחו שקיבלו ייעוץ להוריד במשקל בהדרכת אנשי מקצוע של ארגוני הבריאות תרגול וניהול המשקל של ההשמנה מאת: ד"ר איתי זיו Exercise In Weight Management Of Obesity
פעילות גופנית המתבצעת על בסיס קבוע משפיעה מהותית על מצב בריאותם של אנשים שמנים גם ללא הפחתה משמעותית במשקלם. באחד מהמחקרים שנערך באוניברסיטת Laval בקוויבק שבקנדה (Department of Pharmacy, Laval University School of Pharmacy, Sainte-Foy, Québec, Canada) נמצא ש:   • אנשים שמנים שהפחיתו ממשקלם בצורה מינימאלית ונמצאים ברמת כושר אירובי טובה  הם בסיכון מופחת למות מבעיות לבביות מאשר אנשים רזים שאינם מתאמנים. בנוסף, נמצא שתגובות הסתגלותיות מתרחשות בזמן האימון הגופני וגורמות למעבר של חמצן לשריר ואפשרות לטווח פעילות מכאנית ארוך יותר כתוצאה מירידה במסה השומנית.   • הפעילות הגופנית יוצרת אווירה תומכת ומסייעת לאדם השמן שירד במשקל לא להעלות אותו שוב.   • בתוכנית לשמירה על משקל שתוכננה לילדים שמנים: 45-30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית 5-3 פעמים בשבוע, התברר שכל עוד הייתה הוצאת אנרגיה מספקת, הספיקה פעילות גופנית בעצימות בינונית כדי להשיג תוצאות מטבוליות טובות וזו הייתה דומה בתוצאות לפעילות בעצימות גבוהה.   • המסקנה הנה שהמטפל צריך להתמקד בשיפור של המטבוליזם יותר מאשר רק בהורדה במשקל.   • יש להציב למי שצריך לרדת במשקל מטרות ריאליות של ירידה במשקל של רבע- חצי קילו בשבוע בממוצע.   • יש לזכור שעל מנת להגיע למשקל רב במיוחד מדובר בדרך כלל בתקופה של שנים! ולכן ירידה של רבע- חצי קילו בשבוע תימשך זמן רב ותצריך שמירה על המשקל החדש שהושג על מנת להשיג את המטרה הנכספת.   • מכול מקום, השימוש בפעילות גופנית כשיטה להורדה במשקל קשור באופן הדוק לגיל האנשים, ל- BMI   ובאופן ישיר – לרמת השכלתם.   • ארגוני הבריאות המסייעים לאנשי קבוצות אלו להיות פעילים מבחינה גופנית, רואים זאת כאתגר ומדגישים את החשיבות באינטראקציה של אחד לאחד בין המטפל לבין האדם השמן שנמצא בסכנה של מחלות לב (Cardiovascular disease – CVD)   • חשוב במיוחד להרחיב את הפעילות של ארגוני הבריאות כיוון שבבדיקה נמצא שפחות מחצי המבוגרים השמנים שהשתתפו במחקר דיווחו שקיבלו ייעוץ להוריד במשקל בהדרכת אנשי מקצוע של ארגוני הבריאות.   לסיכום, גם ללא ירידה מהותית במשקל, טוב יעשו אנשים הסובלים ממשקל עודף אם יעסקו בפעילות גופנית על בסיס קבוע וזאת על מנת להפחית את גורמי הסיכון של ההשמנה מחד, ולשפר את איכות חייהם – מאידך.

השארת תגובה