הערך הקלורי של המזון המוגש בארועי המימונה הנו עתיר קלוריות. לדוגמה, מופליטה אחת מכילה לבדה  : 113  קלוריות (תלוי בגודלה) ,גרמים בודדים של שומן, וחלבון ו – 18 גרם פחמימות.  כל זאת ללא תוספות של ריבה, חמאה וכדומה, מה שמעלה כמובן את הערך הקלורי באופן מהותי. בנוסף, הפוקדים את הבתים בהם חוגגים מימונה אוכלים במרבית המקרים מזונות נוספים חוץ ממופלטה… האכילה בחגיגות המימונה והשפעתה מאת: ד"ר איתי זיו מופלטות, עוגות מסוגים שונים, ירקות ופירות מסוכרים מיוחדים במינם, פירות יבשים (כמו תמרים, בוטנים, שקדים, אגוזים וכדומה), ריבות ועוד מהווים עיקר הכיבוד המוגש בחגיגות המימונה הנערכות מדי שנה במוצאי חג הפסח.
המִימוּנָה הוא חג עממי שנחוג אצל יהדות מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה ולוב. בחג זה הבית פתוח לכולם והכיבוד, כאמור, הנו ברובו מתוק. מכיוון שמדובר במזון מתוק הרי שהנו עתיר קלוריות ושומן כאחד ובשל כך חשוב להביא בחשבון מספר הקלוריות העצום הכרוכה באכילה של מזון בחג שכזה.
האנשים הרבים שפוקדים את הבתים בהם נחוגים אירועי המימונה לא תמיד מודעים לערך הקלורי העצום של המזונות שבאים לפיהם. התוצאה אם כך, השפעה שלילית על משקל הגוף וייתכן שאף הרכב הגוף(יחס בין אחוזי שומן לבין מסת השריר).
הערך הקלורי של המזון המוגש בארועי המימונה הנו עתיר קלוריות. לדוגמה, מופליטה אחת מכילה לבדה  : 113 קלוריות (תלוי בגודלה) ,גרמים בודדים של שומן, וחלבון ו – 18 גרם פחמימות.  כל זאת ללא תוספות של ריבה, חמאה וכדומה, מה שמעלה כמובן את הערך הקלורי באופן מהותי. בנוסף, הפוקדים את הבתים בהם חוגגים מימונה אוכלים במרבית המקרים מזונות נוספים חוץ ממופלטה…
ההשפעה של צריכת קלוריות רבה במיוחד בארוחה אחת על הרכב הגוף
השמנה מושפעת מכמות הקלוריות שהמוצאות (אלו שנעשה בהן שימוש) לעומת הקלוריות הנצרכות. כשמספר הקלוריות הנצרכות גדול יותר מאלו שנעשה בהן שימוש מתרחשת השמנה. בנוסף, יש להביא בחשבון את הרכב המזון. במידה ומדובר במזון עשיר בסוכרים ובשומן הרי שיחול שינוי שלילי בהרכב הגוף (עלייה במסת השומן לעומת מסת השריר). הדבר עלול לקרות גם ללא עלייה ממשית בהרכב הגוף. לדוגמה, צריכה של 2000 קלוריות ממקורות מזון איכותיים ודלים בשומן על ידי גבר בן 35 אינה דומה כלל ועיקר לצריכה קלורית של 2000 קלוריות ממזון המאופיין ברכיבי מזון שאינם איכותיים ועשירים מאוד בשומן. למרות מספר הקלוריות הזהה, בשני המקרים הרכב הגוף ישתנה לשלילה במקרה השני מכיוון שמדובר בצריכה של קלוריות 'ריקות' ולא איכותיות.
בארוע חד פעמי כמו מימונה ניתן לצרוך בנקל למעלה מ- 1000 קלוריות על ידי צריכה של מזונות מתוקים שונים. צריכה כה רבה של קלוריות, בנוסף למזון שנצרך במהלך היום ( עד ההגעה לאירוע) משפיעה על הרכב הגוף ובהחלט עשויה לגרום לעלייה במשקל הגוף. הדבר תלוי רבות באורח החיים של האדם. מספר השעות המוקדשות לפעילות הגופנית, התזונה באופן כללי ועוד.
המלצות למיתון העלייה במקל ואחוזי השמן בעת חגיגות מימונה:
• חשוב לשתות כמות גדולה במיוחד של נוזלים במהלך כל היום (לפחות 2 ליטר). עדיפות רבה למים ולא משקאות אחרים. שתייה מרובה מקטינה תחושת הרעב וחשובה בכל מקרה גם לא ביום אירועים מיוחדים כמו מימונה. • חשוב להקפיד על צריכה מוגבלת של מתוקים בעת הארוע. למשל, להחליט על שתי יחידות של דברי מתיקה. חשוב לציין שגם פירות יבשים עשירים מאוד בקלוריות. לדוגמה, 100 גרם שקדים מכילים מעל 600 קלוריות. • במידת האפשר מומלץ להגיע למקום הארוע ברגל וגם לחזור ממנו בהליכה. ניתן כמובן גם ברכיבה על אופניים. למרות שההוצאה הקלורית בעת ביצוע פעילות גופנית 'עממית' הנה לא גבוהה יש לה חשיבות והשפעה הן על המצב הבריאותי והן על הרכב הגוף וחשוב כמובן לאמצה על בסיס קבוע. • חשוב לאכול לפני הארוע ולא להגיע למימונה בתחושת רעב. מה שיעלה את החשק לצרוך כמות מתוקים רבה במיוחד.
לסיכום, על מנת שחגיגות המימונה לא יעלו ביוקר מבחינת משקל הגוף והרכבו מומלץ בחום לקחת בחשבון האמור לעיל ולפעול בהתאם.

השארת תגובה